StrategistStrategistStrategist
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
    Επιχειρήσεις
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με τις επιχειρήσεις στην Κύπρο με θέματα όπως τον Τουρισμό, Ακίνητα, Ενέργεια, Εμπόριο, Τεχνολογία.
    Show More
    Top News
    Τρ. Κύπρου: Στο σφυρί 50 αυτοκίνητα από €600 (εικόνες)
    07/03/2025 στις 2:28 pm
    PUNIN GROUP: Παρουσιάζει το νέο της γαστρονομικό επιχείρημα “THE CROISSANT by PUNIN”
    16/04/2025 στις 3:24 pm
    Ο Κωτσόβολος στην πόρτα σας μέσα από την πλατφόρμα της Wolt
    21/05/2025 στις 1:34 pm
    Latest News
    Ολοκληρώνεται η εκστρατεία ΕΤΑΠ Πάφου για την προσέλκυση εγχώριου τουρισμού
    12/08/2025 στις 4:49 pm
    Προκλήσεις και χρονίζοντα προβλήματα στον τουρισμό, λέει ο Εκ. Διευθυντής ΕΤΑΠ Πάφου
    07/08/2025 στις 4:15 pm
    Stoiximan: Ενισχυμένες Αποδόσεις στους ευρωπαϊκούς αγώνες κυπριακών και ελληνικών ομάδων
    07/08/2025 στις 1:27 pm
    Ο Ιούλιος 2025 ο καλύτερος μήνας στην ιστορία σε αριθμό επιβατών στα δυο αεροδρόμια, λέει η Hermes
    07/08/2025 στις 11:47 am
  • Οικονομία
    Οικονομία
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με την Οικονομία στην Κύπρο, στην Ελλάδα αλλά και Διεθνη.
    Show More
    Top News
    Στο Κάιρο τη Δευτέρα ο Πρόεδρος για ενεργειακές συμφωνίες και επαφές με Σίσι
    16/02/2025 στις 3:21 pm
    Petr Valov, CEO της Exness καλεί την ελάφρυνση των ευρωπαϊκών πλαισίων που μειώνουν την ανταγωνιστικότητα της καινοτομίας
    15/10/2024 στις 10:53 am
    Στη Νέα Υόρκη μεταβαίνει ο Γεραπετρίτης, θα έχει συνάντηση και με Γκουτέρες
    21/02/2025 στις 1:13 pm
    Latest News
    Πρόσθετα 30MW από τη μονάδα 3 Βασιλικού, η εκπρόσωπος Τύπου ΑΗΚ
    14/08/2025 στις 9:18 am
    Ελεγχόμενη εκ περιτροπής απόρριψη καταναλωτικού φορτίου 30 λεπτών από ΔΣΜΚ
    14/08/2025 στις 9:15 am
    Το bitcoin σπάει νέο ρεκόρ, ξεπερνά τα 124.000 δολάρια
    14/08/2025 στις 9:12 am
    Στην Σύνοδο Επιτροπής ΟΗΕ η Κύπρος για διαχείριση γεωχωρικών πληροφοριών
    13/08/2025 στις 4:22 pm
  • Podcast
    PodcastShow More
    Λ. Μιχαήλ: Ποιότητα, βιωσιμότητα και καινοτομία στην καρδιά της αναπτυξιακής στρατηγικής της Cyview Group (video)
    11/04/2025 στις 2:52 pm
    Φειδίας Παναγιώτου: Νέο Κόμμα στην Κύπρο και νέα Πολιτική Ομάδα στην Ευρώπη (video)
    17/03/2025 στις 9:31 am
    Γιώργος Γεωργίου: «Θα πτωχεύσετε τους ευρωπαϊκούς λαούς για τους εμπόρους του θανάτου» (video)
    14/03/2025 στις 10:56 am
    Φουρλάς: «Δεν έχει θέση η Τουρκία στα νέα αμυντικά σχέδια της ΕΕ» (video)
    12/03/2025 στις 11:00 am
    Στυλιάνα Χαραλάμπους: «Δεν με επηρεάζουν οι haters» (video)
    06/03/2025 στις 12:00 pm
  • Real Estate
    Real EstateShow More
    Ask Wire: Τα 10 μεγάλα deals στα ακίνητα το 1ο εξάμηνο του 2025
    06/08/2025 στις 11:31 am
    Γιατί οι νέες γενιές επιλέγουν βιώσιμες κατοικίες
    04/08/2025 στις 1:54 pm
    Θετική η εικόνα στην αγορά ακινήτων κόντρα στις προκλήσεις – Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές
    04/08/2025 στις 1:48 pm
    Οι νέες τάσεις στην αγορά διαμερισμάτων στην Κύπρο
    01/08/2025 στις 1:42 pm
    Landbank Analytics: Ανάλυση αγοράς ενοικίων – Προσφορά και ζητούμενες τιμές οικιών
    23/07/2025 στις 1:41 pm
  • Behind The Scenes
    Behind The ScenesShow More
    Στην Αλάσκα η πολυαναμενόμενη συνάντηση Τραμπ – Πούτιν: Συζήτηση για «εκχωρήσεις εδαφών» στην Ουκρανία
    09/08/2025 στις 10:25 am
    Συνάντηση Τραμπ – Πούτιν: Μεταξύ ιστορικής ευκαιρίας και γεωπολιτικής παγίδας
    07/08/2025 στις 1:55 pm
    Νέο τελεσίγραφο Τραμπ προς Ευρώπη: Ή επενδύσεις 600 δισ. δολαρίων ή δασμοί 35% (ΒΙΝΤΕΟ)
    05/08/2025 στις 9:02 pm
    Αυτός είναι ο νέος πληθυσμός της Κύπρου – Πόσο αυξήθηκε
    03/08/2025 στις 11:14 am
    Δεν θα γίνει άλλη μείωση επιτοκίων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα
    03/08/2025 στις 11:12 am
  • Απόψεις
    ΑπόψειςShow More
    Γιατί οι νέες γενιές επιλέγουν βιώσιμες κατοικίες
    04/08/2025 στις 1:54 pm
    Θετική η εικόνα στην αγορά ακινήτων κόντρα στις προκλήσεις – Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές
    04/08/2025 στις 1:48 pm
    Οι νέες τάσεις στην αγορά διαμερισμάτων στην Κύπρο
    01/08/2025 στις 1:42 pm
    €5 για καφέ, €6+ για ένα pint μπίρα, €10+ για ένα κοκτέιλ, €20–25 για μια μπριζόλα
    01/08/2025 στις 1:40 pm
    Πότε προστατεύονται οι whistleblowers. Του Παναγιώτη Τσαγγάρη
    28/07/2025 στις 8:00 am
  • Καριέρα
    ΚαριέραShow More
    Work with YONIK Group – Where Hospitality Meets Purpose
    12/08/2025 στις 6:29 am
    Η Columbia Shipmanagement LTD προσλαμβάνει
    08/08/2025 στις 3:00 pm
    Ο Papaellinas Group προσλαμβάνει
    07/08/2025 στις 8:30 am
    H Kanika Hotels & Resorts προσλαμβάνει
    06/08/2025 στις 4:29 pm
    Θέσεις εργασίας από το University of Limassol (UoL)
    31/07/2025 στις 4:59 pm
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ: Ωκεανοί: «Ωρολογιακές βόμβες ρύπανσης» τα ναυάγια από τον Α’ και Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο
Share
Font ResizerAa
StrategistStrategist
Αναζήτηση
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Podcast
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Καριέρα
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
Follow US
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
© Strategist.cy All Rights Reserved. Designed by Red Wolf PR & Advertising
Επιστήμη & Τεχνολογία

