Την είσοδο της Toyota στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης σηματοδότησε το bZ4X, το οποίο περίπου τρία χρόνια μετά το λανσάρισμά του στην αγορά υποβάλλεται στο πρώτο εκτενές πρόγραμμα αναβάθμισής του. Η ανανέωση αφορά σε στοχευμένες τεχνικές βελτιώσεις που ενισχύουν τις επιδόσεις του αμιγώς ηλεκτρικού SUV και βελτιώνουν την εμπειρία ιδιοκτησίας. Το bZ4X έχει σχεδιασθεί ως ένα γνήσιο SUV με προαιρετικό σύστημα τετρακίνησης, ενώ το προηγμένο κινητήριο σύνολό του αποτελεί προϊόν της μακροχρόνιας ιστορίας της Toyota στις ηλεκτρικές τεχνολογίες, με αποτέλεσμα να διασφαλίζεται η ανθεκτικότητα και η αξιοπιστία της μπαταρίας.
Η νέα γκάμα του bZ4X διευρύνεται με την εισαγωγή δύο επιλογών μπαταρίας, ενεργειακής χωρητικότητας 57,7 kWh ή 73,1 kWh, επιτρέποντας στους πελάτες να επιλέξουν την έκδοση που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες τους.
Η μπαταρία των 57,7 kWh θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμη για το προσθιοκίνητο bZ4X, ενώ η μεγαλύτερη θα διατίθεται τόσο στην προσθιοκίνητη όσο και στην τετρακίνητη έκδοση. Η μέγιστη αυτονομία ανέρχεται σε 573 χλμ., ανάλογα με την έκδοση και το σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Οι συμπαγείς και ενεργειακά αποδοτικοί κινητήρες eAxles της Toyota έχουν επίσης αναβαθμιστεί, χρησιμοποιώντας πλέον ημιαγωγούς από καρβίδιο του πυριτίου (SiC) οι οποίοι συμβάλλουν στην επίτευξη υψηλότερης απόδοσης ισχύος, καθιστώντας το νέο bZ4X ένα από τα πιο ισχυρά μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας στην Ευρώπη, εξαιρουμένων όσων ανήκουν στην οικογένεια “GR”. Ειδικότερα, διατίθενται τρεις εκδόσεις :
– Μπαταρία 57,7 kWh και 167 PS (κίνηση στους εμπρός τροχούς)
– Μπαταρία 73,1 kWh και 224 PS (κίνηση στους εμπρός τροχούς)
– Μπαταρία 73,1 kWh και 343 PS (κίνηση και στους τέσσερις τροχούς)
Η τετρακίνητη έκδοση διαθέτει διπλάσια ικανότητα ρυμούλκησης, φτάνοντας τα 1.500 κιλά. Επιπλέον, στην έκδοση εξοπλισμού High είναι ενσωματωμένος φορτιστής AC 22 kW, ενώ η μέγιστη ισχύς φόρτισης DC παραμένει στα 150 kW.
Αλλαγές εντοπίζονται και σε επίπεδο εμφάνισης, με το μπροστινό μέρος να υιοθετεί μια πιο κομψή εμφάνιση που ταυτόχρονα βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση. Το εσωτερικό φέρει ακόμα μεγαλύτερες επεμβάσεις, ενσωματώνοντας μια νέα κεντρική κονσόλα και έναν ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, πλαισιωμένο από οθόνη αφής 14 ιντσών (βασικός εξοπλισμός). Χάρη σε αναβαθμίσεις στην ανάρτηση και τη δομή του αμαξώματος, το bZ4X επωφελείται από μειωμένα επίπεδα θορύβου και κραδασμών, καθιστώντας ακόμα πιο ευχάριστω στην οδήγηση.
Στον βασικό εξοπλισμό ανήκει και η λειτουργία προετοιμασίας της θερμοκρασίας της μπαταρίας, με δυνατότητα χειροκίνητης ενεργοποίησης, ή αυτόματη όταν το όχημα κατευθύνεται προς έναν σταθμό ταχείας φόρτισης.
Προσφέρεται επίσης λειτουργία πλοήγησης BEV που επιλέγει αυτόματα τη βέλτιστη διαδρομή, προτείνοντας τα κατάλληλα σημεία φόρτισης με βάση την υπολειπόμενη αυτονομία. Το εν λόγω σύστημα είναι ήδη διαθέσιμο στα υφιστάμενα μοντέλα bZ4X, μέσω ασύρματων (over-the-air) ενημερώσεων.