StrategistStrategistStrategist
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
    Επιχειρήσεις
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με τις επιχειρήσεις στην Κύπρο με θέματα όπως τον Τουρισμό, Ακίνητα, Ενέργεια, Εμπόριο, Τεχνολογία.
    Show More
    Top News
    Ryan Air: Πτήσεις από Πάφο προς 12 προορισμούς κάτω από €50
    16/09/2024 στις 5:18 pm
    Σκλαβενίτης Κύπρου: Εγκαινίασε τα νέα κεντρικά της γραφεία
    26/09/2024 στις 1:11 pm
    Deputy Managing Director της Atradius Hellas ο Γρηγόρης Σταματόπουλος
    14/10/2024 στις 11:07 am
    Latest News
    Προκλήσεις και χρονίζοντα προβλήματα στον τουρισμό, λέει ο Εκ. Διευθυντής ΕΤΑΠ Πάφου
    07/08/2025 στις 4:15 pm
    Stoiximan: Ενισχυμένες Αποδόσεις στους ευρωπαϊκούς αγώνες κυπριακών και ελληνικών ομάδων
    07/08/2025 στις 1:27 pm
    Ο Ιούλιος 2025 ο καλύτερος μήνας στην ιστορία σε αριθμό επιβατών στα δυο αεροδρόμια, λέει η Hermes
    07/08/2025 στις 11:47 am
    Το ηλεκτρονικό κατάστημα των Υπεραγορών Αλφαμέγα αλλάζει πρόσωπο
    06/08/2025 στις 11:29 am
  • Οικονομία
    Οικονομία
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με την Οικονομία στην Κύπρο, στην Ελλάδα αλλά και Διεθνη.
    Show More
    Top News
    Η Βουλή ψήφισε τροποποίηση του Συντάγματος, αφού αποδέχτηκε αναπομπή από ΠτΔ
    12/12/2024 στις 4:20 pm
    Προς άρση του αδιεξόδου για ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ
    03/09/2024 στις 11:13 am
    Με τι καιρό θα κάνουμε Παραμονή και Πρωτοχρονιά
    31/12/2024 στις 8:52 am
    Latest News
    Γάζα: Μεγαλύτερη ανθρωπιστική τραγωδία από την απόφαση Νετανιάχου, λέει ο διεθνολόγος Χ. Χρυσοστόμου
    12/08/2025 στις 1:20 pm
    Διακοπή λειτουργίας Tax For All μεταξύ 14 και 22 Αυγούστου
    12/08/2025 στις 1:10 pm
    Καταβολη €139.622 για μισθούς 126 πυρόπληκτων εργαζομένων, λέει το Υπ. Εργασίας
    12/08/2025 στις 12:36 pm
    Διακοπή υπαίθριων εργασιών και μεταφορών ενόψει υψηλών θερμοκρασιών
    12/08/2025 στις 11:18 am
  • Podcast
    PodcastShow More
    Λ. Μιχαήλ: Ποιότητα, βιωσιμότητα και καινοτομία στην καρδιά της αναπτυξιακής στρατηγικής της Cyview Group (video)
    11/04/2025 στις 2:52 pm
    Φειδίας Παναγιώτου: Νέο Κόμμα στην Κύπρο και νέα Πολιτική Ομάδα στην Ευρώπη (video)
    17/03/2025 στις 9:31 am
    Γιώργος Γεωργίου: «Θα πτωχεύσετε τους ευρωπαϊκούς λαούς για τους εμπόρους του θανάτου» (video)
    14/03/2025 στις 10:56 am
    Φουρλάς: «Δεν έχει θέση η Τουρκία στα νέα αμυντικά σχέδια της ΕΕ» (video)
    12/03/2025 στις 11:00 am
    Στυλιάνα Χαραλάμπους: «Δεν με επηρεάζουν οι haters» (video)
    06/03/2025 στις 12:00 pm
  • Real Estate
    Real EstateShow More