Ωκεανοί: «Ωρολογιακές βόμβες ρύπανσης» τα ναυάγια από τον Α’ και Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο

Δημοσιεύθηκε 30/06/2025 στις 10:00 am
Share
SHARE

Καθώς τα σκουριασμένα πλοία αποσυντίθενται στον πυθμένα, τα τοξικά φορτία τους αποτελούν έναν επείγοντα αλλά συχνά παραγνωρισμένο περιβαλλοντικό κίνδυνο

Τον Δεκέμβριο του 1918, το HMS Cassandra κατευθυνόταν προς το Ταλίν για να υποστηρίξει τις προσπάθειες της Εσθονίας να ξεφύγει από την κυριαρχία των Μπολσεβίκων στο τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Περιεχόμενα
Καθώς τα σκουριασμένα πλοία αποσυντίθενται στον πυθμένα, τα τοξικά φορτία τους αποτελούν έναν επείγοντα αλλά συχνά παραγνωρισμένο περιβαλλοντικό κίνδυνοΈνα τοξικό απομεινάρι των συγκρούσεων του 20ού αιώναΜια διαφαινόμενη κλιματική απειλήΔεδομένα, δεδομένα, δεδομένα: Η ανάγκη για διεθνή συνεργασίαΠλοήγηση σε «παραθυράκια» και κληρονομιέςΕπτά βασικές εκκλήσεις για δράση

Χτύπησε σε νάρκη και βυθίστηκε στα ανοικτά του νησιού Saaremaa. Τα περισσότερα από τα 400 μέλη του πληρώματός του επέζησαν, αλλά 11 βυθίστηκαν μαζί με το καταδρομικό.

