StrategistStrategistStrategist
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
    Επιχειρήσεις
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με τις επιχειρήσεις στην Κύπρο με θέματα όπως τον Τουρισμό, Ακίνητα, Ενέργεια, Εμπόριο, Τεχνολογία.
    Show More
    Top News
    Αύξηση εσόδων, κερδών και συμφωνιών το 2024 προβλέπουν οι CEOs
    26/02/2024 στις 9:21 am
    Eurobank Κύπρου: Πιο ισχυρή από ποτέ με καθαρά κέρδη €199,4 εκατ. το 2023
    08/03/2024 στις 9:42 am
    Νέος Managing Director για το Foody στην Κύπρο
    21/03/2024 στις 10:03 am
    Latest News
    Νέο προορισμό προς την Ρουμανία από Λάρνακα ανακοίνωσε η Wizz Air
    19/06/2025 στις 4:16 pm
    AWS: Παρουσιάζει νέες λύσεις για την απλοποίηση της διαχείρισης ασφάλειας στο cloud
    19/06/2025 στις 2:53 pm
    Ισραηλινή επίθεση στον πυρηνικό αντιδραστήρα του Αράκ: Στο φως βίντεο από το πλήγμα – Δεν εντοπίζεται διαρροή ραδιενέργειας
    19/06/2025 στις 2:27 pm
    Βαρύ πένθος στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου – Έφυγε η Ερατώ Ιωάννα Σαρρή
    19/06/2025 στις 12:44 pm
  • Οικονομία
    Οικονομία
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με την Οικονομία στην Κύπρο, στην Ελλάδα αλλά και Διεθνη.
    Show More
    Top News
    Υπογράφουν Στρατηγικό Μνημόνιο Συνεργασίας British Council και Invest Cyprus
    30/04/2025 στις 4:16 pm
    Το Τμήμα Γεωργίας διερευνά διάθεση χαλλουμιού
    15/10/2024 στις 3:17 pm
    IWA Cyprus 2025: Διεθνής επιτυχία με την υπογραφή του Πανεπιστημίου Νεάπολις Πάφος
    08/05/2025 στις 4:26 pm
    Latest News
    Strategist | Ανάλυση Economist: Ο «Μυστικός Φάκελος» του Ιράν που οδήγησε στο Ισραηλινό πλήγμα
    19/06/2025 στις 5:37 pm
    Στα €240 δισ. οι εξαγωγές διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου Κίνας το ’24
    19/06/2025 στις 4:45 pm
    Σταθερό παραμένει το επιτόκιο της Τράπεζας της Αγγλίας
    19/06/2025 στις 4:19 pm
    Στο χείλος της ύφεσης η Ρωσία λέει ο Υπουργός Οικονομίας
    19/06/2025 στις 4:05 pm
  • Podcast
    PodcastShow More
    Λ. Μιχαήλ: Ποιότητα, βιωσιμότητα και καινοτομία στην καρδιά της αναπτυξιακής στρατηγικής της Cyview Group (video)
    11/04/2025 στις 2:52 pm
    Φειδίας Παναγιώτου: Νέο Κόμμα στην Κύπρο και νέα Πολιτική Ομάδα στην Ευρώπη (video)
    17/03/2025 στις 9:31 am
    Γιώργος Γεωργίου: «Θα πτωχεύσετε τους ευρωπαϊκούς λαούς για τους εμπόρους του θανάτου» (video)
    14/03/2025 στις 10:56 am
    Φουρλάς: «Δεν έχει θέση η Τουρκία στα νέα αμυντικά σχέδια της ΕΕ» (video)
    12/03/2025 στις 11:00 am
    Στυλιάνα Χαραλάμπους: «Δεν με επηρεάζουν οι haters» (video)
    06/03/2025 στις 12:00 pm
  • Real Estate
    Real EstateShow More
    Η Imperio στηρίζει τον Ναυτικό Όμιλο Λεμεσού
    19/06/2025 στις 12:17 pm
    Αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες αιμοδοσίας: Μια σύγχρονη κρατική υπηρεσία στο Γέρι με τη σφραγίδα της Cyfield
    19/06/2025 στις 9:55 am
    Consulco: Eπεκτείνει το χαρτοφυλάκιο ακινήτων σε Κύπρο και Ελλάδα
    17/06/2025 στις 10:33 am
    Silicon Park: Ζήσε και εργάσου σε ένα περιβάλλον που εξελίσσεται μαζί σου
    12/06/2025 στις 4:20 pm
    Altamira Real Estate: Με νέο Live Bidding Event με καλοκαιρινή διάθεση στο Majestic Gardens 3
    12/06/2025 στις 11:38 am
  • Behind The Scenes
    Behind The ScenesShow More
    Strategist | Ανάλυση Economist: Ο «Μυστικός Φάκελος» του Ιράν που οδήγησε στο Ισραηλινό πλήγμα
    19/06/2025 στις 5:37 pm
    Κρεμλίνο: Η παρέμβαση των ΗΠΑ στη σύγκρουση Ιράν–Ισραήλ θα οδηγήσει σε γεωπολιτική έκρηξη
    19/06/2025 στις 11:58 am
    Στρατιωτική κινητικότητα σε Κύπρο και Περσικό – Οι ΗΠΑ δεν έχουν ζητήσει ακόμα χρήση των βάσεων
    19/06/2025 στις 10:45 am
    Το Ισραήλ «καρφώνει» Ερντογάν: «Θράσος να μιλά για το Διεθνές Δίκαιο, ενώ κατέχει παράνομα τη Β. Κύπρο»
    18/06/2025 στις 7:01 pm
    Ρωσία προς ΗΠΑ: «Μην βοηθήσετε στρατιωτικά το Ισραήλ»
    18/06/2025 στις 4:01 pm
  • Απόψεις
    ΑπόψειςShow More
    Strategist | Ανάλυση Economist: Ο «Μυστικός Φάκελος» του Ιράν που οδήγησε στο Ισραηλινό πλήγμα
    19/06/2025 στις 5:37 pm
    Παράνομη κτηματομεσιτεία και σφετερισμός ελληνοκυπριακών περιουσιών στα κατεχόμενα
    19/06/2025 στις 2:56 pm
    Χαλλούμι ΠΟΠ: Πώς η κατοχύρωση, του προσέδωσε προστιθέμενη αξία
    19/06/2025 στις 12:45 pm
    Δώδεκα Χρόνια Στρατηγικής Προόδου για το Οικοσύστημα Επενδυτικών Ταμείων της Κύπρου
    18/06/2025 στις 11:55 am
    Ανάλυση: Οι ΗΠΑ στα πρόθυρα νέας εμπλοκής στη Μέση Ανατολή – Το δίλημμα Τραμπ και τα σενάρια για την επόμενη μέρα
    18/06/2025 στις 9:59 am
  • Καριέρα
    ΚαριέραShow More
    H Kanika Hotels & Resorts προσλαμβάνει
    15/06/2025 στις 8:59 am
    City of Dreams Mediterranean – Open Career Day
    05/06/2025 στις 10:59 pm
    Ποιες εταιρείες προσλαμβάνουν τον Ιούνιο
    05/06/2025 στις 11:30 am
    H Kanika Hotels & Resorts προσλαμβάνει
    29/05/2025 στις 1:59 pm
    Ο Όμιλος Εταιρειών Cyfield προσλαμβάνει
    27/05/2025 στις 4:00 pm
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ: Πότε αποσύρεται ένα αεροσκάφος
Share
Font ResizerAa
StrategistStrategist
Αναζήτηση
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Podcast
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Καριέρα
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
Follow US
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
© Strategist.cy All Rights Reserved. Designed by Red Wolf PR & Advertising
ΕπιχειρήσειςΤουρισμός

