StrategistStrategistStrategist
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
    Επιχειρήσεις
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με τις επιχειρήσεις στην Κύπρο με θέματα όπως τον Τουρισμό, Ακίνητα, Ενέργεια, Εμπόριο, Τεχνολογία.
    Show More
    Top News
    Νέος CEO της MHV ο Αχιλλέας Δωροθέου
    15/02/2024 στις 9:56 am
    PrivilEDGE Club: Η Τράπεζα Κύπρου επαναπροσδιορίζει την προσωπική Ιδιωτική Τραπεζική
    04/03/2024 στις 9:46 am
    Εισαγωγή 20 νέων εταιρειών στο ΧΑΚ
    14/03/2024 στις 10:32 am
    Latest News
    Από το εξωτερικό πίσω στην Κύπρο: η Exness επενδύει στη νέα γενιά
    30/09/2025 στις 10:29 am
    Η κυπριακή παράδοση ζωντάνεψε στις Υπεραγορές Αλφαμέγα
    30/09/2025 στις 10:03 am
    Η Anytime εμπιστεύεται τη RedwolfOgilvy για την 360° Επικοινωνία της
    29/09/2025 στις 1:11 pm
    9ο METRO Animal Day – Γιορτάζουμε την αγάπη μας για τα ζώα
    26/09/2025 στις 1:07 pm
  • Οικονομία
    Οικονομία
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με την Οικονομία στην Κύπρο, στην Ελλάδα αλλά και Διεθνη.
    Show More
    Top News
    Η Αστυνομία του Βερολίνου απέτρεψε τρομοκρατική επίθεση
    31/10/2024 στις 3:05 pm
    Παραχώρηση 26 νέων κρατικών τεμαχίων σε αιγοπροβατοτρόφους και επιδοτήσεις εξήγγειλε η Υπ. Γεωργίας
    20/03/2025 στις 2:04 pm
    Συγχαίρουν τον Τραμπ οι επικεφαλής θεσμών ΕΕ, εστιάζοντας στις σχέσεις ΕΕ – ΗΠΑ
    06/11/2024 στις 12:16 pm
    Latest News
    Μείωση 0,9% στον δείκτη τιμών παραγωγού στη βιομηχανία τον Αύγουστο
    30/09/2025 στις 4:27 pm
    Έτοιμη να ανταποκριθεί στο άνοιγμα της ΑΑΗ δηλώνει η ΑΗΚ
    30/09/2025 στις 4:05 pm
    Πτωτικά κινείται το ΧΑΚ την Τρίτη
    30/09/2025 στις 2:52 pm
    Η ΠΑΕΕΚ φέρνει στην Κύπρο για συνεργασία τις Ακαδημίες της FC Porto, Dragon Force
    30/09/2025 στις 3:26 pm
  • Podcast
    PodcastShow More
    Λ. Μιχαήλ: Ποιότητα, βιωσιμότητα και καινοτομία στην καρδιά της αναπτυξιακής στρατηγικής της Cyview Group (video)
    11/04/2025 στις 2:52 pm
    Φειδίας Παναγιώτου: Νέο Κόμμα στην Κύπρο και νέα Πολιτική Ομάδα στην Ευρώπη (video)
    17/03/2025 στις 9:31 am
    Γιώργος Γεωργίου: «Θα πτωχεύσετε τους ευρωπαϊκούς λαούς για τους εμπόρους του θανάτου» (video)
    14/03/2025 στις 10:56 am
    Φουρλάς: «Δεν έχει θέση η Τουρκία στα νέα αμυντικά σχέδια της ΕΕ» (video)
    12/03/2025 στις 11:00 am
    Στυλιάνα Χαραλάμπους: «Δεν με επηρεάζουν οι haters» (video)
    06/03/2025 στις 12:00 pm
  • Real Estate
    Real EstateShow More
    Σύγχρονο πλαίσιο για κοινόκτητες οικοδομές: Λύσεις σε χρόνια προβλήματα
    25/09/2025 στις 9:16 am
    Δέκα γευστικές εμπειρίες σε έναν χώρο! Το ARARAT αλλάζει τον γαστρονομικό χάρτη της Λεμεσού
