StrategistStrategistStrategist
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
    Επιχειρήσεις
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με τις επιχειρήσεις στην Κύπρο με θέματα όπως τον Τουρισμό, Ακίνητα, Ενέργεια, Εμπόριο, Τεχνολογία.
    Show More
    Top News
    Χρονιά ρεκόρ το 2024, αύξηση 7,14% στην κίνηση αεροδρομίων τον Οκτώβριο, λέει το Υπ. Μεταφορών
    06/11/2024 στις 11:51 am
    Περισσότεροι από 30 εργοδότες σας περιμένουν στο 3o JobFair
    29/11/2024 στις 11:17 am
    Τεράστια επιτυχία για την κυπριακή ναυτιλία
    18/12/2024 στις 2:06 pm
    Latest News
    Με ενθουσιασμό υποδέχτηκε το νέο Bean Bar το Ζακάκι
    10/07/2025 στις 11:30 am
    Emirates: Eνισχύει τις υπηρεσίες προς τη Βαρκελώνη με τρίτη καθημερινή πτήση
    10/07/2025 στις 11:27 am
    Πιο δυναμικές και πιο ολοκληρωμένες οι νέες BMW F 900 R και F 900 XR
    10/07/2025 στις 11:24 am
    XM: Υποστηρίζει το Beachpolistas World Tour 2025
    09/07/2025 στις 11:38 am
  • Οικονομία
    Οικονομία
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με την Οικονομία στην Κύπρο, στην Ελλάδα αλλά και Διεθνη.
    Show More
    Top News
    Μητσοτάκης για ηλεκτρική διασύνδεση: Το έργο θα γίνει, αν καταστεί βιώσιμο
    09/09/2024 στις 9:39 am
    Τη δέσμευση Κύπρου για δίκαιες κοινωνικές πολιτικές διατύπωσε η Μόνιμη Αντιπρόσωπος στα ΗΕ
    12/02/2025 στις 8:50 am
    Αν.Συνταγματικό Δικαστήριο: Παύεται ως “ανίκανος να εκτελέσει τα καθήκοντα του” ο Γενικός Ελεγκτής 
    18/09/2024 στις 11:53 am
    Latest News
    Αλλάζει όψη η Λεμεσός: Ξεκίνησαν τα έργα ανάπλασης στην Ακταία Οδό – Τι προβλέπει το πλάνο
    10/07/2025 στις 2:03 pm
    Άνοδος 2,3% του εμπορικού ελλείμματος τους πρώτους πέντε μήνες 2025
    10/07/2025 στις 1:21 pm
    Ξεκίνησε ο 16ος Διαγωνισμός Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας
    10/07/2025 στις 12:33 pm
    Ανανεώνονται οι Συλλογικές Συμβάσεις της Cytacom Solutions
    10/07/2025 στις 11:52 am
  • Podcast
    PodcastShow More
    Λ. Μιχαήλ: Ποιότητα, βιωσιμότητα και καινοτομία στην καρδιά της αναπτυξιακής στρατηγικής της Cyview Group (video)
    11/04/2025 στις 2:52 pm
    Φειδίας Παναγιώτου: Νέο Κόμμα στην Κύπρο και νέα Πολιτική Ομάδα στην Ευρώπη (video)
    17/03/2025 στις 9:31 am
    Γιώργος Γεωργίου: «Θα πτωχεύσετε τους ευρωπαϊκούς λαούς για τους εμπόρους του θανάτου» (video)
    14/03/2025 στις 10:56 am
    Φουρλάς: «Δεν έχει θέση η Τουρκία στα νέα αμυντικά σχέδια της ΕΕ» (video)
    12/03/2025 στις 11:00 am
    Στυλιάνα Χαραλάμπους: «Δεν με επηρεάζουν οι haters» (video)
    06/03/2025 στις 12:00 pm
  • Real Estate
    Real EstateShow More
    Ask Wire: Δυναμική επιστροφή για την αγορά ακινήτων υψηλής αξίας τον Μάιο 2025
    03/07/2025 στις 1:40 pm
