StrategistStrategistStrategist
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
    Επιχειρήσεις
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με τις επιχειρήσεις στην Κύπρο με θέματα όπως τον Τουρισμό, Ακίνητα, Ενέργεια, Εμπόριο, Τεχνολογία.
    Show More
    Top News
    Η Διεθνής φοιτητική ταυτότητα ISIC επεκτάθηκε και στην Κύπρο
    19/02/2024 στις 11:01 am
    Ryan Air: Πτήσεις από Πάφο κάτω από €15 τον Απρίλιο
    06/03/2024 στις 12:06 pm
    Τρ. Κύπρου: Καταβολή μερίσματος €0.25 ανά μετοχή 
    20/03/2024 στις 10:34 am
    Latest News
    Νέο κατάστημα Bean Bar στο Mall of Cyprus
    22/12/2025 στις 3:10 pm
    Mastercard Spending Pulse: Οι Ευρωπαίοι στρέφονται στις «προσιτές πολυτέλειες» τη φετινή εορταστική περίοδο
    22/12/2025 στις 3:06 pm
    Wolt: Ραγδαία ανάπτυξη και ισχυρό αποτύπωμα στην κυπριακή οικονομία
    22/12/2025 στις 1:32 pm
    Η Lexus Cycling Dream Team παρέδωσε €25.000 στο Καραϊσκάκειο Ίδρυμα μέσω του «Αγώνα Αγάπης 2025»
    22/12/2025 στις 1:26 pm
  • Οικονομία
    Οικονομία
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με την Οικονομία στην Κύπρο, στην Ελλάδα αλλά και Διεθνη.
    Show More
    Top News
    Ο Νετανιάχου «ζυγίζει» πρόωρη προσφυγή στις κάλπες με τα στρατιωτικά πλήγματα στο Ιράν
    24/06/2025 στις 2:43 pm
    Αναγκαία η εμβάθυνση της Ευρωζώνης, είπε στο Economist ο Διοικητής της Κεντρικής
    04/11/2025 στις 1:48 pm
    Η ExxonMobil προβλέπει πρακτικά αμετάβλητη ζήτηση πετρελαίου το 2050
    27/08/2024 στις 9:54 am
    Latest News
    Πιο δίκαιο και σύγχρονο φορολογικό σύστημα, είπε ο ΠτΔ για ψήφιση φορολογικής μεταρρύθμισης 
    22/12/2025 στις 4:20 pm
    Την ψήφιση των νομοσχεδίων για φορολογική μεταρρύθμιση χαιρετίζει το ΚΕΒΕ
    22/12/2025 στις 4:15 pm
    Πτώση καταγράφει το Χρηματιστήριο τη Δευτέρα
    22/12/2025 στις 3:25 pm
    Νέο κατάστημα Bean Bar στο Mall of Cyprus
    22/12/2025 στις 3:10 pm
  • Podcast
    PodcastShow More
    Λ. Μιχαήλ: Ποιότητα, βιωσιμότητα και καινοτομία στην καρδιά της αναπτυξιακής στρατηγικής της Cyview Group (video)
    11/04/2025 στις 2:52 pm
    Φειδίας Παναγιώτου: Νέο Κόμμα στην Κύπρο και νέα Πολιτική Ομάδα στην Ευρώπη (video)
    17/03/2025 στις 9:31 am
    Γιώργος Γεωργίου: «Θα πτωχεύσετε τους ευρωπαϊκούς λαούς για τους εμπόρους του θανάτου» (video)
    14/03/2025 στις 10:56 am
    Φουρλάς: «Δεν έχει θέση η Τουρκία στα νέα αμυντικά σχέδια της ΕΕ» (video)
    12/03/2025 στις 11:00 am
    Στυλιάνα Χαραλάμπους: «Δεν με επηρεάζουν οι haters» (video)
    06/03/2025 στις 12:00 pm
  • Real Estate
    Real EstateShow More
    Forest City: Το οικολογικό όραμα των $100 δισ. που κατέληξε σε πόλη-φάντασμα
    21/12/2025 στις 2:35 pm
    Επαγγελματικά και εμπορικά ακίνητα: Η Λεμεσός έχει τις ψηλές τιμές και η Λευκωσία τις περισσότερες συναλλαγές
    08/12/2025 στις 1:41 pm