Σε βάθος περίπου 100 μέτρων, το σημείο του ναυαγίου του πλοίου του Βασιλικού Ναυτικού ανακαλύφθηκε μόλις το 2010. Στο εσωτερικό του, μια κρυμμένη περιβαλλοντική ωρολογιακή βόμβα με τη μορφή πετρελαίου.

Ο Matt Skelhorn, ο οποίος βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε ένα πλοίο που ερευνά το HMS Cassandra, λέει ότι είναι “εξαιρετικά διατηρημένο”, όπως και πολλά άλλα στη Βαλτική

“Είναι σίγουρα σε καλύτερη κατάσταση από τα περισσότερα ναυάγια που συναντάμε στα βρετανικά ύδατα”, προσθέτει ο επικεφαλής του προγράμματος διαχείρισης ναυαγίων του βρετανικού υπουργείου Άμυνας (MOD) στην ομάδα διάσωσης και θαλάσσιων επιχειρήσεων (SALMO), Defence Equipment and Support (DE&S).

“Αυτό αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόκληση”.

Το ναυάγιο αποσυντίθεται με αργό ρυθμό, οπότε δεν είναι πιθανό να καταρρεύσει ή να προκαλέσει καταστροφική διαρροή σύντομα. Αλλά η ασυνήθιστα καλή κατάστασή του σημαίνει επίσης ότι είναι πιο πιθανό να έχουν παραμείνει μεγάλες ποσότητες πετρελαίου στο πλοίο απ’ ό,τι σε βαριά υποβαθμισμένα ναυάγια που βρίσκονται αλλού στον κόσμο.

Από το HMS Cassandra διαρρέουν ήδη μικρές ποσότητες και τελικά, ό,τι έχει απομείνει στο πλοίο θα απελευθερωθεί.

“Απ’ όσο γνωρίζουμε, το HMS Cassandra δεν έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής κίνδυνο καταστροφικής διαρροής. Στόχος αυτής της έρευνας είναι να διαπιστωθεί σε ποια κατάσταση βρίσκεται το ναυάγιο, γεγονός που θα μας ενημερώσει για τον τρόπο με τον οποίο θα το διαχειριστούμε στο μέλλον”, λέει η Harriet Rushton, περιβαλλοντική υπεύθυνη του ναυαγίου της DE&S SALMO.

Ένα τοξικό απομεινάρι των συγκρούσεων του 20ού αιώνα

Η ομάδα ελπίζει ότι αυτά που θα μάθει από την επιθεώρηση του ναυαγίου θα βοηθήσουν στη διαμόρφωση του τρόπου με τον οποίο θα διαχειριστεί στο μέλλον τους πιθανούς κινδύνους για το HMS Cassandra. Σε συνεργασία με την εσθονική κυβέρνηση, στόχος τους είναι να δημιουργήσουν ένα προληπτικό σχέδιο διαχείρισης, αποτρέποντας τις διαρροές και την ανάγκη καθαρισμού μιας καταστροφικής πετρελαιοκηλίδας εξ αρχής.

Πρόκειται για μια προσέγγιση που, σύμφωνα με τους ειδικούς, θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως πρότυπο για τα έθνη που επιθυμούν να αντιμετωπίσουν τα λεγόμενα δυνητικά ρυπογόνα ναυάγια (PPW).

Αυτά τα ναυάγια περιέχουν ένα φορτίο καυσίμων ή τα δικά τους καύσιμα που έχουν τη δυνατότητα να προκαλέσουν περιβαλλοντική ζημία εάν διαρρεύσουν ή υπάρξει καταστροφική απελευθέρωση. Διάσπαρτα από τη Βαλτική Θάλασσα έως τη Νότια Ασία και τον Ειρηνικό, ορισμένα από αυτά έχουν ήδη διαρρεύσει, απειλώντας τα θαλάσσια οικοσυστήματα, την αλιεία και τις κοντινές κοινότητες.