    Ask Wire: Τα 10 μεγάλα deals στα ακίνητα το 1ο εξάμηνο του 2025
    06/08/2025 στις 11:31 am
    Γιατί οι νέες γενιές επιλέγουν βιώσιμες κατοικίες
    04/08/2025 στις 1:54 pm
    Θετική η εικόνα στην αγορά ακινήτων κόντρα στις προκλήσεις – Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές
    04/08/2025 στις 1:48 pm
    Οι νέες τάσεις στην αγορά διαμερισμάτων στην Κύπρο
    01/08/2025 στις 1:42 pm
    Landbank Analytics: Ανάλυση αγοράς ενοικίων – Προσφορά και ζητούμενες τιμές οικιών
    23/07/2025 στις 1:41 pm
  • Behind The Scenes
    Behind The ScenesShow More
    Στην Αλάσκα η πολυαναμενόμενη συνάντηση Τραμπ – Πούτιν: Συζήτηση για «εκχωρήσεις εδαφών» στην Ουκρανία
    09/08/2025 στις 10:25 am
    Συνάντηση Τραμπ – Πούτιν: Μεταξύ ιστορικής ευκαιρίας και γεωπολιτικής παγίδας
    07/08/2025 στις 1:55 pm
    Νέο τελεσίγραφο Τραμπ προς Ευρώπη: Ή επενδύσεις 600 δισ. δολαρίων ή δασμοί 35% (ΒΙΝΤΕΟ)
    05/08/2025 στις 9:02 pm
    Αυτός είναι ο νέος πληθυσμός της Κύπρου – Πόσο αυξήθηκε
    03/08/2025 στις 11:14 am
    Δεν θα γίνει άλλη μείωση επιτοκίων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα
    03/08/2025 στις 11:12 am
  • Απόψεις
    ΑπόψειςShow More
    Γιατί οι νέες γενιές επιλέγουν βιώσιμες κατοικίες
    04/08/2025 στις 1:54 pm
    Θετική η εικόνα στην αγορά ακινήτων κόντρα στις προκλήσεις – Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές
    04/08/2025 στις 1:48 pm
    Οι νέες τάσεις στην αγορά διαμερισμάτων στην Κύπρο
    01/08/2025 στις 1:42 pm
    €5 για καφέ, €6+ για ένα pint μπίρα, €10+ για ένα κοκτέιλ, €20–25 για μια μπριζόλα
    01/08/2025 στις 1:40 pm
    Πότε προστατεύονται οι whistleblowers. Του Παναγιώτη Τσαγγάρη
    28/07/2025 στις 8:00 am
  • Καριέρα
    ΚαριέραShow More
    Work with YONIK Group – Where Hospitality Meets Purpose
    12/08/2025 στις 6:29 am
    Η Columbia Shipmanagement LTD προσλαμβάνει
    08/08/2025 στις 3:00 pm
    Ο Papaellinas Group προσλαμβάνει
    07/08/2025 στις 8:30 am
    H Kanika Hotels & Resorts προσλαμβάνει
    06/08/2025 στις 4:29 pm
    Θέσεις εργασίας από το University of Limassol (UoL)
    31/07/2025 στις 4:59 pm
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ: Γιατί το Wi-Fi στα ευρωπαϊκά τρένα δεν λειτουργεί ποτέ
Share
Font ResizerAa
StrategistStrategist
Αναζήτηση
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Podcast
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Καριέρα
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
Follow US
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
© Strategist.cy All Rights Reserved. Designed by Red Wolf PR & Advertising
Επιστήμη & Τεχνολογία

Γιατί το Wi-Fi στα ευρωπαϊκά τρένα δεν λειτουργεί ποτέ

Δημοσιεύθηκε 12/08/2025 στις 9:08 am
Share
SHARE

Είναι καλοκαίρι. Έχεις επιβιβαστεί σε ένα τρένο για να διασχίσεις την Ευρώπη, με το λάπτοπ ανοιχτό και τη λίστα υποχρεώσεων έτοιμη — αλλά το Wi-Fi στο τρένο έχει άλλα σχέδια. Τα email δεν στέλνονται, οι σελίδες δεν φορτώνουν, και το streaming; Ξέχνα το.

Οι ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές εταιρείες συχνά διαφημίζουν τη συνδεσιμότητα στα τρένα ως πλεονέκτημα, αλλά για πολλούς επιβάτες, παραμένει μια δοκιμασία υπομονής αντί για παραγωγικότητας.

Περιεχόμενα
Είναι καλοκαίρι. Έχεις επιβιβαστεί σε ένα τρένο για να διασχίσεις την Ευρώπη, με το λάπτοπ ανοιχτό και τη λίστα υποχρεώσεων έτοιμη — αλλά το Wi-Fi στο τρένο έχει άλλα σχέδια. Τα email δεν στέλνονται, οι σελίδες δεν φορτώνουν, και το streaming; Ξέχνα το.Ποια η εξήγηση;Κατασκευαστικά προβλήματαΟύτε οι εγκαταστάσεις βοηθούνΑναβάθμιση προ των πυλών

Ποια η εξήγηση;

«Η απόδοση και η ποιότητα του Wi-Fi στα ευρωπαϊκά τρένα είναι πολύ κακή», δήλωσε στο POLITICO ο Λουκ Κίχοου, αναλυτής της βιομηχανίας στην εταιρεία Ookla, που ειδικεύεται στη μελέτη της συνδεσιμότητας.

Η υψηλή ταχύτητα ενός τρένου δυσκολεύει την προσπάθεια των κεραιών Wi-Fi σε ένα βαγόνι — ή του ίδιου του smartphone — να διατηρήσουν σταθερή σύνδεση καθώς αλλάζουν οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας.

«Αν ένα τρένο κινείται με 200 χιλιόμετρα την ώρα, η συσκευή μπορεί να περνά από μια κυψέλη κάθε 45 ή 60 δευτερόλεπτα, κάτι που είναι πολύ γρήγορη εναλλαγή», είπε ο Κίχοου. «Αυτό δημιουργεί μια τεχνική πρόκληση που ονομάζεται φαινόμενο Doppler.»

Αυτό συμβαίνει όταν η γρήγορη κίνηση αλλάζει τη συχνότητα του σήματος — όπως όταν αλλάζει ο ήχος μιας σειρήνας — και μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα της συσκευής να διατηρεί σταθερή σύνδεση.

Στα γαλλικά τρένα SNCF, οι ταξιδιώτες που συνδέονται στο Wi-Fi βλέπουν ένα αναδυόμενο μήνυμα προειδοποίησης: «Λόγω της χαμηλής κάλυψης και της ταχύτητάς μας, η ποιότητα του Wi-Fi ενδέχεται να διαφέρει από αυτήν στο σπίτι σας.» Επίσης, αποθαρρύνονται από το να παρακολουθούν βίντεο online, καθώς αυτό «συμβάλλει στον περιορισμό του διαθέσιμου εύρους ζώνης.»

Κατασκευαστικά προβλήματα

Ωστόσο, το κακό Wi-Fi στα τρένα δεν οφείλεται μόνο στην ταχύτητα ή στον αριθμό των κεραιών. Πολλά βαγόνια δεν είναι καν σχεδιασμένα ώστε να επιτρέπουν τη διέλευση ραδιοκυμάτων. «Πολλά τρένα χρησιμοποιούσαν τζάμια με μεταλλική επικάλυψη ή γυαλί χαμηλής εκπομπής, τα οποία από τη φύση τους δεν ευνοούν τη διάδοση του σήματος», εξηγεί ο Κίχοου.

Αυτή η κατασκευή μετατρέπει ουσιαστικά το βαγόνι σε ένα είδος κλωβού Faraday — μια ηλεκτρομαγνητική “πανοπλία” που μπλοκάρει τα ασύρματα σήματα, όπως όταν το κινητό δεν έχει σήμα μέσα σε ασανσέρ ή όταν ο φούρνος μικροκυμάτων δεν αφήνει ακτινοβολία να διαφύγει.

Πέρυσι, η βελγική σιδηροδρομική εταιρεία SNCB εγκατέλειψε τα σχέδιά της για εγκατάσταση Wi-Fi στα τρένα λόγω του «υψηλού κόστους υλοποίησης και της κάλυψης από τους παρόχους τηλεπικοινωνιών», δήλωσε ο εκπρόσωπος Τομ Γκιγιόμ.

Αντί γι’ αυτό, η SNCB αποφάσισε να μεταφέρει την ευθύνη στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών, ενώ η ίδια επενδύει σε «απο-επίστρωση» υαλοπινάκων, καθιστώντας τα παράθυρα πιο διαπερατά στα κινητά σήματα. «Οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών, επομένως, πρέπει να βελτιώσουν την ποιότητα του σήματος και την κάλυψη κοντά στις σιδηροδρομικές υποδομές», δήλωσε ο Γκιγιόμ.

Ούτε οι εγκαταστάσεις βοηθούν

Η φυσική των ραδιοσυχνοτήτων είναι επίσης καλά τεκμηριωμένη: Η ζώνη που έχει οριστεί κυρίως για το 5G στην Ευρώπη δεν διαπερνά καλά τα δέντρα και τα φύλλα, τα οποία συχνά πλαισιώνουν τις σιδηροδρομικές γραμμές. Αυτό καθιστά πιο δύσκολη την απευθείας μετάδοση σήματος στις καμπίνες ή στους χρήστες κινητών, σε αντίθεση με το 4G, όπου οι χαμηλότερες συχνότητες που χρησιμοποιούνται συνήθως μεταφέρουν λιγότερα δεδομένα, αλλά ταξιδεύουν πιο μακριά και αντιμετωπίζουν καλύτερα τα εμπόδια.

«Βλέπουμε στα δεδομένα μας κάθε καλοκαίρι σημαντική υποβάθμιση της απόδοσης του δικτύου κινητής τηλεφωνίας σε περιοχές με πυκνή βλάστηση», πρόσθεσε ο Κίχοου.

Και αν προσθέσεις και τις χιλιάδες σήραγγες στο ευρωπαϊκό δίκτυο, γίνεται σαφές ότι τα τρένα της ηπείρου έχουν δύσκολη αποστολή στο να προσφέρουν αξιόπιστο Wi-Fi — αν και κάποιες χώρες τα καταφέρνουν καλύτερα από άλλες.

Η Ελβετία προηγείται με διαφορά, με ταχύτητες Wi-Fi εντός των τρένων σχεδόν 30 φορές ταχύτερες από εκείνες στην Αυστρία και την Ολλανδία. Ήταν η μόνη χώρα στο δείγμα της Ookla που ξεπέρασε το όριο των 25 megabits ανά δευτερόλεπτο στην μέση ταχύτητα λήψης — το ελάχιστο απαιτούμενο για αξιόπιστη χρήση του διαδικτύου.

Αναβάθμιση προ των πυλών

Ορισμένοι σιδηροδρομικοί πάροχοι στρέφονται πλέον — κυριολεκτικά — στον ουρανό για καλύτερο internet εν κινήσει, δοκιμάζοντας δορυφορικούς παρόχους για να καλύψουν τα κενά κάλυψης στις διαδρομές των τρένων.

Οι Τσέχικοι Σιδηρόδρομοι (Czech Railways) πειραματίζονται με το δίκτυο Starlink του Ίλον Μασκ, ενώ οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι (SNCF) φέρονται να εξετάζουν τόσο τον αμερικανικό αστερισμό όσο και τον γαλλο-βρετανικό ανταγωνιστή του, Eutelsat. Η SNCF δεν απάντησε στο αίτημα του POLITICO για σχόλιο.

Αν και η δορυφορική συνδεσιμότητα λειτουργεί καλά για τις αεροπορικές εταιρείες — χάρη στον καθαρό ορίζοντα και την εγγύτητα σε δορυφόρους — δεν αποτελεί «αλεξίσφαιρη λύση», σύμφωνα με τον Κίχοου, αλλά μάλλον μια συμπληρωματική τεχνολογία.

«Όλη η έμφαση έχει δοθεί στο να φτάσει το σήμα στο τρένο, αλλά έχουν ξεχάσει το πώς θα φτάσει μέσα στο τρένο», είπε.

Ο εξοπλισμός Wi-Fi και τα πρότυπα που χρησιμοποιούνται παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στην ποιότητα της σύνδεσης.

Οι συνδέσεις που καταγράφηκαν από την Ookla στην Πολωνία — που βρίσκεται χαμηλά στην κατάταξη — έδειξαν ότι τα τρένα εξακολουθούν να λειτουργούν με Wi-Fi 4, ένα πρότυπο του 2009 που προσφέρει πολύ χαμηλότερο εύρος ζώνης και πολύ πιο αργές ταχύτητες σε σχέση με τις νεότερες γενιές.