    Η Prosperity Group εισέρχεται δυναμικά στην Ελλάδα με την εξαγορά του ιστορικού εργοστασίου «Τεγόπουλος» στη Νέα Φιλαδέλφεια
    05/12/2025 στις 3:27 pm
    Νέο τουριστικό αφήγημα για τη Λεμεσό: Πώς το γκολφ, το wellness και το luxury real estate διαμορφώνουν μια νέα εποχή
    04/12/2025 στις 9:16 am
    Επίσημη έναρξη λειτουργίας για το γήπεδο γκολφ 18 οπών στο Limassol Greens
    01/12/2025 στις 10:40 am
  • Behind The Scenes
    Behind The ScenesShow More
    Καϊμακλί: Χριστουγεννιάτικη πρωτοβουλία με ουσία από τον Τζον Χριστοδούλου και εθελοντές
    22/12/2025 στις 1:12 pm
    Forest City: Το οικολογικό όραμα των $100 δισ. που κατέληξε σε πόλη-φάντασμα
    21/12/2025 στις 2:35 pm
    Ο CMO της Exness, Alfonso Cardalda, μετατρέπει διάλεξη στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε μάθημα σύγχρονης στρατηγικής marketing
    12/12/2025 στις 1:08 pm
    Κίνα: Ανθρωποειδή ρομπότ αναλαμβάνουν τη φύλαξη των συνόρων με το Βιετνάμ (VIDEO)
    10/12/2025 στις 8:53 am
    Ανατροπή στη συμφωνία Netflix–Warner: Η Paramount μπαίνει «σφήνα» με καλύτερη πρόταση
    08/12/2025 στις 4:43 pm
  • Απόψεις
    ΑπόψειςShow More
    Απαγόρευση στα κοινωνικά δίκτυα για μαθητές; Ναι, αλλά ας μην πιστέψουμε ότι βρήκαμε το κουμπί
    19/12/2025 στις 12:58 pm
    Λάρνακα: Η πόλη που όλοι θέλουν για φιλενάδα, αλλά λίγοι θέλουν να παντρευτούν
    18/12/2025 στις 2:10 pm
    Κριτική ανάλυση του νέου δασμού €3 για μικροδέματα-Πραγματική Προστασία ή Εμπόδιο στην Αγορά;
    16/12/2025 στις 4:15 pm
    Από τα Covid-19 τεστ στα πολλαπλά τεστ ιώσεων του αναπνευστικού
    16/12/2025 στις 4:03 pm
    Το case study του χαλλουμιού – Πώς εξελίχθηκε στον «λευκό χρυσό» της Κύπρου
    10/12/2025 στις 1:21 pm
  • Καριέρα
    ΚαριέραShow More
    Ο CMO της Exness, Alfonso Cardalda, μετατρέπει διάλεξη στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε μάθημα σύγχρονης στρατηγικής marketing
    12/12/2025 στις 1:08 pm
    Ποια η σχέση της Ηγεσίας και της Eταιρικής Bιωσιμότητας και Yπευθυνότητας; Του Δρ. Μαρίνου Βουκή
    09/09/2025 στις 10:02 am
    Το Πανεπιστήμιο Λεμεσού γιορτάζει με 35+1 υποτροφίες!
    04/09/2025 στις 3:49 pm
    Επένδυση €39 εκατ. σε Τεχνική Σχολή Πράσινων Επαγγελμάτων στη Λάρνακα!
    01/09/2025 στις 11:05 am
    Οι συντεχνίες αποφασίζουν σε πανσυνδικαλιστική σύσκεψη σήμερα για τη στάση τους για ΑΤΑ
    01/09/2025 στις 8:33 am
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ: Mastercard Spending Pulse: Οι Ευρωπαίοι στρέφονται στις «προσιτές πολυτέλειες» τη φετινή εορταστική περίοδο
Share
Font ResizerAa
StrategistStrategist
Αναζήτηση
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Podcast
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Καριέρα
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
Follow US
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
© Strategist.cy All Rights Reserved. Designed by Red Wolf PR & Advertising
ΚύπροςΥπηρεσίες

