«Πώς το AI βοηθά στην εκμάθηση δύσκολων εννοιών;»
Μπορεί η Τεχνητή Νοημοσύνη να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν δύσκολες έννοιες όπως η ενσυναίσθηση ή η παραπληροφόρηση; Το Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος έδωσε μια δυναμική απάντηση μέσα από ένα διαδραστικό εκπαιδευτικό εργαστήριο που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 22 Ιουλίου 2025, από τις 09:00 έως τις 13:00, με τίτλο «Πώς το AI βοηθάει στη μάθηση δύσκολων εννοιών;».
Το εργαστήριο απευθυνόταν σε μαθητές Δημοτικού (Δ’ έως ΣΤ’ τάξης) και προσφέρθηκε δωρεάν στο πλαίσιο της κοινωνικής προσφοράς του Πανεπιστημίου. Υλοποιήθηκε με πρωτοβουλία ακαδημαϊκών των Τμημάτων Πληροφορικής και Ψυχολογίας, σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στόχος ήταν η εισαγωγή των παιδιών στον κόσμο της Τεχνητής Νοημοσύνης μέσα από ένα παιδαγωγικά κατάλληλο, δημιουργικό και ασφαλές περιβάλλον.
Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, οι μικροί συμμετέχοντες εξερεύνησαν κοινωνικά και γνωστικά σύνθετες έννοιες όπως η ευγένεια, η ενσυναίσθηση και η παραπληροφόρηση, με τη χρήση εργαλείων AI ενσωματωμένων στη μαθησιακή διαδικασία. Τη δράση συντόνισαν μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού, ενώ την υλοποίηση ανέλαβαν οι εκπαιδευτικοί Μαρία Χατζησοφοκλέους και Σοφία Παπαντωνίου Ζορπά. Το εκπαιδευτικό υλικό για την παραπληροφόρηση δημιουργήθηκε από το Fact Check Cyprus, ενισχύοντας την εγκυρότητα και το περιεχόμενο της δράσης.
Οι στόχοι της πρωτοβουλίας ήταν πολλαπλοί: αφενός η ενίσχυση της κριτικής σκέψης και η κατανόηση δύσκολων εννοιών με τρόπο βιωματικό και φιλικό προς το παιδί, και αφετέρου η αξιοποίηση της τεχνολογίας στο εκπαιδευτικό περιβάλλον ως εργαλείο μάθησης και ερευνητικής παρατήρησης.
Η φιλοξενία της δράσης στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου είχε και έναν ακόμη συμβολικό χαρακτήρα: έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με τον πανεπιστημιακό χώρο, να γνωρίσουν από κοντά επιστήμονες και να εμπνευστούν από ένα δυναμικό περιβάλλον μάθησης, διευρύνοντας τους πνευματικούς και κοινωνικούς τους ορίζοντες.
Το Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος συνεχίζει να επενδύει στην εκπαιδευτική καινοτομία, δημιουργώντας γέφυρες μεταξύ τεχνολογίας, ψυχολογίας και μάθησης, με στόχο την ανάπτυξη μιας πιο ευαισθητοποιημένης και τεχνολογικά εγγράμματης νέας γενιάς.