StrategistStrategistStrategist
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
    Επιχειρήσεις
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με τις επιχειρήσεις στην Κύπρο με θέματα όπως τον Τουρισμό, Ακίνητα, Ενέργεια, Εμπόριο, Τεχνολογία.
    Show More
    Top News
    Αύξηση εσόδων, κερδών και συμφωνιών το 2024 προβλέπουν οι CEOs
    26/02/2024 στις 9:21 am
    Eurobank Κύπρου: Πιο ισχυρή από ποτέ με καθαρά κέρδη €199,4 εκατ. το 2023
    08/03/2024 στις 9:42 am
    Νέος Managing Director για το Foody στην Κύπρο
    21/03/2024 στις 10:03 am
    Latest News
    Το Ινστιτούτο Νευρολογίας & Γενετικής Κύπρου αποχαιρετά με σεβασμό τον James Watson – πρωτοπόρο στη δομή του DNA
    10/11/2025 στις 3:58 pm
    Η Πετρολίνα σε ανταμείβει ξανά: Απλά, ζεστά, τριπλά!
    10/11/2025 στις 1:45 pm
    Θρίαμβος για την TOYOTA GAZOO Racing με το απόλυτο 1-2-3 στην Ιαπωνία
    10/11/2025 στις 1:40 pm
    H PwC Κύπρου μέσα από το PwC Foundation ενδυναμώνει τις επιχειρηματικές και κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών
    10/11/2025 στις 11:22 am
  • Οικονομία
    Οικονομία
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με την Οικονομία στην Κύπρο, στην Ελλάδα αλλά και Διεθνη.
    Show More
    Top News
    Προσπάθειες να κινητοποιήσουν τους αναποφάσιστους οι δύο υποψήφιοι για Προεδρία ΗΠΑ
    04/11/2024 στις 9:17 am
    Ανάκαμψη ευρωπαϊκών αγορών εν αναμονή συνομιλιών ΗΠΑ-Κίνας
    09/05/2025 στις 1:13 pm
    Νετανιάχου και Τραμπ συζητούν για την «απειλή» του Ιράν
    07/11/2024 στις 9:24 am
    Latest News
    Αξιολογεί τα εργασιακά ζητήματα που εκκρεμούν το Γενικό Συμβούλιο ΣΕΚ την Τρίτη
    10/11/2025 στις 3:57 pm
    Το Ινστιτούτο Νευρολογίας & Γενετικής Κύπρου αποχαιρετά με σεβασμό τον James Watson – πρωτοπόρο στη δομή του DNA
    10/11/2025 στις 3:58 pm
    Άνοδο καταγράφει το Χρηματιστήριο τη Δευτέρα
    10/11/2025 στις 3:20 pm
    Τρόπους ενίσχυσης ενεργειακής συνεργασίας Κύπρου και Λιβάνου συζήτησαν Παπαναστασίου-Saadi
    10/11/2025 στις 2:04 pm
  • Podcast
    PodcastShow More
    Λ. Μιχαήλ: Ποιότητα, βιωσιμότητα και καινοτομία στην καρδιά της αναπτυξιακής στρατηγικής της Cyview Group (video)
    11/04/2025 στις 2:52 pm
    Φειδίας Παναγιώτου: Νέο Κόμμα στην Κύπρο και νέα Πολιτική Ομάδα στην Ευρώπη (video)
    17/03/2025 στις 9:31 am
    Γιώργος Γεωργίου: «Θα πτωχεύσετε τους ευρωπαϊκούς λαούς για τους εμπόρους του θανάτου» (video)
    14/03/2025 στις 10:56 am
    Φουρλάς: «Δεν έχει θέση η Τουρκία στα νέα αμυντικά σχέδια της ΕΕ» (video)
    12/03/2025 στις 11:00 am
    Στυλιάνα Χαραλάμπους: «Δεν με επηρεάζουν οι haters» (video)
    06/03/2025 στις 12:00 pm
  • Real Estate
    Real EstateShow More
    Μικτές αναπτύξεις: Η νέα τάση στο real estate
