Όμιλος-γίγαντας στην πολυτέλεια: Η Prada εξαγόρασε τη Versace έναντι 1,3 δισ. ευρώ – Το παρασκήνιο μιας συμφωνίας που ωρίμαζε χρόνια
Η παγκόσμια βιομηχανία της μόδας αλλάζει δυναμικά μετά τη μεγάλη συμφωνία εξαγοράς της Versace από την Prada, μια εξέλιξη που θεωρείται ορόσημο για τον χώρο του luxury fashion. Η οριστική συμφωνία υπεγράφη την Τρίτη (3/12), ολοκληρώνοντας μια διαδικασία που είχε ξεκινήσει μήνες – αν όχι χρόνια – πριν.
Η Prada συμφώνησε τον Απρίλιο να αποκτήσει τη Versace από την αμερικανική Capri Holdings έναντι περίπου 1,3 δισ. ευρώ, μετά την ακύρωση του σχεδιαζόμενου deal Capri–Tapestry λόγω αντιμονοπωλιακών ζητημάτων. Όπως αποκάλυψε ο Λορέντζο Μπερτέλι, γιος της Μιούτσια Πράντα και του Πατρίτσιο Μπερτέλι, η Prada παρακολουθούσε στενά τις εξελίξεις εδώ και αρκετά χρόνια.
«Υπήρξαν επαφές ακόμη και στην περίοδο της COVID-19. Όταν ναυάγησε η πώληση στην Tapestry, προχωρήσαμε ταχύτερα», δήλωσε στο Reuters ο Μπερτέλι, ο οποίος έχει ανακοινώσει ότι θα αναλάβει καθήκοντα εκτελεστικού προέδρου της Versace μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία συγχώνευσης.
Μια στρατηγική που «ήταν γραμμένη εδώ και καιρό»
Με την εξαγορά, ο ιστορικός οίκος που ίδρυσε ο Gianni Versace το 1978 στο Μιλάνο και που έγινε παγκοσμίως γνωστός για τη μαξιμαλιστική, glam αισθητική του, εντάσσεται πλέον στον όμιλο της Prada, πλάι στις ετικέτες Prada και Miu Miu.
Ο Μπερτέλι τόνισε ότι η Versace πληροί δύο κρίσιμες προϋποθέσεις για την Prada:
- Δεν αποτελεί οικονομικά επισφαλή επένδυση,
- Αξίζει ξεκάθαρα την εξαγορά, χάρη στη στρατηγική της ισχύ και στην αναγνωρισιμότητα της μάρκας διεθνώς.
«Ήταν κάτι που είχε γραφτεί εδώ και πολύ καιρό», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Μετάβαση εξουσίας και νέα δημιουργική εποχή
Η συμφωνία ολοκληρώνεται σε μια περίοδο αλλαγών για την Versace. Τον Μάρτιο, η Ντονατέλα Βερσάτσε αποχώρησε από τη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας μετά από σχεδόν 30 χρόνια στο τιμόνι της δημιουργικής ταυτότητας του brand, σηματοδοτώντας το τέλος μιας εποχής.
Τη θέση ανέλαβε ο Dario Vitale, πρώην διευθυντής σχεδιασμού της Miu Miu, επιβεβαιώνοντας τη νέα στρατηγική κατεύθυνση της Prada για πλήρη ενσωμάτωση της Versace στη δημιουργική της φιλοσοφία.
Μια συμφωνία που αλλάζει τον χάρτη
Η κίνηση της Prada θεωρείται μία από τις πιο σημαντικές στον κλάδο τα τελευταία χρόνια, καθώς δημιουργεί έναν ενισχυμένο ιταλικό όμιλο πολυτελείας με ισχυρές διεθνείς προοπτικές. Η συνένωση των brands αναμένεται να επηρεάσει τις ισορροπίες σε μια αγορά που κυριαρχείται παραδοσιακά από γαλλικούς ομίλους όπως LVMH και Kering.