    22/09/2025 στις 3:27 pm
    Επενδύσεις με προοπτική σε Πάφο και Λεμεσό: Οι ευκαιρίες που φέρνει η Altia στην κυπριακή αγορά ακινήτων
    22/09/2025 στις 11:52 am
    Ask Wire και Plot.gr αλλάζουν το τοπίο στην πληροφόρηση για τα ακίνητα στην Ελλάδα
    18/09/2025 στις 2:52 pm
    Gated communities: Μια επιλογή συνώνυμη της ασφάλειας και της ποιότητας ζωής
    10/09/2025 στις 11:09 am
  • Behind The Scenes
    Behind The ScenesShow More
    Ομόφωνη πρόταση Αποστόλου: 35 «ναι» στη Βουλή για ίσες παροχές στους παραολυμπιονίκες (VIDEO)
    25/09/2025 στις 5:36 pm
    Ανατροπή στο σκάνδαλο Coldplay: Και ο σύζυγος της HR ήταν με τη δική του σχέση και αυτός στη συναυλία!
    24/09/2025 στις 12:48 pm
    Μίλησε κανείς για απομόνωση;
    06/09/2025 στις 3:31 pm
    Σημαντική Εξέλιξη: Πάνω από 44 εκατ. ευρώ επιστρέφονται σε πάνω από 4500 κουρεμένους καταθέτες!
    04/09/2025 στις 2:03 pm
    Darwin Monkey: Ο μεγαλύτερος υπερυπολογιστής που είναι εμπνευσμένος από αληθινό εγκέφαλο
    02/09/2025 στις 12:45 pm
  • Απόψεις
    ΑπόψειςShow More
    Όταν η Χρηματοδότηση της Ναυτιλίας Συναντά την Καινοτομία στα Επενδυτικά Ταμεία: Η Κύπρος στο Σταυροδρόμι
    29/09/2025 στις 10:58 am
    Τορναρίτης: «Τα αεροπορικά εισιτήρια Κύπρου–Ελλάδας πιο ακριβά και από Νέα Υόρκη!»
    23/09/2025 στις 1:32 pm
    mpMRI: Ένα ισχυρό εργαλείο για τον εντοπισμό και καλύτερη διαχείριση του καρκίνου του προστάτη
    22/09/2025 στις 1:25 pm
    Η φούσκα χρέους στην ΕΕ: Πλυντήριο που λειτουργεί μέχρι να χαλάσει
    18/09/2025 στις 4:31 pm
    Το EuroBasket 2025 ως παρακαταθήκη για το μέλλον
    18/09/2025 στις 10:46 am
  • Καριέρα
    ΚαριέραShow More
    Ποια η σχέση της Ηγεσίας και της Eταιρικής Bιωσιμότητας και Yπευθυνότητας; Του Δρ. Μαρίνου Βουκή
    09/09/2025 στις 10:02 am
    Το Πανεπιστήμιο Λεμεσού γιορτάζει με 35+1 υποτροφίες!
    04/09/2025 στις 3:49 pm
    Επένδυση €39 εκατ. σε Τεχνική Σχολή Πράσινων Επαγγελμάτων στη Λάρνακα!
    01/09/2025 στις 11:05 am
    Οι συντεχνίες αποφασίζουν σε πανσυνδικαλιστική σύσκεψη σήμερα για τη στάση τους για ΑΤΑ
    01/09/2025 στις 8:33 am
    Θέσεις εργασίας στο University of Limassol (UoL)
    28/08/2025 στις 8:59 am
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ: Πότε αποσύρεται ένα αεροσκάφος
Share
Font ResizerAa
StrategistStrategist
Αναζήτηση
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Podcast
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Καριέρα
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
Follow US
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
© Strategist.cy All Rights Reserved. Designed by Red Wolf PR & Advertising
ΕπιχειρήσειςΤουρισμός