A map of sunken warships. Blue are Allied ships, red are Axis ships.
A map of sunken warships. Blue are Allied ships, red are Axis ships. © Paul Heersink

Υπολογίζεται ότι 8.500 PPW βρίσκονται κάτω από τα κύματα, τα περισσότερα από τα οποία χρονολογούνται από τον Πρώτο και τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Τα περιορισμένα δεδομένα σημαίνουν ότι ο πραγματικός αριθμός είναι πιθανότατα πολύ μεγαλύτερος.

Μετά από 80 έως 110 χρόνια, το Project Tangaroa προειδοποιεί ότι όλα αυτά γίνονται όλο και πιο ασταθή.

Αυτή η παγκόσμια κοινότητα εμπειρογνωμόνων, η οποία συντονίζεται από το Ίδρυμα Lloyd’s Register, το Ίδρυμα Ωκεανών και την ομάδα Waves, απηύθυνε επείγουσα έκκληση για δράση προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτή η τοξική παγκόσμια κληρονομιά των συγκρούσεων στη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για τους Ωκεανούς (UNOC3) στη Νίκαια νωρίτερα αυτό το μήνα.

Έχουν ήδη διαδραματίσει ζωτικό ρόλο στη σύνδεση των κυβερνήσεων του Ηνωμένου Βασιλείου και της Εσθονίας για την αντιμετώπιση του HMS Cassandra και ελπίζουν να κάνουν το ίδιο και για άλλες κυβερνήσεις.

“Η λύση ουσιαστικά σε κάθε ζήτημα και σε κάθε σημείο που θέτουμε είναι η συνεργασία”, λέει η Lydia Woolley, υπεύθυνη προγράμματος του Project Tangaroa στο Ίδρυμα Lloyd’s Register.

Μια διαφαινόμενη κλιματική απειλή

Υπάρχει και ένα άλλο επίπεδο σε αυτή την επείγουσα ανάγκη που επιδεινώνεται από την ανθρώπινη δραστηριότητα.

Τα ναυάγια αυτά βρίσκονται στον πυθμένα των ωκεανών μας και διαβρώνονται σταδιακά επί δεκαετίες. Είναι φυσικό τα υλικά να φθείρονται ως αποτέλεσμα της παρατεταμένης παραμονής στο νερό.

Όμως ο ρυθμός με τον οποίο τα ναυάγια αποσυντίθενται έχει αρχίσει να επιταχύνεται.

Βασικές αιτίες, ηαύξηση της θερμοκρασίας των ωκεανών και η μεταβαλλόμενη οξύτητα του νερού -και τα δύο αποτελούν άμεση συνέπεια της κλιματικής αλλαγής. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως οι τυφώνες και τα κύματα καταιγίδων, που επίσης γίνονται πιο συχνά και πιο έντονα λόγω της κλιματικής αλλαγής, ασκούν πρόσθετη πίεση σε αυτές τις ήδη εξασθενημένες δομές.

“Αυτές οι αλλαγές που προκαλούνται από το κλίμα, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη εκβιομηχάνιση των ωκεανών, την αλιεία με τράτες βυθού και τις αναδυόμενες απειλές, όπως η εξόρυξη σε μεγάλα βάθη, αυξάνουν σημαντικά τους κινδύνους που συνδέονται με τα PPW”, λέει ο Woolley.

Οι επιπτώσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας μειώνουν το ήδη κοντό φυτίλι αυτών των περιβαλλοντικών ωρολογιακών βομβών που χτυπούν.

Δεδομένα, δεδομένα, δεδομένα: Η ανάγκη για διεθνή συνεργασία

Για να δράσουν προτού συμβεί μια καταστροφή, οι εμπειρογνώμονες και οι κυβερνήσεις χρειάζονται λεπτομερή δεδομένα. Αλλά οι κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με το πού βρίσκονται τα ναυάγια, την κατάστασή τους και τους ρύπους που παραμένουν είναι αποσπασματικές και συχνά απρόσιτες.

Η ομάδα SALMO του Υπουργείου Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου συμμετέχει στο έργο Tangaroa από την αρχή του.

“Ενώ έχουμε μια πολύ καλή ιδέα για το πόσα πλοία βυθίστηκαν στον Α’ και Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και για τις κατά προσέγγιση τοποθεσίες βύθισής τους, πολλά από τα ναυάγιά τους δεν έχουν ακόμη ανακαλυφθεί”, λέει ο Skelhorn.

“Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για ναυάγια σε βαθύτερα νερά και σε απομακρυσμένες τοποθεσίες που σπάνια ερευνώνται”.

Ακόμη και σε περιοχές όπου γίνονται τακτικά έρευνες, πολλά έχουν επίσης εντοπιστεί λανθασμένα, προσθέτει ο Skelhorn, γεγονός που καθιστά δύσκολη την αξιολόγηση των πιθανών κινδύνων και των ρύπων.

The wreck of HMS Cassandra, as surveyed by HMS Echo in 2021.
The wreck of HMS Cassandra, as surveyed by HMS Echo in 2021.Royal Navy

Η εκτίμηση των συνεπειών της ρύπανσης εγείρει επίσης μια σειρά από διαφορετικές ολιστικές εκτιμήσεις.

“Είναι δυνητικά ρυπογόνα, αλλά είναι επίσης πολύ δυναμικά, όπως οι βιοποικίλοι κοραλλιογενείς ύφαλοι”, προσθέτει.

Τα ναυάγια μπορεί να είναι σπουδαία για την τοπική θαλάσσια ζωή, για τους ψαράδες ή ακόμη και για καταδύσεις – και έτσι για την τοπική τουριστική βιομηχανία.

Μπορεί επίσης να είναι οι τελευταίοι τόποι ανάπαυσης για το πλήρωμα που βυθίστηκε με αυτά τα πλοία.

Ορισμένα από αυτά έχουν χαρακτηριστεί ως τάφοι πολέμου και έχουν “πολιτιστική κληρονομιά” – ένα καθεστώς που συνοδεύεται από πολλές διαφορετικές νομοθεσίες.

Οι PPWs είναι ένα “πολύπλευρο πρόβλημα”, εξηγεί ο Woolley, το οποίο το Project Tangaroa ελπίζει ότι μπορεί να λυθεί με την καλύτερη ανταλλαγή συλλογικών γνώσεων.

Κάνοντας τα δεδομένα πιο προσιτά -συμπεριλαμβανομένης της ψηφιοποίησης των αρχείων, της παρακολούθησης των οικονομικών πόρων, της αξιοποίησης των πόρων από τα ερευνητικά σκάφη και της καλύτερης μοντελοποίησης των πιθανών διαρροών- θα είναι ευκολότερο να αναμετρηθούμε με αυτή την τοξική κληρονομιά.

Στους περίπου 18 μήνες από τότε που προτάθηκε για πρώτη φορά η πρωτοβουλία, ο Woolley λέει ότι έχουν ήδη υπάρξει “πολλά παραδείγματα” όπου βοήθησαν τους κατάλληλους ανθρώπους να συνδεθούν – οι κυβερνήσεις της Εσθονίας και του Ηνωμένου Βασιλείου είναι μόνο ένα από τα πολλά.

Πλοήγηση σε «παραθυράκια» και κληρονομιές

Ποιος ακριβώς είναι υπεύθυνος για τον καθαρισμό αυτών των ναυαγίων; Αυτή τη στιγμή, υπάρχει “ένα είδος παραθυράκι” στο πλαίσιο που θα το υπαγόρευε αυτό, λέει ο Woolley.

“Επί του παρόντος, η πλειονότητα των ρυθμίσεων για τη διαχείριση πετρελαιοκηλίδων έχει σχεδιαστεί για την παροχή επείγουσας αντιμετώπισης σε σύγχρονα περιστατικά που αφορούν ιδιωτικά πλοία – ένα σενάριο που είναι θεμελιωδώς διαφορετικό από την πρόκληση που θέτουν τα PPW”, εξηγεί.

“Αρκετές ρυθμίσεις αποκλείουν επίσης ρητά από την αρμοδιότητά τους τα παλαιά ναυάγια και τις απώλειες πολέμου”.

Υπάρχουν ορισμένα πρωτόκολλα, όπως η Σύμβαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την απομάκρυνση ναυαγίων του 2007, η οποία καθορίζει ένα διεθνές νομικό πλαίσιο για την απομάκρυνση ναυαγίων που είναι επικίνδυνα για το θαλάσσιο περιβάλλον, και το Διεθνές Ταμείο Αποζημίωσης για τη Ρύπανση από Πετρέλαιο, ένα παγκόσμιο σύστημα αποζημίωσης που έχει συσταθεί για την παροχή οικονομικών αποζημιώσεων για ζημιές από ρύπανση από πετρέλαιο.

Όμως αυτές επιβάλλουν υποχρεώσεις και ευθύνες μόνο για πετρελαιοκηλίδες από ναυάγια που συνέβησαν μετά την έναρξη ισχύος τους. Ισχύουν επίσης μόνο για τα ιδιωτικά πλοία, όχι απαραίτητα για τα ναυάγια κρατικών πλοίων.

“Μια άλλη πρόκληση είναι η κρατική ασυλία”, προσθέτει ο Woolley.

“Τα κράτη σημαίας των βυθισμένων κρατικών πλοίων, όπως οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Ιαπωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο, έχουν δηλώσει ότι τα βυθισμένα σκάφη τους τεκμαίρεται ότι παραμένουν στην ιδιοκτησία τους, εκτός αν εγκαταλειφθούν ρητά.

“Ως εκ τούτου, αυτά τα PPW υπόκεινται σε ασυλία, πράγμα που σημαίνει ότι τα κράτη σημαίας δεν μπορούν να εξαναγκαστούν νομικά να ενεργήσουν και η παρέμβαση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς τη συγκατάθεσή τους”.

Αυτό σημαίνει ότι η συνεργασία των κρατών σημαίας είναι κρίσιμη για τη διαχείριση αυτών των ναυαγίων, και αυτή τη στιγμή εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την καλή θέληση, την αίσθηση ηθικής ευθύνης ή από γενικότερους γεωπολιτικούς παράγοντες.

Ορισμένα κράτη έχουν αναλάβει προληπτική δράση για να καταλάβουν τους κινδύνους από τα PPWs στα δικά τους ύδατα και μερικές φορές σε άλλες χώρες. Αλλά πολλές χώρες με μεγάλο αριθμό ναυαγίων στους ωκεανούς τους δεν έχουν τους πόρους ή τα οικονομικά μέσα για να το κάνουν αυτό, πόσο μάλλον να αναπτύξουν σχέδια διαχείρισης για τον μετριασμό αυτού του κινδύνου.

Συχνά εξαρτώνται από τα κράτη σημαίας που αντιδρούν κατά περίπτωση στους αναδυόμενους κινδύνους από κάθε μεμονωμένο ναυάγιο.

Αν και κάποιοι υπάρχοντες πόροι θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στις διαρροές από PPWs, αυτό πιθανότατα θα συνεπαγόταν μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις σχετικά με τη χρηματοδότηση, αφήνοντας τις παράκτιες χώρες ακόμη πιο ευάλωτες.

“Αν προσπαθείς να βρεις ποιος είναι υπεύθυνος για μήνες πριν μπορέσεις να κάνεις οποιαδήποτε αποκατάσταση, εννοώ ότι αυτό είναι καταστροφικό”, λέει ο Woolley.

“Κάτι, ίσως δυνητικά αρκετά μικρό, έχει κλιμακωθεί σε κάτι μεγάλο λόγω του ότι δεν μπορείς να ανταποκριθείς”.

Τίποτα από όλα αυτά δεν μπορεί να συμβεί χωρίς ένα καθιερωμένο διεθνές νομικό πλαίσιο.

“Ενώ έχει αναληφθεί δράση σε ορισμένα μεμονωμένα ναυάγια – συνήθως ως απάντηση σε μια διαπιστωμένη διαρροή πετρελαίου ή σε ένα αίτημα για παρεμβάσεις – η προληπτική, συστηματική προσέγγιση που απαιτείται για την αντιμετώπιση του προβλήματος σε κλίμακα εξακολουθεί να λείπει”, εξηγεί.

Επτά βασικές εκκλήσεις για δράση

Στην UNOC3, το Project Tangaroa δημοσίευσε το “Μανιφέστο της Μάλτας” σε μια προσπάθεια να ενθαρρύνει τις κυβερνήσεις να δράσουν αποφασιστικά πριν η κατάσταση φτάσει σε οριακό σημείο.

Ο συνασπισμός θέλει να μεταμορφώσει την κατάσταση πριν από την 100ή επέτειο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου το 2039. Και το Μανιφέστο περιγράφει ένα πλαίσιο για την αντιμετώπιση του προβλήματος σε αυτό το χρονικό πλαίσιο, υποστηρίζοντας μια προληπτική προσέγγιση και μια παγκόσμια συνεργασία για μακροπρόθεσμες λύσεις.