    10/11/2025 στις 9:22 am
    Η Pafilia ξεχωρίζει διεθνώς με διπλή διάκριση στα International Property Awards 2025–2026
    03/11/2025 στις 1:55 pm
    Ενίσχυση διαφάνειας με το νέο πλαίσιο ελέγχου των ΑΞΕ – Ο Συνδ. Ακινήτων χαιρετίζει την απόφαση
    31/10/2025 στις 1:26 pm
    Landbank Analytics: Πωλήθηκαν οικόπεδα και χωράφια αξίας €360 εκατ. το 1ο Εξάμηνο 2025
    30/10/2025 στις 1:34 pm
    Ask Wire: Πως η καινοτομία διαμορφώνει το μέλλον της αγοράς ακινήτων
    29/10/2025 στις 2:35 pm
  • Behind The Scenes
    Behind The ScenesShow More
    Ανδρέας Αποστόλου: Πρώτος στη Λάρνακα – Οι πολίτες του δίνουν καθαρή εντολή για επανεκλογή
    10/11/2025 στις 7:45 am
    Κύπρος: Το Νέο «Bali» των Digital Nomads;
    07/11/2025 στις 9:48 am
    Amazon vs Perplexity: Η πρώτη μεγάλη σύγκρουση για το μέλλον της Τεχνητής Νοημοσύνης στο εμπόριο
    05/11/2025 στις 12:34 am
    Με έδρα την Κύπρο η Revolut για τη MiCA άδεια – Τι σημαίνει για τις crypto επιχειρήσεις
    04/11/2025 στις 8:37 pm
    Η συνάντηση John Christodoulou – Kimberly Guilfoyle που φέρνει άρωμα Ουάσινγκτον… στην Κύπρο!
    03/11/2025 στις 8:29 pm
  • Απόψεις
    ΑπόψειςShow More
    Μαρία Οδυσσέως: Από το χαρτί στην οθόνη – Πώς η ΚΕΑΝΙΤΑ έγινε το πρώτο avatar brand στην Κύπρο
    03/11/2025 στις 10:48 am
    Ο ρυθμός της αλλαγής μας καλεί να εξελιχθούμε
    23/10/2025 στις 2:45 pm
    Συγχωνεύσεις και Εξαγορές σε Ελλάδα, Κύπρο και στην ευρύτερη περιοχή. Του Πανίκου Τέκλου
    16/10/2025 στις 11:00 am
    Η τεχνητή νοημοσύνη ως σύμμαχος στη διάγνωση της κατάθλιψης
    10/10/2025 στις 12:59 pm
    Κατάργηση του αντιδημοκρατικού νόμου Χριστοδουλίδη για τις διαδηλώσεις τώρα
    07/10/2025 στις 1:41 pm
  • Καριέρα
    ΚαριέραShow More
    Ποια η σχέση της Ηγεσίας και της Eταιρικής Bιωσιμότητας και Yπευθυνότητας; Του Δρ. Μαρίνου Βουκή
    09/09/2025 στις 10:02 am
    Το Πανεπιστήμιο Λεμεσού γιορτάζει με 35+1 υποτροφίες!
    04/09/2025 στις 3:49 pm
    Επένδυση €39 εκατ. σε Τεχνική Σχολή Πράσινων Επαγγελμάτων στη Λάρνακα!
    01/09/2025 στις 11:05 am
    Οι συντεχνίες αποφασίζουν σε πανσυνδικαλιστική σύσκεψη σήμερα για τη στάση τους για ΑΤΑ
    01/09/2025 στις 8:33 am
    Θέσεις εργασίας στο University of Limassol (UoL)
    28/08/2025 στις 8:59 am
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ: Τριγμοί στη Volkswagen από πτώση πωλήσεων και ανταγωνισμό Κίνας
Share
Font ResizerAa
StrategistStrategist
Αναζήτηση
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Podcast
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Καριέρα
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
Follow US
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
© Strategist.cy All Rights Reserved. Designed by Red Wolf PR & Advertising
ΔιεθνήΕμπόριοΟικονομικά