Mastercard Spending Pulse: Οι Ευρωπαίοι στρέφονται στις «προσιτές πολυτέλειες» τη φετινή εορταστική περίοδο

Δημοσιεύθηκε 22/12/2025 στις 3:06 pm
Share
SHARE

Μόδα, καλλυντικά και εμπειρίες πρωταγωνιστούν στις εορταστικές δαπάνες, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν μικρές απολαύσεις με μεγαλύτερη συναισθηματική αξία.

Λευκωσία, 22 Δεκεμβρίου, 2025 – Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε «προσιτές πολυτέλειες» τη φετινή εορταστική περίοδο, με το σύνολο των καταναλωτικών δαπανών στο λιανεμπόριο — εξαιρουμένων των αυτοκινήτων — να αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,1% από την 1η Νοεμβρίου έως τις 24 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία του Mastercard SpendingPulse¹ και τις μακροοικονομικές προβλέψεις του Mastercard Economics Institute. Οι καταναλωτές επιλέγουν προϊόντα μόδας, ομορφιάς και premium ειδών τροφίμων, ενώ παράλληλα αναζητούν συναισθηματική αξία μέσα από εμπειρίες και ταξίδια.

Σταθερή δυναμική της ευρωπαϊκής κατανάλωσης

Παρά το συγκρατημένο καταναλωτικό κλίμα, η λιανική δραστηριότητα στην Ευρώπη, κυρίως στις κατηγορίες δαπανών μη πρώτης ανάγκης, κινείται ανοδικά. Η ανθεκτικότητα αυτή υποστηρίζεται από σταθερές συνθήκες στην αγορά εργασίας και τη σταδιακή ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης, αφού η αύξηση των μισθών ξεπερνά τον πληθωρισμό στις περισσότερες χώρες. Έτσι, οι φετινές εορταστικές δαπάνες προβλέπονται συνετές, με έμφαση στη σχέση ποιότητας-τιμής και τις μικρές προσιτές απολαύσεις.

Τι βάζουν φέτος στο καλάθι τους οι Ευρωπαίοι

Οι Ευρωπαίοι στρέφονται σε αγορές μικρής αξίας, όπως καλλυντικά, ένδυση, εμπειρίες και εστίαση, κατηγορίες που παραμένουν ιδιαίτερα δημοφιλείς την εορταστική περίοδο. Η μόδα και η ομορφιά διατηρούν ισχυρή δυναμική, καθώς οι γενιές Gen Z και Alpha επηρεάζουν καθοριστικά τις επιλογές, ενισχύοντας παράλληλα την ανάπτυξη της αγοράς second-hand, ιδιαίτερα στην Ισπανία.

Την ίδια στιγμή, τα high-end brands ενισχύουν το μερίδιό τους: το 2025 οι έμποροι ένδυσης και υπόδησης υψηλής ποιότητας διευρύναν την παρουσία τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο σε Γαλλία, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ στις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης ενισχύθηκαν κυρίως οι αγορές στα φυσικά καταστήματα. Αντίθετα, η ζήτηση για αγορές υψηλής αξίας, όπως έπιπλα και ηλεκτρονικά, έχει υποχωρήσει, με μοναδική εξαίρεση την Ισπανία στα ηλεκτρονικά.

Διαφορετικές συνήθειες ανά χώρα

Οι καταναλωτικές συνήθειες διαφοροποιούνται σημαντικά ανά χώρα. Στη Γερμανία κυριαρχούν οι εμπειρίες ψυχαγωγίας, ενώ στην Τσεχία ξεχωρίζουν οι αγορές καλλυντικών, παιχνιδιών και ειδών κατοικιδίων. Οι Ιταλοί σημειώνουν υψηλές επιδόσεις στις οικιακές συσκευές, ενώ οι Ισπανοί παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη δραστηριότητα στη μόδα και τα υποδήματα. Αντίστοιχες διαφορές φαίνονται και στα είδη τροφίμων: η Γαλλία προηγείται στις αγορές αρτοποιίας, η Πολωνία στα γλυκά, ενώ οι Ιταλοί πραγματοποιούν τις υψηλότερες δαπάνες σε είδη παντοπωλείου (κατά μέσο όρο €39 ανά επίσκεψη), με τους Βρετανούς και τους Γερμανούς να ακολουθούν – €37 και €36 αντίστοιχα. Οι καταναλωτές σε Τσεχία και Ηνωμένο Βασίλειο καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση στη μέση αξία αγορών κατά την εορταστική περίοδο, με άνοδο 73% και 69%.