Πότε αποσύρεται ένα αεροσκάφος

6+ λόγοι που προμηνύουν το τέλος ζωής του

Δημοσιεύθηκε 03/05/2025 στις 8:34 am
Share
SHARE

Μπορεί το 2024 να κατασκευάστηκαν και να παραδόθηκαν σε αεροπορικές εταιρείες πάνω από 1.000 νέα εμπορικά αεροσκάφη. Ωστόσο, μόνο τα μισά από αυτά συνέβαλαν στην επέκταση στόλων. Και αυτό καθώς, με έναν μέσο όρο 650 αεροσκαφών να αποσύρονται κάθε χρόνο την τελευταία δεκαετία, τα υπόλοιπα νέα αεροσκάφη αντικαθιστούν παλαιότερα που οι αεροπορικές επιλέγουν να αποσύρουν.

Η μέση ηλικία απόσυρσης για επιβατικά αεροσκάφη είναι συνήθως 25-30 χρόνια, ενώ για τα φορτηγά αεροσκάφη, δηλαδή αυτά που μεταφέρουν μόνο εμπορεύματα, γύρω στα 30-40 χρόνια. Ωστόσο, αυτό μπορεί να διαφέρει σημαντικά ανάμεσα στις αεροπορικές εταιρείες, στη βάση μιας σειράς παραμέτρων που εντάσσονται στον ευρύτερο προγραμματισμό διαχείρισης του στόλου.

Αποσύρονται όταν…

Ποιος όμως αποφασίζει την απόσυρση ενός αεροσκάφους, πότε και υπό ποίες συνθήκες;

  • Η οικονομία είναι ο βασικός παράγοντας

Οι περισσότεροι υποθέτουν πως η απόσυρση αεροσκαφών βασίζεται στην ηλικία ή, πιο συγκεκριμένα, στον αριθμό των κύκλων των αεροσκαφών, όπου κύκλος ορίζεται μία απογείωση και προσγείωση, ή γενικότερα στις ώρες πτήσης. Παρότι αυτό αποτελεί σίγουρα ένα σημαντικό παράγοντα, η τελική απόφαση για απόσυρση λαμβάνεται όταν το κόστος λειτουργίας ενός αεροσκάφους υπερβαίνει τα έσοδα που μπορεί να αποφέρει, όταν δηλαδή καθίσταται μη κερδοφόρο. Η σχέση κόστους/εσόδων διαφέρει από αεροπορική σε αεροπορική, ενώ υπάρχουν και άλλοι σημαντικοί παράγοντες που εξετάζονται.

  • Η αξία του αεροσκάφους

Η οικονομική αξία του αεροσκάφους και το ποσό που θα πρέπει να διαγραφεί από τα βιβλία, διαδραματίζει εξίσου σημαντικό ρόλο. Ένα αεροσκάφος που έχει εξοφληθεί ή βρίσκεται προς το τέλος της μίσθωσης του είναι πιο εύκολο να αποσυρθεί απ’ ό,τι ένα για το οποίο εκκρεμούν ακόμα πληρωμές. Επίσης σημαντικός παράγοντας για την απόφαση απόσυρσης είναι και η μεταπωλητική αξία του αεροσκάφους. Εφόσον το κόστος συντήρησης παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, μπορεί να είναι οικονομικά συμφέρον για την αεροπορική εταιρεία να το κρατήσει στο στόλο της, εφόσον δεν έχει να πληρώνει ενοίκιο.

  • Κόστος συντήρησης

Το κόστος συντήρησης αποτελεί ακόμα ένα σημαντικό παράγοντα στην απόφαση για απόσυρση ενός αεροσκάφους από τον στόλο. Όπως και με ένα αυτοκίνητο, όσο μεγαλύτερη η ηλικία του αεροσκάφους, τόσο μεγαλύτερο το κόστος συντήρησης, φτάνοντας στο σημείο που η λειτουργία του δεν είναι πλέον συμφέρουσα. Ιδιαίτερα καθοριστικός είναι ο διαγνωστικός έλεγχος τύπου D, που πραγματοποιείται κάθε 6-10 χρόνια και περιλαμβάνει αποσυναρμολόγηση ολόκληρου του αεροσκάφους και πλήρη επιθεώρηση. Κοστίζει εκατομμύρια και κρατά το αεροσκάφος εκτός λειτουργίας έως και 6 εβδομάδες, γεγονός που συχνά οδηγεί στην απόφαση για απόσυρση αντί για επισκευή. Κάποιες μεγάλες εταιρείες, με αρκετούς πόρους, όπως η αμερικανική αεροπορική εταιρεία Delta, μπορεί να διατηρεί τα Β717 στο στόλο της με χαμηλό σχετικά κόστος συντήρησης, χάρη στο εξαιρετικό της τεχνικό τμήμα (TechOps), το οποίο διατηρεί και παλαιότερα αεροσκάφη όπως τα 757, 767 και A320 πρώην Northwest σε άριστη κατάσταση. Παρόλα αυτά δεν διαθέτουν όλες οι αεροπορικές τέτοιου επιπέδου εργατικό δυναμικό στον τομέα της συντήρησης.

