Ψηλά διοικητικά πρόστιμα επέβαλε ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή στην Τράπεζα Κύπρου και τη Eurobank (πρώην Ελληνική), καθώς διαπίστωσε ότι οι δανειακές συμβάσεις τους για στεγαστικά δάνεια περιλαμβάνουν καταχρηστικούς όρους.
Συγκεκριμένα, μετά την ολοκλήρωση αυτεπάγγελτης έρευνας σε κυπριακές τράπεζες, διαπιστώθηκε σε πρώτη φάση, με την εξέταση των συμβάσεων της Τράπεζας Κύπρου και της Eurobank (πρώην Ελληνική Τράπεζα), οι οποίες κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, ότι αυτές περιλαμβάνουν καταχρηστικούς όρους.
Συγκεκριμένα, οι όροι αυτοί επιτρέπουν αδιαφανείς αλλαγές επιτοκίων και μεθοδολογίας υπολογισμού τους, χορηγούν υπέρμετρα ευρύ δικαίωμα επίσχεσης στην Τράπεζα, δίνουν τη δυνατότητα αιφνιδιαστικού συμψηφισμού και συνένωσης λογαριασμών, χωρίς ενημέρωση, θεσπίζουν τεκμήριο λήψης ειδοποιήσεων, χωρίς πραγματική ενημέρωση, μετακυλίουν το κόστος επανεκτίμησης ακινήτου στον καταναλωτή, χωρίς σαφή κριτήρια και επιτρέπουν χρεώσεις σε οποιονδήποτε λογαριασμό του καταναλωτή, χωρίς ειδοποίηση.
Μετά την αξιολόγηση, ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή εξέδωσε τις Διοικητικές Αποφάσεις με αριθμό 2025-15 (Τράπεζα Κύπρου) και 2025-16 (Eurobank, πρώην Ελληνική Τράπεζα), με τις οποίες διατάσσεται άμεση παύση των καταχρηστικών όρων εντός 60 ημερών και απαγόρευση μελλοντικής χρήσης τους. Επίσης, επέβαλε διοικητικά πρόστιμα €800.000 στην Τράπεζα Κύπρου και €600.000 στην Eurobank (πρώην Ελληνική Τράπεζα), καθώς και πρόβλεψη προστίμου €1.000 για κάθε ημέρα συνέχισης των παραβάσεων.
Σε ανακοίνωσή της, η Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή αναφέρει ότι κάθε καταναλωτής που θεωρεί ότι τα οικονομικά του συμφέροντα έχουν πληγεί μπορεί να καταχωρήσει αγωγή ενώπιον του αρμόδιου Δικαστηρίου, για αποζημίωση ή άλλες κατάλληλες αποκαταστάσεις.
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, παροτρύνει τους καταναλωτές να ενημερώνονται και να κατανοούν πλήρως τους όρους των δανειακών συμβάσεων που συνάπτουν και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους.