StrategistStrategistStrategist
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
    Επιχειρήσεις
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με τις επιχειρήσεις στην Κύπρο με θέματα όπως τον Τουρισμό, Ακίνητα, Ενέργεια, Εμπόριο, Τεχνολογία.
    Show More
    Top News
    Η νέα εποχή του Massimo Dutti ξεκινά από την Κύπρο – Μόνο στο My Mall Limassol
    09/09/2025 στις 3:26 pm
    Έσοδα €1,58 δισ. για ΓεΣΥ το 2023, δαπάνες €1,44 δισ.
    11/03/2024 στις 9:00 am
    PwC Global CSRD Survey: Το 63% των εταιρειών είναι βέβαιες ότι θα είναι έτοιμες για την οδηγία CSRD, αν και δεν γνωρίζουν το πώς
    13/06/2024 στις 1:12 pm
    Latest News
    Δέκα γευστικές εμπειρίες σε έναν χώρο! Το ARARAT αλλάζει τον γαστρονομικό χάρτη της Λεμεσού
    22/09/2025 στις 3:29 pm
    Επενδύσεις με προοπτική σε Πάφο και Λεμεσό: Οι ευκαιρίες που φέρνει η Altia στην κυπριακή αγορά ακινήτων
    22/09/2025 στις 11:52 am
    Samsung και Netflix φέρνουν τους KPop Demon Hunters στη Galaxy συσκευή σου
    19/09/2025 στις 4:37 pm
    Από την Αμμόχωστο στη Λεμεσό: η Lordos United γιορτάζει 50 χρόνια προσφοράς στην κυπριακή κοινωνία
    19/09/2025 στις 4:31 pm
  • Οικονομία
    Οικονομία
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με την Οικονομία στην Κύπρο, στην Ελλάδα αλλά και Διεθνη.
    Show More
    Top News
    Stoiximan και ΑΠΟΕΛ στήριξαν τη Στέγη Ευγηρίας «Αρχάγγελος Μιχαήλ» με δωρεά και πασχαλινά δώρα
    16/04/2025 στις 3:32 pm
    Στο 1,6% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός στην Κύπρο τον Οκτώβριο
    19/11/2024 στις 1:04 pm
    Υπογράφουν Στρατηγικό Μνημόνιο Συνεργασίας British Council και Invest Cyprus
    30/04/2025 στις 4:16 pm
    Latest News
    Tο Βέλγιο θα αναγνωρίσει Κράτος της Παλαιστίνης στη Γενική Συνέλευση, λέει ο ΥΠΕΞ της χώρας
    22/09/2025 στις 4:20 pm
    Οικονομολόγοι προειδοποιούν για κίνδυνο «κατάρρευσης» ποιοτικής δημοσιογραφίας
    22/09/2025 στις 4:13 pm
    Η αναγνώριση της Παλαιστίνης είναι «μια μεγάλη μέρα για την ειρήνη» δήλωσε ο Γάλλος ΥΠΕΞ
    22/09/2025 στις 3:15 pm
    Παραμένουμε αφοσιωμένοι στον κοινωνικό διάλογο για ΑΤΑ επιβεβαιώνει ο Υπ. Εργασίας
    22/09/2025 στις 3:12 pm
  • Podcast
    PodcastShow More
    Λ. Μιχαήλ: Ποιότητα, βιωσιμότητα και καινοτομία στην καρδιά της αναπτυξιακής στρατηγικής της Cyview Group (video)
    11/04/2025 στις 2:52 pm
    Φειδίας Παναγιώτου: Νέο Κόμμα στην Κύπρο και νέα Πολιτική Ομάδα στην Ευρώπη (video)
    17/03/2025 στις 9:31 am
    Γιώργος Γεωργίου: «Θα πτωχεύσετε τους ευρωπαϊκούς λαούς για τους εμπόρους του θανάτου» (video)
    14/03/2025 στις 10:56 am
    Φουρλάς: «Δεν έχει θέση η Τουρκία στα νέα αμυντικά σχέδια της ΕΕ» (video)
    12/03/2025 στις 11:00 am
    Στυλιάνα Χαραλάμπους: «Δεν με επηρεάζουν οι haters» (video)
    06/03/2025 στις 12:00 pm
  • Real Estate
    Real EstateShow More
    Δέκα γευστικές εμπειρίες σε έναν χώρο! Το ARARAT αλλάζει τον γαστρονομικό χάρτη της Λεμεσού
    22/09/2025 στις 3:27 pm
    Επενδύσεις με προοπτική σε Πάφο και Λεμεσό: Οι ευκαιρίες που φέρνει η Altia στην κυπριακή αγορά ακινήτων
    22/09/2025 στις 11:52 am
    Ask Wire και Plot.gr αλλάζουν το τοπίο στην πληροφόρηση για τα ακίνητα στην Ελλάδα
    18/09/2025 στις 2:52 pm
    Gated communities: Μια επιλογή συνώνυμη της ασφάλειας και της ποιότητας ζωής
    10/09/2025 στις 11:09 am
    Επένδυση εκατομμυρίων με υπογραφή Cyview, αλλάζει την εικόνα των Λατσιών
    05/09/2025 στις 12:44 pm
  • Behind The Scenes
    Behind The ScenesShow More
    Μίλησε κανείς για απομόνωση;
    06/09/2025 στις 3:31 pm
    Σημαντική Εξέλιξη: Πάνω από 44 εκατ. ευρώ επιστρέφονται σε πάνω από 4500 κουρεμένους καταθέτες!
    04/09/2025 στις 2:03 pm
    Darwin Monkey: Ο μεγαλύτερος υπερυπολογιστής που είναι εμπνευσμένος από αληθινό εγκέφαλο
    02/09/2025 στις 12:45 pm
    «Ακριβή» σχέδια ΕΕ για αποστολή στρατιωτών στην Ουκρανία, λέει η φον ντερ Λάιεν
    01/09/2025 στις 9:14 am
    Σπάνιες γαίες: Η απεξάρτηση από την Κίνα (μπορεί να) ξεκινάει από αυτή την ευρωπαϊκή πόλη
    30/08/2025 στις 10:20 am
  • Απόψεις
    ΑπόψειςShow More
    mpMRI: Ένα ισχυρό εργαλείο για τον εντοπισμό και καλύτερη διαχείριση του καρκίνου του προστάτη
    22/09/2025 στις 1:25 pm
    Η φούσκα χρέους στην ΕΕ: Πλυντήριο που λειτουργεί μέχρι να χαλάσει
    18/09/2025 στις 4:31 pm
    Το EuroBasket 2025 ως παρακαταθήκη για το μέλλον
    18/09/2025 στις 10:46 am
    Από τα εργαστήρια στην κοινωνία, σε ένα… Mission Possible
    17/09/2025 στις 12:50 pm
    Ίδρυση επιχείρησης στην Κύπρο: Πρακτικός οδηγός για επαγγελματίες με διεθνή δραστηριότητα
    17/09/2025 στις 11:50 am
  • Καριέρα
    ΚαριέραShow More
    Ποια η σχέση της Ηγεσίας και της Eταιρικής Bιωσιμότητας και Yπευθυνότητας; Του Δρ. Μαρίνου Βουκή
    09/09/2025 στις 10:02 am
    Το Πανεπιστήμιο Λεμεσού γιορτάζει με 35+1 υποτροφίες!
    04/09/2025 στις 3:49 pm
    Επένδυση €39 εκατ. σε Τεχνική Σχολή Πράσινων Επαγγελμάτων στη Λάρνακα!
    01/09/2025 στις 11:05 am
    Οι συντεχνίες αποφασίζουν σε πανσυνδικαλιστική σύσκεψη σήμερα για τη στάση τους για ΑΤΑ
    01/09/2025 στις 8:33 am
    Θέσεις εργασίας στο University of Limassol (UoL)
    28/08/2025 στις 8:59 am
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ: Γιατί το Wi-Fi στα ευρωπαϊκά τρένα δεν λειτουργεί ποτέ
Share
Font ResizerAa
StrategistStrategist
Αναζήτηση
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Podcast
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Καριέρα
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
Follow US
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
© Strategist.cy All Rights Reserved. Designed by Red Wolf PR & Advertising
Επιστήμη & Τεχνολογία

Γιατί το Wi-Fi στα ευρωπαϊκά τρένα δεν λειτουργεί ποτέ

Δημοσιεύθηκε 12/08/2025 στις 9:08 am
Share
SHARE

Είναι καλοκαίρι. Έχεις επιβιβαστεί σε ένα τρένο για να διασχίσεις την Ευρώπη, με το λάπτοπ ανοιχτό και τη λίστα υποχρεώσεων έτοιμη — αλλά το Wi-Fi στο τρένο έχει άλλα σχέδια. Τα email δεν στέλνονται, οι σελίδες δεν φορτώνουν, και το streaming; Ξέχνα το.

Οι ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές εταιρείες συχνά διαφημίζουν τη συνδεσιμότητα στα τρένα ως πλεονέκτημα, αλλά για πολλούς επιβάτες, παραμένει μια δοκιμασία υπομονής αντί για παραγωγικότητας.

Περιεχόμενα
Είναι καλοκαίρι. Έχεις επιβιβαστεί σε ένα τρένο για να διασχίσεις την Ευρώπη, με το λάπτοπ ανοιχτό και τη λίστα υποχρεώσεων έτοιμη — αλλά το Wi-Fi στο τρένο έχει άλλα σχέδια. Τα email δεν στέλνονται, οι σελίδες δεν φορτώνουν, και το streaming; Ξέχνα το.Ποια η εξήγηση;Κατασκευαστικά προβλήματαΟύτε οι εγκαταστάσεις βοηθούνΑναβάθμιση προ των πυλών

Ποια η εξήγηση;

«Η απόδοση και η ποιότητα του Wi-Fi στα ευρωπαϊκά τρένα είναι πολύ κακή», δήλωσε στο POLITICO ο Λουκ Κίχοου, αναλυτής της βιομηχανίας στην εταιρεία Ookla, που ειδικεύεται στη μελέτη της συνδεσιμότητας.

Η υψηλή ταχύτητα ενός τρένου δυσκολεύει την προσπάθεια των κεραιών Wi-Fi σε ένα βαγόνι — ή του ίδιου του smartphone — να διατηρήσουν σταθερή σύνδεση καθώς αλλάζουν οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας.

«Αν ένα τρένο κινείται με 200 χιλιόμετρα την ώρα, η συσκευή μπορεί να περνά από μια κυψέλη κάθε 45 ή 60 δευτερόλεπτα, κάτι που είναι πολύ γρήγορη εναλλαγή», είπε ο Κίχοου. «Αυτό δημιουργεί μια τεχνική πρόκληση που ονομάζεται φαινόμενο Doppler.»

Αυτό συμβαίνει όταν η γρήγορη κίνηση αλλάζει τη συχνότητα του σήματος — όπως όταν αλλάζει ο ήχος μιας σειρήνας — και μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα της συσκευής να διατηρεί σταθερή σύνδεση.

Στα γαλλικά τρένα SNCF, οι ταξιδιώτες που συνδέονται στο Wi-Fi βλέπουν ένα αναδυόμενο μήνυμα προειδοποίησης: «Λόγω της χαμηλής κάλυψης και της ταχύτητάς μας, η ποιότητα του Wi-Fi ενδέχεται να διαφέρει από αυτήν στο σπίτι σας.» Επίσης, αποθαρρύνονται από το να παρακολουθούν βίντεο online, καθώς αυτό «συμβάλλει στον περιορισμό του διαθέσιμου εύρους ζώνης.»

Κατασκευαστικά προβλήματα

Ωστόσο, το κακό Wi-Fi στα τρένα δεν οφείλεται μόνο στην ταχύτητα ή στον αριθμό των κεραιών. Πολλά βαγόνια δεν είναι καν σχεδιασμένα ώστε να επιτρέπουν τη διέλευση ραδιοκυμάτων. «Πολλά τρένα χρησιμοποιούσαν τζάμια με μεταλλική επικάλυψη ή γυαλί χαμηλής εκπομπής, τα οποία από τη φύση τους δεν ευνοούν τη διάδοση του σήματος», εξηγεί ο Κίχοου.

Αυτή η κατασκευή μετατρέπει ουσιαστικά το βαγόνι σε ένα είδος κλωβού Faraday — μια ηλεκτρομαγνητική “πανοπλία” που μπλοκάρει τα ασύρματα σήματα, όπως όταν το κινητό δεν έχει σήμα μέσα σε ασανσέρ ή όταν ο φούρνος μικροκυμάτων δεν αφήνει ακτινοβολία να διαφύγει.

Πέρυσι, η βελγική σιδηροδρομική εταιρεία SNCB εγκατέλειψε τα σχέδιά της για εγκατάσταση Wi-Fi στα τρένα λόγω του «υψηλού κόστους υλοποίησης και της κάλυψης από τους παρόχους τηλεπικοινωνιών», δήλωσε ο εκπρόσωπος Τομ Γκιγιόμ.

Αντί γι’ αυτό, η SNCB αποφάσισε να μεταφέρει την ευθύνη στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών, ενώ η ίδια επενδύει σε «απο-επίστρωση» υαλοπινάκων, καθιστώντας τα παράθυρα πιο διαπερατά στα κινητά σήματα. «Οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών, επομένως, πρέπει να βελτιώσουν την ποιότητα του σήματος και την κάλυψη κοντά στις σιδηροδρομικές υποδομές», δήλωσε ο Γκιγιόμ.

Ούτε οι εγκαταστάσεις βοηθούν

Η φυσική των ραδιοσυχνοτήτων είναι επίσης καλά τεκμηριωμένη: Η ζώνη που έχει οριστεί κυρίως για το 5G στην Ευρώπη δεν διαπερνά καλά τα δέντρα και τα φύλλα, τα οποία συχνά πλαισιώνουν τις σιδηροδρομικές γραμμές. Αυτό καθιστά πιο δύσκολη την απευθείας μετάδοση σήματος στις καμπίνες ή στους χρήστες κινητών, σε αντίθεση με το 4G, όπου οι χαμηλότερες συχνότητες που χρησιμοποιούνται συνήθως μεταφέρουν λιγότερα δεδομένα, αλλά ταξιδεύουν πιο μακριά και αντιμετωπίζουν καλύτερα τα εμπόδια.

«Βλέπουμε στα δεδομένα μας κάθε καλοκαίρι σημαντική υποβάθμιση της απόδοσης του δικτύου κινητής τηλεφωνίας σε περιοχές με πυκνή βλάστηση», πρόσθεσε ο Κίχοου.

Και αν προσθέσεις και τις χιλιάδες σήραγγες στο ευρωπαϊκό δίκτυο, γίνεται σαφές ότι τα τρένα της ηπείρου έχουν δύσκολη αποστολή στο να προσφέρουν αξιόπιστο Wi-Fi — αν και κάποιες χώρες τα καταφέρνουν καλύτερα από άλλες.

Η Ελβετία προηγείται με διαφορά, με ταχύτητες Wi-Fi εντός των τρένων σχεδόν 30 φορές ταχύτερες από εκείνες στην Αυστρία και την Ολλανδία. Ήταν η μόνη χώρα στο δείγμα της Ookla που ξεπέρασε το όριο των 25 megabits ανά δευτερόλεπτο στην μέση ταχύτητα λήψης — το ελάχιστο απαιτούμενο για αξιόπιστη χρήση του διαδικτύου.

Αναβάθμιση προ των πυλών

Ορισμένοι σιδηροδρομικοί πάροχοι στρέφονται πλέον — κυριολεκτικά — στον ουρανό για καλύτερο internet εν κινήσει, δοκιμάζοντας δορυφορικούς παρόχους για να καλύψουν τα κενά κάλυψης στις διαδρομές των τρένων.

Οι Τσέχικοι Σιδηρόδρομοι (Czech Railways) πειραματίζονται με το δίκτυο Starlink του Ίλον Μασκ, ενώ οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι (SNCF) φέρονται να εξετάζουν τόσο τον αμερικανικό αστερισμό όσο και τον γαλλο-βρετανικό ανταγωνιστή του, Eutelsat. Η SNCF δεν απάντησε στο αίτημα του POLITICO για σχόλιο.

Αν και η δορυφορική συνδεσιμότητα λειτουργεί καλά για τις αεροπορικές εταιρείες — χάρη στον καθαρό ορίζοντα και την εγγύτητα σε δορυφόρους — δεν αποτελεί «αλεξίσφαιρη λύση», σύμφωνα με τον Κίχοου, αλλά μάλλον μια συμπληρωματική τεχνολογία.

«Όλη η έμφαση έχει δοθεί στο να φτάσει το σήμα στο τρένο, αλλά έχουν ξεχάσει το πώς θα φτάσει μέσα στο τρένο», είπε.

Ο εξοπλισμός Wi-Fi και τα πρότυπα που χρησιμοποιούνται παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στην ποιότητα της σύνδεσης.

Οι συνδέσεις που καταγράφηκαν από την Ookla στην Πολωνία — που βρίσκεται χαμηλά στην κατάταξη — έδειξαν ότι τα τρένα εξακολουθούν να λειτουργούν με Wi-Fi 4, ένα πρότυπο του 2009 που προσφέρει πολύ χαμηλότερο εύρος ζώνης και πολύ πιο αργές ταχύτητες σε σχέση με τις νεότερες γενιές.

