Το πρώτο οκτάμηνο του 2024 έφερε σημαντικές αλλαγές στην αγορά αυτοκινήτου, με τις πωλήσεις τόσο των καινούργιων όσο και των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να αναδεικνύουν τις εταιρείες που κυριαρχούν. Συνολικά, καταγράφηκαν 26.902 εγγραφές αυτοκινήτων σαλούν, εκ των οποίων 40,8% αφορούσαν καινούργια οχήματα και 59,2% μεταχειρισμένα.
Πρωτιά της ΚΙΑ στα καινούργια οχήματα
Από τις 10.963 εγγραφές καινούργιων αυτοκινήτων, η Kia κατέκτησε την κορυφή με 1.729 οχήματα, κατακτώντας το 15,8% της αγοράς. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Nissan με 1.117 εγγραφές (10,2% της αγοράς), ενώ η Volkswagen ακολούθησε με 1.045 εγγραφές, καλύπτοντας το 9,5%. Η Hyundai κατέλαβε την τέταρτη θέση με 1.003 εγγραφές (9,1%) και η Toyota έκλεισε την πρώτη πεντάδα με 991 εγγραφές, που αντιπροσωπεύουν το 9% των συνολικών πωλήσεων καινούργιων οχημάτων.
Η Kia, αξιοποιώντας την αναβαθμισμένη γκάμα της και το υψηλό value for money των μοντέλων της, εδραίωσε την πρωτιά της, ενώ η Nissan και η Hyundai συνεχίζουν να καταγράφουν σημαντικές πωλήσεις λόγω της αξιοπιστίας και της οικονομικής αποδοτικότητας των μοντέλων τους.
Η Toyota στην κορυφή των μεταχειρισμένων
Στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, οι 15.939 εγγραφές αποκαλύπτουν τη συνεχιζόμενη ισχύ της κατηγορίας, με την Toyota να κατέχει την πρωτοκαθεδρία. Με 3.702 εγγραφές, η ιαπωνική εταιρεία κατέχει το 23,2% της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Ακολουθεί η Mazda με 3.053 εγγραφές (19,2%), ενώ η Nissan βρίσκεται στην τρίτη θέση με 1.400 εγγραφές (8,8%). Η Mercedes και η BMW συμπληρώνουν την πεντάδα με 1.093 και 892 εγγραφές αντίστοιχα, αποσπώντας το 6,9% και το 5,6% των πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Η προτίμηση στη Toyota στα μεταχειρισμένα αποδίδεται στην ανθεκτικότητα και τη χαμηλή συντήρηση των μοντέλων της, ενώ η Mazda κερδίζει έδαφος με μοντέλα που προσφέρουν μια ισχυρή σχέση ποιότητας-τιμής. Οι premium μάρκες, όπως η Mercedes και η BMW, συνεχίζουν να προσελκύουν καταναλωτές που αναζητούν πολυτέλεια σε προσιτές τιμές, μέσω των μεταχειρισμένων επιλογών.
Συνολική εικόνα αγοράς
Αν συνυπολογίσουμε και τις δύο κατηγορίες, η Toyota ξεχωρίζει ως η κυρίαρχη δύναμη της αγοράς, με 4.693 εγγραφές (17,5% της συνολικής αγοράς), συνδυάζοντας τις ισχυρές της επιδόσεις τόσο στα καινούργια όσο και στα μεταχειρισμένα. Η Kia, με 1.729 εγγραφές καινούργιων αυτοκινήτων, καλύπτει το 6,4% της συνολικής αγοράς, με την επιτυχία της να επικεντρώνεται στα καινούργια οχήματα. Η Mazda, από την πλευρά της, με 3.053 εγγραφές, αντιπροσωπεύει το 11,4% της συνολικής αγοράς, κυρίως λόγω των μεταχειρισμένων.
Η συνολική αγορά των αυτοκινήτων παρουσιάζει ένα σαφές δίλημμα: Οι καταναλωτές επιλέγουν καινούργια αυτοκίνητα για την καινοτομία και τις εγγυήσεις που προσφέρουν, αλλά δεν παραμελούν τα μεταχειρισμένα, που προσφέρουν αξιοπιστία και προσιτές τιμές. Εταιρείες όπως η Toyota και η Kia βρίσκονται στην κορυφή, ανταποκρινόμενες στις διαφορετικές ανάγκες των καταναλωτών, ενώ οι παραδοσιακοί “παίκτες” όπως η Mazda, η Nissan και οι premium μάρκες συνεχίζουν να διατηρούν σημαντικό μερίδιο της αγοράς.
Το οκτάμηνο του 2024 επιβεβαιώνει τη δυναμική των Toyota και Kia, με την πρώτη να κυριαρχεί σε όλες τις κατηγορίες και τη δεύτερη να οδηγεί την κούρσα στα καινούργια αυτοκίνητα. Οι αγοραστικές τάσεις δείχνουν μια ισχυρή προτίμηση στα μεταχειρισμένα, αλλά και την άνοδο των καινούργιων οχημάτων, δημιουργώντας ένα περιβάλλον όπου οι καταναλωτές έχουν περισσότερες επιλογές και μεγαλύτερη ευελιξία να επιλέξουν ανάμεσα σε καινούργια και μεταχειρισμένα, ανάλογα με τις ανάγκες τους.