Είτε αναβαθμιστούν οι δρομολογητές είτε τα παράθυρα, «αν δεν υπάρχει κάλυψη δικτύου, δεν θα υπάρχει σήμα κινητής μέσα στο τρένο, ανεξαρτήτως της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται», είπε ο Γκιγιόμ της SNCB.

Και αν σκέφτεστε απλώς να χρησιμοποιήσετε το κινητό σας ως hotspot για να παρακάμψετε μια προβληματική σύνδεση Wi-Fi — ξανασκεφτείτε το. «Αν όλοι εκπέμπουν το δικό τους Wi-Fi δίκτυο, δημιουργείται τεράστιο πρόβλημα παρεμβολών», προειδοποίησε ο Κίχοου.

Το ίντερνετ στα τρένα παραμένει προβληματικό — και μια σταθερή, γρήγορη σύνδεση στις ευρωπαϊκές ράγες θα συνεχίσει, για την ώρα, να είναι ζήτημα τύχης.

ΠΗΓΗ: naftemporiki – Με πληροφορίες από POLITICO

The post Γιατί το Wi-Fi στα ευρωπαϊκά τρένα δεν λειτουργεί ποτέ appeared first on SciNews.eu.

Πηγή άρθρου στο SciNews

Δείτε και αυτά

Εντοπίστηκαν αιμοφόρα αγγεία Τυραννόσαυρων – μηχανισμοί επούλωσης των τραυμάτων τους;
Ο ρόλος της βιταμίνης D στον Σακχαρώδη Διαβήτη Τύπου 1
Κουνούπια: Το απόλυτο κόλπο για να γλυτώσετε από τα τσιμπήματα
Οι επαγγελματίες δρομείς ζουν περισσότερα χρόνια από το μέσο άνθρωπο
Ενα τόσο μικρό αστέρι «αγκαλιά» με έναν τόσο μεγάλο πλανήτη – Τι συμβαίνει επιτέλους στη διαστημική γειτονιά μας;
TAGGED:Τεχνολογία
Μοιραστείτε το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Προηγούμενο Η τεχνολογία πίσω από την «Οδύσσεια» του Κρίστοφερ Νόλαν
Επόμενο Ο Τραμπ παρατείνει για 90 ημέρες την αποκλιμάκωση του εμπορικού πολέμου με Κίνα

Τελευταία Νέα

Γάζα: Μεγαλύτερη ανθρωπιστική τραγωδία από την απόφαση Νετανιάχου, λέει ο διεθνολόγος Χ. Χρυσοστόμου
Διεθνή Επικαιρότητα
Οι αιωνόβιοι άνθρωποι μπορεί να έχουν μια «υπερφυσική» ικανότητα – Αποκαλυπτικές μελέτες
Επιστήμη & Τεχνολογία
Διακοπή λειτουργίας Tax For All μεταξύ 14 και 22 Αυγούστου
Κύπρος Οικονομικά

Δείτε και αυτά

CERN: O νέος επιταχυντής του αναμένεται να ξεκλειδώσει τα μυστικά του σύμπαντος

13/02/2024 στις 3:38 pm

Ένα παιδί, τρεις γονείς: Η επανάσταση στο ανθρώπινο DNA

17/07/2025 στις 10:30 am

Πεθαίνοντας για τον χρυσό 3.000 μέτρα κάτω από τη γη: Ποιος σκότωσε τους μεταλλωρύχους του Buffelsfontein

31/07/2025 στις 12:40 pm

Έρχεται αντιοφικός ορός για όλα τα δηλητήρια φιδιών

11/03/2024 στις 6:32 am
Strategist.cy Logo

Η πύλη για τα επιχειρηματικά και οικονομικά νέα της Κύπρου, της Ελλάδας και στο εξωτερικό! Αναλύσεις, συνεντεύξεις, άρθρα γνώμης και όχι μόνο για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, τον Τουρισμό και την Καριέρα.

Πληροφορίες

  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy

Διαβάστε

  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομικά
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Εμπορικά Νέα
  • Καριέρα & Εργασία
StrategistStrategist
Follow US
© Strategist.cy All Rights Reserved.
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
Welcome Back!

Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Lost your password?