Πότε αποσύρεται ένα αεροσκάφος

6+ λόγοι που προμηνύουν το τέλος ζωής του

Δημοσιεύθηκε 03/05/2025 στις 8:34 am
Share
SHARE

Μπορεί το 2024 να κατασκευάστηκαν και να παραδόθηκαν σε αεροπορικές εταιρείες πάνω από 1.000 νέα εμπορικά αεροσκάφη. Ωστόσο, μόνο τα μισά από αυτά συνέβαλαν στην επέκταση στόλων. Και αυτό καθώς, με έναν μέσο όρο 650 αεροσκαφών να αποσύρονται κάθε χρόνο την τελευταία δεκαετία, τα υπόλοιπα νέα αεροσκάφη αντικαθιστούν παλαιότερα που οι αεροπορικές επιλέγουν να αποσύρουν.

Η μέση ηλικία απόσυρσης για επιβατικά αεροσκάφη είναι συνήθως 25-30 χρόνια, ενώ για τα φορτηγά αεροσκάφη, δηλαδή αυτά που μεταφέρουν μόνο εμπορεύματα, γύρω στα 30-40 χρόνια. Ωστόσο, αυτό μπορεί να διαφέρει σημαντικά ανάμεσα στις αεροπορικές εταιρείες, στη βάση μιας σειράς παραμέτρων που εντάσσονται στον ευρύτερο προγραμματισμό διαχείρισης του στόλου.

Αποσύρονται όταν…

Ποιος όμως αποφασίζει την απόσυρση ενός αεροσκάφους, πότε και υπό ποίες συνθήκες;

  • Η οικονομία είναι ο βασικός παράγοντας

Οι περισσότεροι υποθέτουν πως η απόσυρση αεροσκαφών βασίζεται στην ηλικία ή, πιο συγκεκριμένα, στον αριθμό των κύκλων των αεροσκαφών, όπου κύκλος ορίζεται μία απογείωση και προσγείωση, ή γενικότερα στις ώρες πτήσης. Παρότι αυτό αποτελεί σίγουρα ένα σημαντικό παράγοντα, η τελική απόφαση για απόσυρση λαμβάνεται όταν το κόστος λειτουργίας ενός αεροσκάφους υπερβαίνει τα έσοδα που μπορεί να αποφέρει, όταν δηλαδή καθίσταται μη κερδοφόρο. Η σχέση κόστους/εσόδων διαφέρει από αεροπορική σε αεροπορική, ενώ υπάρχουν και άλλοι σημαντικοί παράγοντες που εξετάζονται.

  • Η αξία του αεροσκάφους

Η οικονομική αξία του αεροσκάφους και το ποσό που θα πρέπει να διαγραφεί από τα βιβλία, διαδραματίζει εξίσου σημαντικό ρόλο. Ένα αεροσκάφος που έχει εξοφληθεί ή βρίσκεται προς το τέλος της μίσθωσης του είναι πιο εύκολο να αποσυρθεί απ’ ό,τι ένα για το οποίο εκκρεμούν ακόμα πληρωμές. Επίσης σημαντικός παράγοντας για την απόφαση απόσυρσης είναι και η μεταπωλητική αξία του αεροσκάφους. Εφόσον το κόστος συντήρησης παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, μπορεί να είναι οικονομικά συμφέρον για την αεροπορική εταιρεία να το κρατήσει στο στόλο της, εφόσον δεν έχει να πληρώνει ενοίκιο.

  • Κόστος συντήρησης

Το κόστος συντήρησης αποτελεί ακόμα ένα σημαντικό παράγοντα στην απόφαση για απόσυρση ενός αεροσκάφους από τον στόλο. Όπως και με ένα αυτοκίνητο, όσο μεγαλύτερη η ηλικία του αεροσκάφους, τόσο μεγαλύτερο το κόστος συντήρησης, φτάνοντας στο σημείο που η λειτουργία του δεν είναι πλέον συμφέρουσα. Ιδιαίτερα καθοριστικός είναι ο διαγνωστικός έλεγχος τύπου D, που πραγματοποιείται κάθε 6-10 χρόνια και περιλαμβάνει αποσυναρμολόγηση ολόκληρου του αεροσκάφους και πλήρη επιθεώρηση. Κοστίζει εκατομμύρια και κρατά το αεροσκάφος εκτός λειτουργίας έως και 6 εβδομάδες, γεγονός που συχνά οδηγεί στην απόφαση για απόσυρση αντί για επισκευή. Κάποιες μεγάλες εταιρείες, με αρκετούς πόρους, όπως η αμερικανική αεροπορική εταιρεία Delta, μπορεί να διατηρεί τα Β717 στο στόλο της με χαμηλό σχετικά κόστος συντήρησης, χάρη στο εξαιρετικό της τεχνικό τμήμα (TechOps), το οποίο διατηρεί και παλαιότερα αεροσκάφη όπως τα 757, 767 και A320 πρώην Northwest σε άριστη κατάσταση. Παρόλα αυτά δεν διαθέτουν όλες οι αεροπορικές τέτοιου επιπέδου εργατικό δυναμικό στον τομέα της συντήρησης.