Σε αυτό περιλαμβάνονται επτά βασικές εκκλήσεις για δράση – που καλύπτουν τη χρηματοδότηση, τα πρότυπα, τον περιφερειακό και εθνικό σχεδιασμό, την καινοτομία, την κατάρτιση και την ανταλλαγή δεδομένων – με στόχο την ενδυνάμωση των κυβερνήσεων, της βιομηχανίας, των ερευνητών και της κοινωνίας των πολιτών σε παγκόσμιο επίπεδο για την αντιμετώπιση της πρόκλησης.

Μία από τις βασικές συστάσεις της είναι η σύσταση μιας διεθνούς ομάδας εργασίας για τη χρηματοδότηση των PPW, η οποία θα προωθήσει τη διεθνή συνεργασία και τις καινοτόμες λύσεις χρηματοδότησης.

“Το μήνυμά μας δεν είναι μοιρολατρικό – είναι ένα μήνυμα επείγουσας ενθάρρυνσης”, καταλήγει ο Woolley.

“Χάρη στο έργο της παγκόσμιας κοινότητας εμπειρογνωμόνων που συγκέντρωσε το Project Tangaroa, γνωρίζουμε ήδη πώς να διαχειριστούμε τους κινδύνους που εγκυμονούν αυτά τα ναυάγια – αλλά χρειαζόμαστε τους πόρους για να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη γνώση στην απαιτούμενη κλίμακα”.

ΠΗΓΗ: gr.euronews

The post Ωκεανοί: «Ωρολογιακές βόμβες ρύπανσης» τα ναυάγια από τον Α’ και Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο appeared first on SciNews.eu.

Πηγή άρθρου στο SciNews

Δείτε και αυτά

Δεν υπάρχει σκοτεινή ύλη στο Σύμπαν προτείνει νέα ριζοσπαστική θεωρία
Το Άγχος των Παγκύπριων Εξετάσεων – Κατανοώντας και Αντιμετωπίζοντας την Πίεση
To βασίλειο των αμόλλοφων του Αρη (βίντεο)
Με ταχύτητα «φωτός» η τεχνολογική ανάπτυξη της Κίνας
Ποιες είναι οι GenAI εφαρμογές που ανταγωνίζονται το ChatGPT
TAGGED:Περιβάλλον
Μοιραστείτε το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Προηγούμενο Τα εφιαλτικά τέρατα που κυριαρχούσαν στη Γη πριν τους δεινοσαύρους
Επόμενο Η χρήση κάνναβης συνδέεται με σημαντικά αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακού θανάτου

Τελευταία Νέα

Πρόσθετα 30MW από τη μονάδα 3 Βασιλικού, η εκπρόσωπος Τύπου ΑΗΚ
Κύπρος
Ελεγχόμενη εκ περιτροπής απόρριψη καταναλωτικού φορτίου 30 λεπτών από ΔΣΜΚ
Κύπρος
Το bitcoin σπάει νέο ρεκόρ, ξεπερνά τα 124.000 δολάρια
Διεθνή Οικονομικά

Δείτε και αυτά

Μπορούν και τ’ αρσενικά να γεννήσουν; Γιατί όχι;

20/07/2025 στις 8:51 am

Μετά τα κουνούπια-drones η Κίνα παρουσιάζει τις μέλισσες cyborg

14/07/2025 στις 8:38 am

Εγκέφαλος: Μυστηριώδεις βλάβες του DNA εμπλέκονται στον σχηματισμό αναμνήσεων

15/05/2024 στις 6:31 am

Η νέα 360 καμπάνια της Α.Φ.Η.Σ. Κύπρου μιλά ανοιχτά για τις τοξικές σχέσεις

20/11/2024 στις 11:59 am
Strategist.cy Logo

Η πύλη για τα επιχειρηματικά και οικονομικά νέα της Κύπρου, της Ελλάδας και στο εξωτερικό! Αναλύσεις, συνεντεύξεις, άρθρα γνώμης και όχι μόνο για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, τον Τουρισμό και την Καριέρα.

Πληροφορίες

  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy

Διαβάστε

  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομικά
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Εμπορικά Νέα
  • Καριέρα & Εργασία
StrategistStrategist
Follow US
© Strategist.cy All Rights Reserved.
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
Welcome Back!

Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Lost your password?