  • Άλλα έξοδα λειτουργίας

Πέρα από τη συντήρηση, σημαντικό ρόλο παίζει και η απόδοση καυσίμου. Η μετάβαση σε πιο αποδοτικά αεροσκάφη, όπως τα A350 και Β777, οδήγησε στην απόσυρση παλαιότερων όπως τα A340 και Β747. Σε περιόδους υψηλών τιμών πετρελαίου, το πλεονέκτημα χρήσης πιο αποδοτικών αεροσκαφών είναι ακόμα μεγαλύτερο και ιδιαίτερα σημαντικό για αερογραμμές που λειτουργούν σε πολύ ανταγωνιστικές αγορές. Άλλος παράγοντας είναι η ανακαίνιση του εσωτερικού ενός μεγάλης ηλικίας αεροσκάφους. Αν το κόστος αναβάθμισης είναι πολύ υψηλό, οι αεροπορικές προτιμούν την απόσυρση. Παρ’ όλα αυτά, πολλές εταιρείες καθυστερούν τις αποσύρσεις λόγω έλλειψης αεροσκαφών στην αγορά και επιλέγουν να ανακαινίσουν τα εσωτερικά μέρη των αεροσκαφών, ώστε να παρατείνουν τη χρήση τους και να εξυπηρετούν την αυξημένη ζήτηση αεροπορικών εισιτηρίων.

  • Άλλοι παράγοντες

Πέρα από τα οικονομικά, εξετάζονται ακόμη τα παρακάτω:

  • Διαθεσιμότητα νέων αεροσκαφών: Οι καθυστερήσεις παραδόσεων από Airbus και Boeing καθιστούν δύσκολη την αντικατάσταση.Ιδανικά η American Airlines θα είχε αντικαταστήσει τα Α319 με Α220, αλλά η εταιρεία θα έπρεπε να περιμένει μεγάλο χρονικό διάστημα για την παράδοση τους.
  • Ανάγκες δικτύου: Εάν χρειάζεται η διατήρηση συγκεκριμένων δρομολογίων, παλαιά αεροσκάφη μένουν περισσότερο σε λειτουργία. Π.χ., η Lufthansa συνεχίζει να χρησιμοποιεί τα μη αποδοτικά A340 για να εξυπηρετήσει Αμερική και Ασία.
  • Ομοιογένεια στόλου: Οι αεροπορικές τείνουν να επιλέγουν κοινό τύπο αεροσκάφους ή κατασκευαστή, καθώς οι εκπαιδεύσεις του προσωπικού και των μηχανικών, επικεντρώνονται σε ένα αεροσκάφος, χωρίς να χρειάζονται επιπλέον ώρες εξειδίκευσης. Επίσης τα έξοδα συντήρησης και άλλα κόστη είναι μειωμένα όταν υπάρχει ομοιογένεια στο στόλο της αεροπορικής εταιρείας.
  • Αλλαγή στόλου με μεγαλύτερα αεροσκάφη: Αν μια εταιρεία επιλέξει μεγαλύτερα αεροσκάφη με περισσότερη χωρητικότητα, αποσύρει πιο γρήγορα τα μικρότερα. Π.χ. η easyJet αποσύρει τα A319 καθώς περνά σε A320neo και A321neo.

Μακροοικονομικές επιπτώσεις

Όλοι αυτοί οι σχεδιασμοί ανατρέπονται από μακροοικονομικά γεγονότα. Οι πτωχεύσεις των United Airlines και US Airways μετά την 11η Σεπτεμβρίου οδήγησαν σε πρόωρη απόσυρση πολλών Β737, παρά το γεγονός ότι δεν ήταν παλιά αεροσκάφη.

Ωστόσο, το πιο καθοριστικό γεγονός ήταν η πανδημία COVID-19, που επιτάχυνε τις αποσύρσεις σχεδόν σε κάθε μεγάλη εταιρεία. Σε πολλές περιπτώσεις, αποσύρθηκαν ολόκληροι τύποι αεροσκαφών.