    3η καλοκαιρινή συλλογή: 26 διαμερίσματα και επαύλεις με θέα τη θάλασσα από την Altamira Real Estate
    03/07/2025 στις 1:35 pm
    Προς πώληση Καταστήματα σε όλη την Κύπρο από την Gordian
    02/07/2025 στις 10:25 am
    Palm Beach Resort: Μια νέα εποχή παραθαλάσσιας ζωής με επενδυτικό χαρακτήρα
    01/07/2025 στις 5:07 pm
    Σύνδεσμος Ανάπτυξης Ακινήτων: Συναντήθηκε με Τμήμα Κτηματολογίου και Χωρομετρίας
    30/06/2025 στις 3:47 pm
  • Behind The Scenes
    Behind The ScenesShow More
    ΗΠΑ – Δασμοί: Η 9η Ιουλίου πλησιάζει και οι αγορές κρατούν την ανάσα τους
    02/07/2025 στις 4:18 pm
    ΣΕΜΗΟ: Εκφράζει απογοήτευση για το νέο σχέδιο χορηγιών για ηλεκτροκίνηση
    01/07/2025 στις 4:52 pm
    Σε διαθεσιμότητα τρεις δεσμοφύλακες για το κύκλωμα της 37χρονης επιχειρηματία – Σκιά διαφθοράς πάνω από το σωφρονιστικό σύστημα
    30/06/2025 στις 12:30 pm
    Τραμπ: «Βρέθηκε αγοραστής για το TikTok» – Ξανά στο προσκήνιο ο τεχνολογικός εθνικισμός των ΗΠΑ
    29/06/2025 στις 9:19 pm
    Συναγερμός για εσωτερική ασφάλεια: Σύλληψη δύο Σουδανών που αναζητούσαν αλεξίσφαιρα γιλέκα στην Κύπρο
    25/06/2025 στις 2:25 pm
  • Απόψεις
    ΑπόψειςShow More
    Σημαντικός ο ρόλος της βιταμίνης D στον Σακχαρώδη Διαβήτη Τύπου 1
    07/07/2025 στις 1:44 pm
    Η ανάγκη για εξωστρέφεια και συμμετοχή στις διεθνείς εκθέσεις
    07/07/2025 στις 11:46 am
    Μέρκελ: Δεν θα ζητούσα συγγνώμη από τους Έλληνες – Δεν υπήρχε έτοιμο σχέδιο για Grexit
    03/07/2025 στις 11:40 pm
    Μπορούν οι δυσάρεστες γεωπολιτικές εξελίξεις να υπονομεύσουν την αμερικανική οικονομία και το δολάριο;
    03/07/2025 στις 11:35 am
    Η Ευρωπαϊκή Πράξη για τις Ψηφιακές Αγορές σε δράση: Απολογισμός του 2024 και επόμενες προκλήσεις
    02/07/2025 στις 10:42 am
  • Καριέρα
    ΚαριέραShow More
    Το Heritage Private School and Institute προσλαμβάνει
    24/06/2025 στις 8:30 pm
    📣 Lidl UP: Learn & Work | Σπούδασε με μισθό, αποφοίτησε με καριέρα
    24/06/2025 στις 3:29 pm
    Η ναυτιλιακή MSC προσλαμβάνει
    21/06/2025 στις 11:29 pm
    Στρατηγική επέκταση της Bcentriqe.ai στην Κύπρο – Κόμβος για λύσεις τεχνητής νοημοσύνης σε Ευρώπη, Μ. Ανατολή και Αφρική
    21/06/2025 στις 10:07 pm
    H Kanika Hotels & Resorts προσλαμβάνει
    15/06/2025 στις 8:59 am
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ: Πότε αποσύρεται ένα αεροσκάφος
Share
Font ResizerAa
StrategistStrategist
Αναζήτηση
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Podcast
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Καριέρα
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
Follow US
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
© Strategist.cy All Rights Reserved. Designed by Red Wolf PR & Advertising
ΕπιχειρήσειςΤουρισμός