Είτε αναβαθμιστούν οι δρομολογητές είτε τα παράθυρα, «αν δεν υπάρχει κάλυψη δικτύου, δεν θα υπάρχει σήμα κινητής μέσα στο τρένο, ανεξαρτήτως της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται», είπε ο Γκιγιόμ της SNCB.

Και αν σκέφτεστε απλώς να χρησιμοποιήσετε το κινητό σας ως hotspot για να παρακάμψετε μια προβληματική σύνδεση Wi-Fi — ξανασκεφτείτε το. «Αν όλοι εκπέμπουν το δικό τους Wi-Fi δίκτυο, δημιουργείται τεράστιο πρόβλημα παρεμβολών», προειδοποίησε ο Κίχοου.

Το ίντερνετ στα τρένα παραμένει προβληματικό — και μια σταθερή, γρήγορη σύνδεση στις ευρωπαϊκές ράγες θα συνεχίσει, για την ώρα, να είναι ζήτημα τύχης.

ΠΗΓΗ: naftemporiki – Με πληροφορίες από POLITICO

The post Γιατί το Wi-Fi στα ευρωπαϊκά τρένα δεν λειτουργεί ποτέ appeared first on SciNews.eu.

Πηγή άρθρου στο SciNews

Δείτε και αυτά

Εντοπίστηκε το πρώτο τριπλό σύστημα μαύρων τρυπών στο Σύμπαν
Ένας μετεωρίτης 4,6 εκατ. ετών «αμφισβητεί» τις θεωρίες για την προέλευση του νερού στη Γη
Έρχονται οι μπαταρίες λιθίου που θα απορροφούν διοξείδιο του άνθρακα
Ερευνητές «αποκωδικοποιούν» το σαλιγκάρι που αναγεννά τα μάτια του για να βοηθήσουν ανθρώπους με σοβαρά προβλήματα όρασης
Πώς φαντάζεται ο Μ.Ζούκερμπεργκ τo σχολείο του μέλλοντος – Στο metaverse με συσκευές εικονικής πραγματικότητας
TAGGED:Τεχνολογία
Μοιραστείτε το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Προηγούμενο Η τεχνολογία πίσω από την «Οδύσσεια» του Κρίστοφερ Νόλαν
Επόμενο Ο Τραμπ παρατείνει για 90 ημέρες την αποκλιμάκωση του εμπορικού πολέμου με Κίνα

Τελευταία Νέα

Με το AI στον παράδεισο: Πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα κρατά «αθάνατους» τους αγαπημένους μας
Επιστήμη & Τεχνολογία
Tο Βέλγιο θα αναγνωρίσει Κράτος της Παλαιστίνης στη Γενική Συνέλευση, λέει ο ΥΠΕΞ της χώρας
Διεθνή
Οικονομολόγοι προειδοποιούν για κίνδυνο «κατάρρευσης» ποιοτικής δημοσιογραφίας
Διεθνή

Δείτε και αυτά

Βρέθηκε μυστηριώδες θαλάσσιο πλάσμα σε βρετανικά ύδατα

05/03/2024 στις 10:12 am

Νέα fitness τάση: Ξεχάστε τα 10.000 βήματα – Το «Ιαπωνικό περπάτημα» καίει λίπος με λιγότερο κόπο

15/06/2025 στις 11:38 am

Τσιπάκι τεχνητής νοημοσύνης «μαμούθ» με 4 τρισεκατομμύρια τρανζίστορ

22/03/2024 στις 6:40 am

Γυναίκες Vs ανδρών – Ποιοι κοιμούνται χειρότερα και γιατί

18/04/2024 στις 6:42 am
Strategist.cy Logo

Η πύλη για τα επιχειρηματικά και οικονομικά νέα της Κύπρου, της Ελλάδας και στο εξωτερικό! Αναλύσεις, συνεντεύξεις, άρθρα γνώμης και όχι μόνο για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, τον Τουρισμό και την Καριέρα.

Πληροφορίες

  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy

Διαβάστε

  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομικά
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Εμπορικά Νέα
  • Καριέρα & Εργασία
StrategistStrategist
Follow US
© Strategist.cy All Rights Reserved.
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
Welcome Back!

Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Lost your password?