Τι συμβαίνει μετά την απόσυρση

Κάθε αεροσκάφος μπορεί να έχει διαφορετική τύχη μετά την απόσυρσή του, με τρία βασικά πιθανά σενάρια:

  • Νέα εταιρεία: Αν είναι ακόμα σχετικά νέο, μπορεί να πωληθεί ή να εκμισθωθεί σε άλλη εταιρεία. Π.χ. πολλά πρώην A330 της Singapore Airlines πετούν πλέον για την Air Canada, τη Brussels Airlines κ.ά.
  • Μετατροπή σε φορτηγό αεροσκάφος: Πολλά επιβατικά αεροσκάφη μετατρέπονται σε φορτηγά. Για παράδειγμα, η Amazon Prime Air παρέλαβε τρία πρώην A330 της Etihad μετά τη μετασκευή τους.
  • Διάλυση και ανακύκλωση: Τα πολύ παλιά ή μη αποδοτικά αεροσκάφη στέλνονται σε «νεκροταφεία αεροσκαφών» όπως στην Αριζόνα ή την Καλιφόρνια, όπου αποσυναρμολογούνται και έως και το 90% των υλικών τους ανακυκλώνεται.

Πηγή: simpleflying.com

Δείτε και αυτά

Η σωστή επένδυση στον Great Sea Interconnector: Κίνδυνοι και οφέλη
Κάλεσμα στους μετόχους για ηλεκτρονική πληρωμή μερίσματος απευθύνει η Τρ. Κύπρου
Απεβίωσε ο πρώην βουλευτής Δώρος Χριστοδουλίδης
Ιστορικό ρεκόρ στη διακίνηση επιβατών στα κυπριακά αεροδρόμια
Ωφέλιμες για τον τουρισμό οι στενότερες σχέσεις με ΗΠΑ, είπε ο Υφυπουργός
TAGGED:topΑεροσκάφοςΣημαντικά
Μοιραστείτε το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Προηγούμενο Στην 1η θέση ακριβότερων πωλήσεων ακινήτων Μαρτίου η Λευκωσία, λέει η Ask Wire
Επόμενο Σημαντική αύξηση της παραγωγής πετρελαίου τον Ιούνιο αποφάσισαν 8 μέλη του ΟΠΕΚ+

Τελευταία Νέα

Strategist | Ανάλυση Economist: Ο «Μυστικός Φάκελος» του Ιράν που οδήγησε στο Ισραηλινό πλήγμα
Behind The Scenes Απόψεις Διεθνή Επικαιρότητα Πολιτική
Στα €240 δισ. οι εξαγωγές διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου Κίνας το ’24
Διεθνή Οικονομικά
Σταθερό παραμένει το επιτόκιο της Τράπεζας της Αγγλίας
Διεθνή Οικονομικά

Δείτε και αυτά

Οι 10 ακριβότερες πωλήσεις ακινήτων στην Κύπρο τον Μάρτιο

29/04/2024 στις 1:36 pm

Ο «κύβος ερρίφθη» στην ΕΚΤ – Μείωση επιτοκίων κατά 0,25 μ.β. μετά από 8 χρόνια!

06/06/2024 στις 3:24 pm

Την αγορά 100.000 ηλεκτρονικών ταυτοτήτων εγκρίνει το Υπουργικό, είπε ο ΠτΔ

09/10/2024 στις 11:03 am

Σημαντική η συμβολή των αερομεταφορών στην οικονομία του Ντουμπάι που αποκαλύπτεται στην τελευταία έκθεση

24/10/2024 στις 7:12 pm
Strategist.cy Logo

Η πύλη για τα επιχειρηματικά και οικονομικά νέα της Κύπρου, της Ελλάδας και στο εξωτερικό! Αναλύσεις, συνεντεύξεις, άρθρα γνώμης και όχι μόνο για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, τον Τουρισμό και την Καριέρα.

Πληροφορίες

  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy

Διαβάστε

  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομικά
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Εμπορικά Νέα
  • Καριέρα & Εργασία
StrategistStrategist
Follow US
© Strategist.cy All Rights Reserved.
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
Welcome Back!

Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Lost your password?