Πότε αποσύρεται ένα αεροσκάφος

6+ λόγοι που προμηνύουν το τέλος ζωής του

Δημοσιεύθηκε 03/05/2025 στις 8:34 am
Share
SHARE

Μπορεί το 2024 να κατασκευάστηκαν και να παραδόθηκαν σε αεροπορικές εταιρείες πάνω από 1.000 νέα εμπορικά αεροσκάφη. Ωστόσο, μόνο τα μισά από αυτά συνέβαλαν στην επέκταση στόλων. Και αυτό καθώς, με έναν μέσο όρο 650 αεροσκαφών να αποσύρονται κάθε χρόνο την τελευταία δεκαετία, τα υπόλοιπα νέα αεροσκάφη αντικαθιστούν παλαιότερα που οι αεροπορικές επιλέγουν να αποσύρουν.

Η μέση ηλικία απόσυρσης για επιβατικά αεροσκάφη είναι συνήθως 25-30 χρόνια, ενώ για τα φορτηγά αεροσκάφη, δηλαδή αυτά που μεταφέρουν μόνο εμπορεύματα, γύρω στα 30-40 χρόνια. Ωστόσο, αυτό μπορεί να διαφέρει σημαντικά ανάμεσα στις αεροπορικές εταιρείες, στη βάση μιας σειράς παραμέτρων που εντάσσονται στον ευρύτερο προγραμματισμό διαχείρισης του στόλου.

Αποσύρονται όταν…

Ποιος όμως αποφασίζει την απόσυρση ενός αεροσκάφους, πότε και υπό ποίες συνθήκες;

  • Η οικονομία είναι ο βασικός παράγοντας

Οι περισσότεροι υποθέτουν πως η απόσυρση αεροσκαφών βασίζεται στην ηλικία ή, πιο συγκεκριμένα, στον αριθμό των κύκλων των αεροσκαφών, όπου κύκλος ορίζεται μία απογείωση και προσγείωση, ή γενικότερα στις ώρες πτήσης. Παρότι αυτό αποτελεί σίγουρα ένα σημαντικό παράγοντα, η τελική απόφαση για απόσυρση λαμβάνεται όταν το κόστος λειτουργίας ενός αεροσκάφους υπερβαίνει τα έσοδα που μπορεί να αποφέρει, όταν δηλαδή καθίσταται μη κερδοφόρο. Η σχέση κόστους/εσόδων διαφέρει από αεροπορική σε αεροπορική, ενώ υπάρχουν και άλλοι σημαντικοί παράγοντες που εξετάζονται.

  • Η αξία του αεροσκάφους

Η οικονομική αξία του αεροσκάφους και το ποσό που θα πρέπει να διαγραφεί από τα βιβλία, διαδραματίζει εξίσου σημαντικό ρόλο. Ένα αεροσκάφος που έχει εξοφληθεί ή βρίσκεται προς το τέλος της μίσθωσης του είναι πιο εύκολο να αποσυρθεί απ’ ό,τι ένα για το οποίο εκκρεμούν ακόμα πληρωμές. Επίσης σημαντικός παράγοντας για την απόφαση απόσυρσης είναι και η μεταπωλητική αξία του αεροσκάφους. Εφόσον το κόστος συντήρησης παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, μπορεί να είναι οικονομικά συμφέρον για την αεροπορική εταιρεία να το κρατήσει στο στόλο της, εφόσον δεν έχει να πληρώνει ενοίκιο.

  • Κόστος συντήρησης

Το κόστος συντήρησης αποτελεί ακόμα ένα σημαντικό παράγοντα στην απόφαση για απόσυρση ενός αεροσκάφους από τον στόλο. Όπως και με ένα αυτοκίνητο, όσο μεγαλύτερη η ηλικία του αεροσκάφους, τόσο μεγαλύτερο το κόστος συντήρησης, φτάνοντας στο σημείο που η λειτουργία του δεν είναι πλέον συμφέρουσα. Ιδιαίτερα καθοριστικός είναι ο διαγνωστικός έλεγχος τύπου D, που πραγματοποιείται κάθε 6-10 χρόνια και περιλαμβάνει αποσυναρμολόγηση ολόκληρου του αεροσκάφους και πλήρη επιθεώρηση. Κοστίζει εκατομμύρια και κρατά το αεροσκάφος εκτός λειτουργίας έως και 6 εβδομάδες, γεγονός που συχνά οδηγεί στην απόφαση για απόσυρση αντί για επισκευή. Κάποιες μεγάλες εταιρείες, με αρκετούς πόρους, όπως η αμερικανική αεροπορική εταιρεία Delta, μπορεί να διατηρεί τα Β717 στο στόλο της με χαμηλό σχετικά κόστος συντήρησης, χάρη στο εξαιρετικό της τεχνικό τμήμα (TechOps), το οποίο διατηρεί και παλαιότερα αεροσκάφη όπως τα 757, 767 και A320 πρώην Northwest σε άριστη κατάσταση. Παρόλα αυτά δεν διαθέτουν όλες οι αεροπορικές τέτοιου επιπέδου εργατικό δυναμικό στον τομέα της συντήρησης.