Τριγμοί στη Volkswagen από πτώση πωλήσεων και ανταγωνισμό Κίνας

Δημοσιεύθηκε 09/09/2024 στις 11:22 am
Share
SHARE

Η διοίκηση της Volkswagen ανακοίνωσε την περασμένη βδομάδα ότι δεν επαρκούν τα ήπια μέτρα εξυγίανσης που εφαρμόζει και έβαλε στο τραπέζι δύο θέματα-ταμπού: το κλείσιμο εργοστασίου ή εργοστασίων και τις περικοπές θέσεων εργασίας, με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρείας να κάνει λόγο για «πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα».

Η Volkswagen αποτελεί τη σημαντικότερη επιχείρηση του σημαντικότερου βιομηχανικού κλάδου της Γερμανίας, τον μεγαλύτερο εργοδότη στη χώρα και για τον 8ο μεγαλύτερο στον κόσμο. Κατασκευάζει τα μισά από όλα τα αυτοκίνητα που παράγονται στη χώρα και κατέχει το ένα τέταρτο της ευρωπαϊκής αγοράς.

Ο Όμιλος Volkswagen, ο οποίος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την ομώνυμη εταιρία, την Audi, την SEAT, την Skoda, την Lamborghini, την Bentley, την Bugatti και την Scania, είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, με 136 εργοστάσια και 670.000 εργαζόμενους, εκ των οποίων οι 300.000 εντός Γερμανίας. Κατασκευάζει ημερησίως πάνω από 26.600 οχήματα.

Μέτοχος της εταιρείας είναι το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας. Το 2023 ο Όμιλος ανέφερε καθαρά κέρδη 17,9 δισεκατομμυρίων ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 2,1 δισεκατομμύρια από το 2022. Ωστόσο, ο όμιλος κινδυνεύει σοβαρά να χάσει το «τρένο» της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και μαζί τη θέση της στον διεθνή ανταγωνισμό, υπό την πίεση της Κίνας, του μεγαλύτερου αντιπάλου της.

Ο οικονομικός διευθυντής της VW Αρνό ‘Αντλιτς δοκίμασε να εξηγήσει την κατάσταση, αναφερόμενος σε «πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα» της εταιρείας. Στην Ευρώπη πωλούνται σήμερα ετησίως δύο εκατομμύρια λιγότερα αυτοκίνητα από ό,τι πριν από την πανδημία του κορωνοϊού. «Αυτό δύσκολα θα αλλάξει», τόνισε και πρόσθεσε ότι για την VW συνεπάγεται ότι «μας λείπουν οι πωλήσεις 500.000 αυτοκινήτων τον χρόνο που αντιστοιχούν σε δύο εργοστάσια»  – δηλαδή σε περίπου 15.000 με 20.000 εργαζόμενους. Όπως είπε, «αυτό δεν έχει να κάνει με τα προϊόντα μας ή με τις κακές επιδόσεις των πωλήσεων, απλώς η αγορά δεν υπάρχει πια».

Επιπλέον, το κόστος ενέργειας και μισθοδοσίας στη Γερμανία είναι ιδιαίτερα υψηλό. Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πολύ λιγότερες από ό,τι προβλεπόταν, την ίδια ώρα που η γερμανική Κυβέρνηση κατάργησε στο τέλος του προηγούμενου έτους τη σχετική επιδότηση για την αγορά καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ενδεικτικά, τον φετινό Αύγουστο ταξινομήθηκαν 69% λιγότερα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα από ό,τι τον Αύγουστο του 2023.

Παράλληλα, μπορεί τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν ακόμη μέτρια υποδοχή στην ευρωπαϊκή αγορά που δύσκολα θα τα εμπιστευθεί, η απήχησή τους ωστόσο στο εσωτερικό φτάνει και περισσεύει. Ακριβώς όπως έφταναν και περίσσευαν τα προηγούμενα χρόνια τα κέρδη της VW στην Κίνα προκειμένου να συντηρούν τις πανάκριβες γραμμές παραγωγής εντός Γερμανίας. Αυτή η εποχή φαίνεται πως φτάνει τώρα στο τέλος της.

Οι πωλήσεις γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Κίνα γκρεμίζονται. Κι αυτό εν μέρει επειδή οι Γερμανοί, άλλοτε πρωτοπόροι του κλάδου, αναπτύσσονται πλέον υπερβολικά αργά και τα μοντέλα τους είναι για τους Κινέζους ξεπερασμένα και πολύ ακριβά.

Στόχος της VW, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο επικεφαλής του κλάδου επιβατικών αυτοκινήτων Τόμας Σέφερ, είναι να εξοικονομήσει πόρους, τους οποίους θα διοχετεύσει στην παραγωγή ενός υπερ-μοντέλου «που όμοιό του δεν θα έχουν ξαναδεί πελάτες και ανταγωνιστές». Ενός μοντέλου που θα διασφαλίσει την βιωσιμότητα της εταιρείας και για τα επόμενα πολλά χρόνια. Αυτό το μοντέλο υποτίθεται όμως ότι θα ήταν το ID.3, το οποίο οι δημιουργοί του φιλοδοξούσαν να αντικαταστήσει ακόμη και το best seller τους, το Golf.

Κοιτάζοντας πίσω, εκείνη η γενιά ηλεκτροκίνητων θεωρείται πλέον ότι κυκλοφόρησε πρόωρα, χωρίς να είναι έτοιμη, υπό την πίεση του σκανδάλου «ντίζελγκεϊτ», της αποκάλυψης δηλαδή ότι η εταιρεία εξαπατούσε τους πελάτες της για τις πραγματικές εκπομπές καυσαερίων των αυτοκινήτων της. Τα προβλήματα είναι λοιπόν καταγεγραμμένα και οι εργαζόμενοι ήταν ίσως οι μόνοι που δεν αιφνιδιάστηκαν από τις εξελίξεις.

Στην εταιρεία βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη σχέδιο εξυγίανσης με ορίζοντα το 2026, το οποίο μάλιστα εφαρμοζόταν μέχρι τώρα με την σύμφωνη γνώμη και των εργαζομένων. Αυτό που άλλαξε είναι η διαπίστωση ότι αφενός τα ήπια μέτρα δεν επαρκούν για να κλείσουν μια τρύπα 5 δισεκατομμυρίων ευρώ και αφετέρου ότι η κινεζική παραγωγή, με τη στήριξη του κράτους, δεν μπορεί πλέον να αντιμετωπιστεί με τα παλιά μέσα. Είναι επίσης ζωτικής σημασίας η επιτυχία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της VW στην αγορά της Κίνας, όπου λειτουργούν 39 εργοστάσια της γερμανικής επιχείρησης, υπό το σύνθημα «In China for China».

«Αν η VW βρίσκεται σε κρίση, βρίσκεται σε κρίση και η χώρα», δήλωσε η Ντανιέλα Καβάλο, επικεφαλής της Επιτροπής των εργαζομένων στον Όμιλο. Εκτός από τους άμεσα εξαρτημένους εργαζόμενους, είναι χιλιάδες οι επιχειρήσεις που συνδέονται με τον έναν ή τον άλλον τρόπο με την VW, π.χ. ως προμηθευτές. «Για την γερμανική οικονομία, η VW είναι πιο σημαντική από το σύνολο του εξωτερικού εμπορίου με την Ελλάδα», δήλωσε χαρακτηριστικά στην BILD ο επικεφαλής οικονομολόγος της ING Bank Κάρστεν Μπρζέσκι.

Η VW διασφαλίζει την ευημερία ολόκληρων περιοχών. Ενδεικτικά, το εργοστάσιο στο Τσβικάου της Σαξονίας, το οποίο είναι το πρώτο υποψήφιο να κλείσει, απασχολεί 10.000 εργαζόμενους, σε μια πόλη με 90.000 κατοίκους. Στο Κάσελ, με 200.000 κατοίκους, στο εργοστάσιο της VW εργάζονται 15.000 άτομα. Επιπλέον, επειδή η εταιρία αμείβει καλά τους υπαλλήλους της, ανεβαίνει γενικότερα το βιοτικό επίπεδο στις περιοχές των εγκαταστάσεών της.

Ο ανταγωνισμός όμως είναι αμείλικτος: η Toyota ξεπερνά σε πωλήσεις την VW, απασχολώντας όμως μόνο περίπου τους μισούς εργαζόμενους. Το επιχειρηματικό μοντέλο του γερμανικού Ομίλου, με τη συμμετοχή του δημοσίου και των εργαζομένων στη διοίκησή του, από πρότυπο διαχείρισης εξελίσσεται σε βαρίδι για την κερδοφορία. Η πλεονάζουσα παραγωγή θα έπρεπε, σχολιάζουν αναλυτές του κλάδου, να θεωρείται αναμενόμενη, όταν λειτουργούν τόσες γραμμές παραγωγής. «Η VW έχει προετοιμαστεί για αύξηση των πωλήσεων και έχει επεκτείνει τις παραγωγικές της ικανότητες για αυτό, αλλά η αγορά είναι πλέον απρόθυμη», εξηγεί η επικεφαλής της επιτροπής των «σοφών» της γερμανικής οικονομίας Μόνικα Σνίτσερ.  