  • Άλλα έξοδα λειτουργίας

Πέρα από τη συντήρηση, σημαντικό ρόλο παίζει και η απόδοση καυσίμου. Η μετάβαση σε πιο αποδοτικά αεροσκάφη, όπως τα A350 και Β777, οδήγησε στην απόσυρση παλαιότερων όπως τα A340 και Β747. Σε περιόδους υψηλών τιμών πετρελαίου, το πλεονέκτημα χρήσης πιο αποδοτικών αεροσκαφών είναι ακόμα μεγαλύτερο και ιδιαίτερα σημαντικό για αερογραμμές που λειτουργούν σε πολύ ανταγωνιστικές αγορές. Άλλος παράγοντας είναι η ανακαίνιση του εσωτερικού ενός μεγάλης ηλικίας αεροσκάφους. Αν το κόστος αναβάθμισης είναι πολύ υψηλό, οι αεροπορικές προτιμούν την απόσυρση. Παρ’ όλα αυτά, πολλές εταιρείες καθυστερούν τις αποσύρσεις λόγω έλλειψης αεροσκαφών στην αγορά και επιλέγουν να ανακαινίσουν τα εσωτερικά μέρη των αεροσκαφών, ώστε να παρατείνουν τη χρήση τους και να εξυπηρετούν την αυξημένη ζήτηση αεροπορικών εισιτηρίων.

  • Άλλοι παράγοντες

Πέρα από τα οικονομικά, εξετάζονται ακόμη τα παρακάτω:

  • Διαθεσιμότητα νέων αεροσκαφών: Οι καθυστερήσεις παραδόσεων από Airbus και Boeing καθιστούν δύσκολη την αντικατάσταση.Ιδανικά η American Airlines θα είχε αντικαταστήσει τα Α319 με Α220, αλλά η εταιρεία θα έπρεπε να περιμένει μεγάλο χρονικό διάστημα για την παράδοση τους.
  • Ανάγκες δικτύου: Εάν χρειάζεται η διατήρηση συγκεκριμένων δρομολογίων, παλαιά αεροσκάφη μένουν περισσότερο σε λειτουργία. Π.χ., η Lufthansa συνεχίζει να χρησιμοποιεί τα μη αποδοτικά A340 για να εξυπηρετήσει Αμερική και Ασία.
  • Ομοιογένεια στόλου: Οι αεροπορικές τείνουν να επιλέγουν κοινό τύπο αεροσκάφους ή κατασκευαστή, καθώς οι εκπαιδεύσεις του προσωπικού και των μηχανικών, επικεντρώνονται σε ένα αεροσκάφος, χωρίς να χρειάζονται επιπλέον ώρες εξειδίκευσης. Επίσης τα έξοδα συντήρησης και άλλα κόστη είναι μειωμένα όταν υπάρχει ομοιογένεια στο στόλο της αεροπορικής εταιρείας.
  • Αλλαγή στόλου με μεγαλύτερα αεροσκάφη: Αν μια εταιρεία επιλέξει μεγαλύτερα αεροσκάφη με περισσότερη χωρητικότητα, αποσύρει πιο γρήγορα τα μικρότερα. Π.χ. η easyJet αποσύρει τα A319 καθώς περνά σε A320neo και A321neo.

Μακροοικονομικές επιπτώσεις

Όλοι αυτοί οι σχεδιασμοί ανατρέπονται από μακροοικονομικά γεγονότα. Οι πτωχεύσεις των United Airlines και US Airways μετά την 11η Σεπτεμβρίου οδήγησαν σε πρόωρη απόσυρση πολλών Β737, παρά το γεγονός ότι δεν ήταν παλιά αεροσκάφη.