  • Άλλα έξοδα λειτουργίας

Πέρα από τη συντήρηση, σημαντικό ρόλο παίζει και η απόδοση καυσίμου. Η μετάβαση σε πιο αποδοτικά αεροσκάφη, όπως τα A350 και Β777, οδήγησε στην απόσυρση παλαιότερων όπως τα A340 και Β747. Σε περιόδους υψηλών τιμών πετρελαίου, το πλεονέκτημα χρήσης πιο αποδοτικών αεροσκαφών είναι ακόμα μεγαλύτερο και ιδιαίτερα σημαντικό για αερογραμμές που λειτουργούν σε πολύ ανταγωνιστικές αγορές. Άλλος παράγοντας είναι η ανακαίνιση του εσωτερικού ενός μεγάλης ηλικίας αεροσκάφους. Αν το κόστος αναβάθμισης είναι πολύ υψηλό, οι αεροπορικές προτιμούν την απόσυρση. Παρ’ όλα αυτά, πολλές εταιρείες καθυστερούν τις αποσύρσεις λόγω έλλειψης αεροσκαφών στην αγορά και επιλέγουν να ανακαινίσουν τα εσωτερικά μέρη των αεροσκαφών, ώστε να παρατείνουν τη χρήση τους και να εξυπηρετούν την αυξημένη ζήτηση αεροπορικών εισιτηρίων.

  • Άλλοι παράγοντες

Πέρα από τα οικονομικά, εξετάζονται ακόμη τα παρακάτω:

  • Διαθεσιμότητα νέων αεροσκαφών: Οι καθυστερήσεις παραδόσεων από Airbus και Boeing καθιστούν δύσκολη την αντικατάσταση.Ιδανικά η American Airlines θα είχε αντικαταστήσει τα Α319 με Α220, αλλά η εταιρεία θα έπρεπε να περιμένει μεγάλο χρονικό διάστημα για την παράδοση τους.
  • Ανάγκες δικτύου: Εάν χρειάζεται η διατήρηση συγκεκριμένων δρομολογίων, παλαιά αεροσκάφη μένουν περισσότερο σε λειτουργία. Π.χ., η Lufthansa συνεχίζει να χρησιμοποιεί τα μη αποδοτικά A340 για να εξυπηρετήσει Αμερική και Ασία.
  • Ομοιογένεια στόλου: Οι αεροπορικές τείνουν να επιλέγουν κοινό τύπο αεροσκάφους ή κατασκευαστή, καθώς οι εκπαιδεύσεις του προσωπικού και των μηχανικών, επικεντρώνονται σε ένα αεροσκάφος, χωρίς να χρειάζονται επιπλέον ώρες εξειδίκευσης. Επίσης τα έξοδα συντήρησης και άλλα κόστη είναι μειωμένα όταν υπάρχει ομοιογένεια στο στόλο της αεροπορικής εταιρείας.
  • Αλλαγή στόλου με μεγαλύτερα αεροσκάφη: Αν μια εταιρεία επιλέξει μεγαλύτερα αεροσκάφη με περισσότερη χωρητικότητα, αποσύρει πιο γρήγορα τα μικρότερα. Π.χ. η easyJet αποσύρει τα A319 καθώς περνά σε A320neo και A321neo.

Μακροοικονομικές επιπτώσεις

Όλοι αυτοί οι σχεδιασμοί ανατρέπονται από μακροοικονομικά γεγονότα. Οι πτωχεύσεις των United Airlines και US Airways μετά την 11η Σεπτεμβρίου οδήγησαν σε πρόωρη απόσυρση πολλών Β737, παρά το γεγονός ότι δεν ήταν παλιά αεροσκάφη.

Ωστόσο, το πιο καθοριστικό γεγονός ήταν η πανδημία COVID-19, που επιτάχυνε τις αποσύρσεις σχεδόν σε κάθε μεγάλη εταιρεία. Σε πολλές περιπτώσεις, αποσύρθηκαν ολόκληροι τύποι αεροσκαφών.

