Ανήσυχοι όλο και περισσότερο είναι οι Αμερικανοί καταναλωτές για τις θέσεις εργασίας και τα εισοδήματα τους, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας για τον μήνα Αύγουστο που ανακοινώθηκαν την Τρίτη, ενώ παρέμειναν επίσης οι ανησυχίες για τις αυξήσεις τιμών λόγω των σαρωτικών δασμών του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.
Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης του Conference Board μειώθηκε κατά 1,3 μονάδες αυτόν τον μήνα στις 97,4 μονάδες, από την ένδειξη 98,7 του Ιουλίου. Ωστόσο, το αποτέλεσμα ήταν καλύτερο από αυτό που ανέμεναν οι αναλυτές.
«Η καταναλωτική εμπιστοσύνη μειώθηκε ελαφρώς τον Αύγουστο, αλλά παρέμεινε σε επίπεδο παρόμοιο με εκείνο των τελευταίων τριών μηνών», αναφέρει σε ανακοίνωση η Stephanie Guichard, ανώτερη οικονομολόγος στο «The Conference Board».
«Αξιοσημείωτο είναι ότι η εκτίμηση των καταναλωτών για την τρέχουσα διαθεσιμότητα θέσεων εργασίας μειώθηκε για όγδοο συνεχόμενο μήνα», είπε, προσθέτοντας ότι «η αισιοδοξία για το μελλοντικό εισόδημα μειώθηκε ελαφρώς».
Επιπλέον, αύξηση παρουσίασε η απαισιοδοξία για τη μελλοντική διαθεσιμότητα θέσεων εργασίας, σημείωσε, με την αγορά εργασίας των ΗΠΑ να είναι ασθενέστερη από την εκτιμώμενη τους τελευταίους μήνες.
Εν τω μεταξύ, «οι αναφορές σε δασμούς αυξήθηκαν κάπως και συνέχισαν να συνδέονται με ανησυχίες για υψηλότερες τιμές», είπε η Guichard.
Ενώ το «πάγωμα» της αγοράς εργασίας θα μπορούσε να ωθήσει την κεντρική τράπεζα να μειώσει τα επιτόκια το συντομότερο δυνατό, οι αξιωματούχοι της Ομοσπονδιακής Τράπεζας (Fed) βαδίζουν σε τεντωμένο σχοινί, καθώς παρακολουθούν επίσης τις επιπτώσεις των δασμών στον αμερικανικό πληθωρισμό.
Η Fed είναι επιφυλακτική στη μείωση των επιτοκίων, διατηρώντας τα σε υψηλότερα επίπεδα για να διασφαλίσει ότι οι αυξήσεις των τιμών θα τιθασευτούν με βιώσιμο τρόπο.
Ωστόσο, οι οικονομολόγοι έχουν προειδοποιήσει ότι οι δασμοί Τραμπ – που πλήττουν τους εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ και τομείς από τον χάλυβα έως την αυτοκινητοβιομηχανία – θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν τον πληθωρισμό και να επηρεάσουν την ανάπτυξη.
«Οι αναφορές σε υψηλές τιμές και πληθωρισμό, συμπεριλαμβανομένων των τροφίμων και των ειδών παντοπωλείων, αυξήθηκαν ξανά τον Αύγουστο», δήλωσε η Guichard.
Ωστόσο, οι καταναλωτές είχαν πιο θετικές απόψεις από πριν για τις τρέχουσες επιχειρηματικές συνθήκες, αναφέρεται στην έκθεση.