Ωστόσο, το πιο καθοριστικό γεγονός ήταν η πανδημία COVID-19, που επιτάχυνε τις αποσύρσεις σχεδόν σε κάθε μεγάλη εταιρεία. Σε πολλές περιπτώσεις, αποσύρθηκαν ολόκληροι τύποι αεροσκαφών.

Τι συμβαίνει μετά την απόσυρση

Κάθε αεροσκάφος μπορεί να έχει διαφορετική τύχη μετά την απόσυρσή του, με τρία βασικά πιθανά σενάρια:

  • Νέα εταιρεία: Αν είναι ακόμα σχετικά νέο, μπορεί να πωληθεί ή να εκμισθωθεί σε άλλη εταιρεία. Π.χ. πολλά πρώην A330 της Singapore Airlines πετούν πλέον για την Air Canada, τη Brussels Airlines κ.ά.
  • Μετατροπή σε φορτηγό αεροσκάφος: Πολλά επιβατικά αεροσκάφη μετατρέπονται σε φορτηγά. Για παράδειγμα, η Amazon Prime Air παρέλαβε τρία πρώην A330 της Etihad μετά τη μετασκευή τους.
  • Διάλυση και ανακύκλωση: Τα πολύ παλιά ή μη αποδοτικά αεροσκάφη στέλνονται σε «νεκροταφεία αεροσκαφών» όπως στην Αριζόνα ή την Καλιφόρνια, όπου αποσυναρμολογούνται και έως και το 90% των υλικών τους ανακυκλώνεται.

Πηγή: simpleflying.com

Δείτε και αυτά

Η ΕΚΚ δέχεται αιτήσεις παρόχων υπηρεσιών σε Κρυπτο-Στοιχεία για αξιολόγηση
METRO KIDS RACE: Τα METRO Supermarkets στο πλευρό του Αντικαρκινικού Συνδέσμου Κύπρου
Η Κύπρος ως κόμβος ασφάλειας στη Μέση Ανατολή
Αγορά ακινήτων: Οι τάσεις σε πωλήσεις και ενοίκια το 3ο τρίμηνο 2024
Ενίσχυση ανταγωνιστικότητας επιχειρήσεων με κουπόνια €10.000 από ΙδΕΚ
TAGGED:topΑεροσκάφοςΣημαντικά
Μοιραστείτε το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Προηγούμενο Στην 1η θέση ακριβότερων πωλήσεων ακινήτων Μαρτίου η Λευκωσία, λέει η Ask Wire
Επόμενο Σημαντική αύξηση της παραγωγής πετρελαίου τον Ιούνιο αποφάσισαν 8 μέλη του ΟΠΕΚ+

Τελευταία Νέα

Μείωση 0,9% στον δείκτη τιμών παραγωγού στη βιομηχανία τον Αύγουστο
Κύπρος Οικονομικά
Έτοιμη να ανταποκριθεί στο άνοιγμα της ΑΑΗ δηλώνει η ΑΗΚ
Κύπρος Οικονομικά
Πτωτικά κινείται το ΧΑΚ την Τρίτη
Κύπρος Οικονομικά

Δείτε και αυτά

Εξετάζουμε συνεχώς μέτρα αναλόγως εξελίξεων και δυνατοτήτων, λέει στο ΚΥΠΕ ο ΥΠΟΙΚ

18/10/2024 στις 10:57 am

ΔΝΤ: Αυξημένα πλεονάσματα και μείωση χρέους για την Κύπρο

18/04/2024 στις 11:17 am

Μέτρα που να ικανοποιούν όλους ζητά ο ΣΥΠΡΟΔΑΤ

05/11/2024 στις 12:36 pm

Ανθεκτικές οι μετοχές στην Ασία, μετριάζεται η άνοδος τιμής πετρελαίου

16/06/2025 στις 9:19 am
Strategist.cy Logo

Η πύλη για τα επιχειρηματικά και οικονομικά νέα της Κύπρου, της Ελλάδας και στο εξωτερικό! Αναλύσεις, συνεντεύξεις, άρθρα γνώμης και όχι μόνο για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, τον Τουρισμό και την Καριέρα.

Πληροφορίες

  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy

Διαβάστε

  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομικά
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Εμπορικά Νέα
  • Καριέρα & Εργασία
StrategistStrategist
Follow US
© Strategist.cy All Rights Reserved.
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
Welcome Back!

Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Lost your password?