Η γερμανική Κυβέρνηση από την πλευρά της ανησυχεί, αλλά δεν είναι βέβαιο ότι μπορεί να κάνει και πολλά. Ο «πράσινος» Υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ κάλεσε αυστηρά τη διοίκηση της εταιρείας «να αναλάβει τις ευθύνες της». Ήταν εκείνος όμως που δέχτηκε την άρση του μέτρου των επιδοτήσεων για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, υπό την πίεση του φιλελεύθερου Υπουργού Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ. Πάντως, ήδη στα ανατολικά κρατίδια η σταδιακή αποβιομηχάνιση έχει και συνέπειες που καταγράφονται στην κάλπη. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι δεν είναι τυχαίο που οι ανακοινώσεις της Volkswagen έγιναν μία ημέρα μετά τις εκλογές στην Σαξονία, όπου η ακροδεξιά με 30,6% έμεινε οριακά στην δεύτερη θέση. Στην γειτονική Θουριγγία η AfD θριάμβευσε με 32,8%.

Ενόψει των ανακοινώσεων για άρση του καθεστώτος «εγγυημένης απασχόλησης», που η εταιρεία ανανέωνε συνεχώς από το 1994, και του κινδύνου απολύσεων, οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους έχουν προαναγγείλει «σκληρή αντίσταση». Η βασικότερη κριτική αφορά την αδυναμία της VW να παρουσιάσει εγκαίρως ένα αξιόπιστο και οικονομικό ηλεκτρικό μοντέλο.

Δείτε και αυτά

Το μεγαλύτερο εργοστάσιο δέσμευσης άνθρακα τέθηκε σε λειτουργία
Η Wolt φέρνει στην πόρτα σας τα premium κρασιά και εδέσματα της Cooknook
Ολοκληρώθηκε η αναβάθμιση συστημάτων που προκάλεσε καθυστερήσεις στο αεροδρόμιο, λέει ο Χρ.Ανδρέου
Στην τελική ευθεία η έναρξη λειτουργίας του Δημοτικού Πάρκου Χρωμάτων
Η Ευρώπη αποφάσισε: Όχι άλλη δωρεάν χειραποσκευή στα αεροπλάνα
TAGGED:topΣημαντικά
Μοιραστείτε το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Προηγούμενο Ενώπιον της Επιτροπής Υπουργών ΣτΕ υποθέσεις ε/κ περιουσιών στα κατεχόμενα
Επόμενο Φαίδωνας για Πρόεδρος;

Τελευταία Νέα

Αξιολογεί τα εργασιακά ζητήματα που εκκρεμούν το Γενικό Συμβούλιο ΣΕΚ την Τρίτη
Κύπρος Οικονομικά
Το Ινστιτούτο Νευρολογίας & Γενετικής Κύπρου αποχαιρετά με σεβασμό τον James Watson – πρωτοπόρο στη δομή του DNA
Κύπρος Πρόσωπα
Άνοδο καταγράφει το Χρηματιστήριο τη Δευτέρα
Κύπρος Οικονομικά

Δείτε και αυτά

Θετικό αποτέλεσμα και για τις δύο πλευρές προσδοκά ο ΠτΔ από συνάντηση με Τατάρ

10/01/2025 στις 10:07 am

“Μπουμ” τουριστικών εσόδων το 2023

15/02/2024 στις 2:06 pm

Η σορός που παρέδωσε η Χαμάς ανήκει σε υπαξιωματικό που είχε απαχθεί, λέει το Ισραήλ

05/11/2025 στις 9:50 am

My Mall Limassol και Saywear Group παρουσιάζουν το νέο μοναδικό concept του Pull & Bear

11/09/2025 στις 2:22 pm
Strategist.cy Logo

Η πύλη για τα επιχειρηματικά και οικονομικά νέα της Κύπρου, της Ελλάδας και στο εξωτερικό! Αναλύσεις, συνεντεύξεις, άρθρα γνώμης και όχι μόνο για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, τον Τουρισμό και την Καριέρα.

Πληροφορίες

  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy

Διαβάστε

  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομικά
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Εμπορικά Νέα
  • Καριέρα & Εργασία
StrategistStrategist
Follow US
© Strategist.cy All Rights Reserved.
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
Welcome Back!

Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Lost your password?