Τι συμβαίνει μετά την απόσυρση

Κάθε αεροσκάφος μπορεί να έχει διαφορετική τύχη μετά την απόσυρσή του, με τρία βασικά πιθανά σενάρια:

  • Νέα εταιρεία: Αν είναι ακόμα σχετικά νέο, μπορεί να πωληθεί ή να εκμισθωθεί σε άλλη εταιρεία. Π.χ. πολλά πρώην A330 της Singapore Airlines πετούν πλέον για την Air Canada, τη Brussels Airlines κ.ά.
  • Μετατροπή σε φορτηγό αεροσκάφος: Πολλά επιβατικά αεροσκάφη μετατρέπονται σε φορτηγά. Για παράδειγμα, η Amazon Prime Air παρέλαβε τρία πρώην A330 της Etihad μετά τη μετασκευή τους.
  • Διάλυση και ανακύκλωση: Τα πολύ παλιά ή μη αποδοτικά αεροσκάφη στέλνονται σε «νεκροταφεία αεροσκαφών» όπως στην Αριζόνα ή την Καλιφόρνια, όπου αποσυναρμολογούνται και έως και το 90% των υλικών τους ανακυκλώνεται.

Πηγή: simpleflying.com

Δείτε και αυτά

Έρχονται νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες για το δικαίωμα καταναλωτών στην επισκευή
Προς ολική άρση του «λοκ άουτ» στον κλάδο του έτοιμου σκυροδέματος
Ο Ντόναλντ Τραμπ επαναλαμβάνει ότι τα επιτόκια πρέπει να μειωθούν στο 1%
Τη στήριξη στο έργο «Αφροδίτη» επαναβεβαίωσαν ΠτΔ και Chevron
Χωρίς περιθώρια διαπραγμάτευσης το πλαίσιο του ΥΠΕΡΓ, λέει στο ΚΥΠΕ ο Πρ. του Συνδέσμου Έτοιμου Σκυροδέματος
TAGGED:topΑεροσκάφοςΣημαντικά
Μοιραστείτε το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Προηγούμενο Στην 1η θέση ακριβότερων πωλήσεων ακινήτων Μαρτίου η Λευκωσία, λέει η Ask Wire
Επόμενο Σημαντική αύξηση της παραγωγής πετρελαίου τον Ιούνιο αποφάσισαν 8 μέλη του ΟΠΕΚ+

Τελευταία Νέα

Αλλάζει όψη η Λεμεσός: Ξεκίνησαν τα έργα ανάπλασης στην Ακταία Οδό – Τι προβλέπει το πλάνο
Κύπρος
Άνοδος 2,3% του εμπορικού ελλείμματος τους πρώτους πέντε μήνες 2025
Διεθνή Οικονομικά
Ξεκίνησε ο 16ος Διαγωνισμός Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας
Κύπρος Οικονομικά

Δείτε και αυτά

Τιμές αγαθών, ενέργειας και διαφθορά ανησυχούν τους Κύπριους, σύμφωνα με έρευνα

21/05/2024 στις 4:17 pm

Τετραήμερο πολυτελή γάμο με 550 καλεσμένους φιλοξένησε το City of Dreams Mediterranean

15/04/2024 στις 2:55 pm

London Credit Fund της Consulco: Υψηλές αποδόσεις και κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024

04/11/2024 στις 10:25 am

Ισχυρή έκρηξη στην πόλη Μπουσέρ του Ιράν – Ανησυχία για τον πυρηνικό σταθμό

22/06/2025 στις 3:16 pm
Strategist.cy Logo

Η πύλη για τα επιχειρηματικά και οικονομικά νέα της Κύπρου, της Ελλάδας και στο εξωτερικό! Αναλύσεις, συνεντεύξεις, άρθρα γνώμης και όχι μόνο για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, τον Τουρισμό και την Καριέρα.

Πληροφορίες

  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy

Διαβάστε

  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομικά
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Εμπορικά Νέα
  • Καριέρα & Εργασία
StrategistStrategist
Follow US
© Strategist.cy All Rights Reserved.
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
Welcome Back!

Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Lost your password?