Ταξίδια: η εμπειρία στο επίκεντρο

Στον τομέα των ταξιδιών, οι Ευρωπαίοι επιλέγουν φέτος πιο μακρινούς και θερμούς προορισμούς, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην εμπειρία. Ενδεικτικό της τάσης αυτής είναι ότι έξι από τους δημοφιλέστερους χειμερινούς προορισμούς βρίσκονται εκτός Ευρώπης, έναντι μόλις ενός την προηγούμενη χρονιά. Η Ταϊλάνδη και η Αίγυπτος ξεχωρίζουν, καθώς εμφανίζονται στη λίστα με περισσότερους από έναν προορισμούς, ενώ το Τόκιο κατατάσσεται όγδοο στα χειμερινά ταξίδια, έχοντας υποχωρήσει από την πρώτη θέση που κατείχε το καλοκαίρι.

Η NataliaLechmanova, Chief Economist για την Ευρώπη στη Mastercard, σημειώνει: “Αυτή την εορταστική περίοδο, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές δείχνουν προσαρμοστικότητα και ευελιξία. Παρόλο που οι συνολικές καταναλωτικές δαπάνες αναμένεται να αυξηθούν με μέτριο ρυθμό, παρατηρούμε ισχυρή ζήτηση για προσιτές απολαύσεις, αγορές μικρής αξίας και ταξιδιωτικές εμπειρίες. Από τα premium είδη τροφίμων και τις γιορτινές αγορές έως τα μακρινά χειμερινά ταξίδια, η κατανάλωση αντανακλά μια ισορροπία μεταξύ συνειδητότητας και απόλαυσης.”

Δείτε και αυτά

Kourion 2030 – A City Yet to Be: Υποβολή Φακέλου Υποψηφιότητάς του Δήμου Κουρίου για τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 2030
Ισχυρή στήριξη στην Κύπρο εξέφρασαν γερουσιαστές και βουλευτές ΗΠΑ στο συνέδριο ΠΣΕΚΑ
Αυτά συζήτησε ο ΠτΔ με τους CEOs Ελληνικής και Τρ. Κύπρου
Η καρδιά της Λεμεσού χτυπά στους ρυθμούς του ΟΠΑΠ Μαραθωνίου Λεμεσού!
Υπεραγορές μυστήριο: Οι προσφορές που φοβούνται τη διαφάνεια
TAGGED:Mastercard Spending PulseΕυρωπαίοιΚύπρος
Μοιραστείτε το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Προηγούμενο Τα πολυκαταστήματα ERA ενισχύουν το “Hope For Children” Κύπρου με €10.000
Επόμενο Νέο κατάστημα Bean Bar στο Mall of Cyprus

Τελευταία Νέα

Πιο δίκαιο και σύγχρονο φορολογικό σύστημα, είπε ο ΠτΔ για ψήφιση φορολογικής μεταρρύθμισης 
Κύπρος Οικονομικά
Την ψήφιση των νομοσχεδίων για φορολογική μεταρρύθμιση χαιρετίζει το ΚΕΒΕ
Κύπρος Οικονομικά
Πτώση καταγράφει το Χρηματιστήριο τη Δευτέρα
Κύπρος Οικονομικά

Δείτε και αυτά

Ζώνη Σένγκεν: Γιατί είναι κομβικής σημασίας η ένταξη της Κύπρου

25/08/2025 στις 11:21 am

Eυρωπαϊκή έρευνα της Samsung για τη φροντίδα του σπιτιού

26/11/2025 στις 2:35 pm

Μεγάλη αύξηση €925,7 εκ. στις καταθέσεις τον Μάιο

27/06/2024 στις 4:08 pm

ΑΗΚ: Σε ποιες περιοχές θα μπουν έξυπνοι μετρητές τον Απρίλιο

31/03/2025 στις 11:50 am
Strategist.cy Logo

Η πύλη για τα επιχειρηματικά και οικονομικά νέα της Κύπρου, της Ελλάδας και στο εξωτερικό! Αναλύσεις, συνεντεύξεις, άρθρα γνώμης και όχι μόνο για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, τον Τουρισμό και την Καριέρα.

Πληροφορίες

  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy

Διαβάστε

  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομικά
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Εμπορικά Νέα
  • Καριέρα & Εργασία
StrategistStrategist
Follow US
© Strategist.cy All Rights Reserved.
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
Welcome Back!

Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Lost your password?