StrategistStrategistStrategist
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
    Επιχειρήσεις
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με τις επιχειρήσεις στην Κύπρο με θέματα όπως τον Τουρισμό, Ακίνητα, Ενέργεια, Εμπόριο, Τεχνολογία.
    Show More
    Top News
    Στα Δημοτικά Σχολεία το εκπαιδευτικόπρόγραμμα «Φιλοξενία μου» με πρωτοβουλία  του ΠΑΣΥΞΕ
    25/01/2024 στις 12:55 pm
    Δυνάμει πρότυπο για αστικό και περιφερειακό τουρισμό η Λευκωσία, λέει ο Κουμής
    03/12/2024 στις 3:20 pm
    Εντατική εκστρατεία από ΕΤΑΠ Πάφου για τις εορτές του Πάσχα
    09/04/2025 στις 12:08 pm
    Latest News
    METRO: Ανακοίνωσαν την συνεργασία τους με το WaterWorld Waterpark
    30/05/2025 στις 9:43 am
    Με επίσημο ντεμπούτο η BYD στην κυπριακή αγορά
    30/05/2025 στις 9:14 am
    Κωτσόβολος: Γιορτάζει 4 χρόνια τεχνολογίας και καινοτομίας στην Κύπρο
    30/05/2025 στις 9:18 am
    Emirates: Ενισχύει την παρουσία της στο Roland-Garros 2025 για 13η συνεχόμενη χρονιά
    29/05/2025 στις 11:16 am
  • Οικονομία
    Οικονομία
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με την Οικονομία στην Κύπρο, στην Ελλάδα αλλά και Διεθνη.
    Show More
    Top News
    Άλογο έπεσε πάνω στην κόρη της πριγκίπισσας Άννας – Αποφεύχθηκε σοβαρό ατύχημα
    07/01/2025 στις 6:37 pm
    Η ενίσχυση επάρκειας μισθών στόχος για την Κυβέρνηση, λέει ο Εκπρόσωπος
    06/11/2024 στις 4:20 pm
    Ξεκίνησε η παράδοση ομήρων την Πέμπτη από τη Χαμάς
    30/01/2025 στις 2:47 pm
    Latest News
    Μιχάλης Κούλλουρος: Προστατεύοντας το εθνικό μας προϊόν με διαφάνεια και υπευθυνότητα
    30/05/2025 στις 10:12 am
    METRO: Ανακοίνωσαν την συνεργασία τους με το WaterWorld Waterpark
    30/05/2025 στις 9:43 am
    Με επενδυτικές ευκαιρίες σε ακίνητα η AstroBank
    30/05/2025 στις 9:09 am
    ΕΒΕΛ: Ενώνει την επιχειρηματική Λεμεσό με τους Ευρωβουλευτές
    30/05/2025 στις 9:02 am
  • Podcast
    PodcastShow More
    Λ. Μιχαήλ: Ποιότητα, βιωσιμότητα και καινοτομία στην καρδιά της αναπτυξιακής στρατηγικής της Cyview Group (video)
    11/04/2025 στις 2:52 pm
    Φειδίας Παναγιώτου: Νέο Κόμμα στην Κύπρο και νέα Πολιτική Ομάδα στην Ευρώπη (video)
    17/03/2025 στις 9:31 am
    Γιώργος Γεωργίου: «Θα πτωχεύσετε τους ευρωπαϊκούς λαούς για τους εμπόρους του θανάτου» (video)
    14/03/2025 στις 10:56 am
    Φουρλάς: «Δεν έχει θέση η Τουρκία στα νέα αμυντικά σχέδια της ΕΕ» (video)
    12/03/2025 στις 11:00 am
    Στυλιάνα Χαραλάμπους: «Δεν με επηρεάζουν οι haters» (video)
    06/03/2025 στις 12:00 pm
  • Real Estate
    Real EstateShow More
    Με επενδυτικές ευκαιρίες σε ακίνητα η AstroBank
    30/05/2025 στις 9:09 am
    Ask Wire: Ισορροπία Λεμεσού, Πάφου και Λευκωσίας στην αγορά ακινήτων υψηλής αξίας τον Απρίλιο 2025
    29/05/2025 στις 1:44 pm
    GoGordian: Προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες επένδυσης στα Κάτω Πολεμίδια
    21/05/2025 στις 10:04 am
    King’s Gardens: Μια ελκυστική επενδυτική πρόταση στο κέντρο της Λευκωσίας
    21/05/2025 στις 10:03 am
    Υπό αξιολόγηση προσφορά για ακίνητο-φιλέτο της Τρ. Κύπρου στο Καϊμακλί
    17/05/2025 στις 8:37 am
  • Behind The Scenes
    Behind The ScenesShow More
    Υπερκέρδη παραγωγών ΑΠΕ: μύθοι και πραγματικότητες
    22/05/2025 στις 11:14 pm
    Νορβηγία καλεί Κύπριους κομμωτές!
    19/05/2025 στις 3:53 pm
    Το comeback του ελεγκτή με GPS για το Προεδρικό
    19/05/2025 στις 10:29 am
    Οι επικρατέστεροι επενδυτές στον ΑΠΟΕΛ σύμφωνα με το ChatGPT
    16/05/2025 στις 1:00 pm
    Πεντάγωνο: Ενέκρινε πώληση προηγμένων πυραύλων στην Τουρκία – Συμφωνία ύψους 225 εκατ. δολαρίων
    14/05/2025 στις 11:52 pm
  • Απόψεις
    ΑπόψειςShow More
    Μιχάλης Κούλλουρος: Προστατεύοντας το εθνικό μας προϊόν με διαφάνεια και υπευθυνότητα
    30/05/2025 στις 10:12 am
    Τεχνικό χρέος (Tech debt) στην εποχή του Ψηφιακού Μετασχηματισμού: Διαχείριση και Πρόληψη οι σύμμαχοι της μετάβασης
    27/05/2025 στις 3:25 pm
    Ψυχοκοινωνική στήριξη: Μια πράξη ανθρωπιάς σε έναν κόσμο που αλλάζει
    23/05/2025 στις 1:05 pm
    Mε εξαιρετικές ευκαιρίες για επενδύσεις η αγορά ακινήτων της Λευκωσίας το 2025
    21/05/2025 στις 1:44 pm
    Μικροί Αρθρωτοί Αντιδραστήρες: Η νέα εποχή της πυρηνικής ενέργειας
    15/05/2025 στις 11:45 am
  • Καριέρα
    ΚαριέραShow More
    Ο Όμιλος Εταιρειών Cyfield προσλαμβάνει
    27/05/2025 στις 4:00 pm
    Ποιες δουλειές έχουν τους πιο δυστυχισμένους εργαζόμενους;
    26/05/2025 στις 11:50 am
    Cyprus Job & Career Festival: Οι κορυφαίοι εργοδότες που σε περιμένουν στη διοργάνωση
    15/05/2025 στις 4:01 pm
    Δουλειά στο Δημόσιο; Αυτές είναι οι διαθέσιμες κυβερνητικές θέσεις – Έκανε ανάρτηση το Carierista
    17/04/2025 στις 10:56 am
    Ξεκίνα την Καριέρα σου με τα Exness Internships
    16/04/2025 στις 11:21 am
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ: Τριγμοί στη Volkswagen από πτώση πωλήσεων και ανταγωνισμό Κίνας
Share
Font ResizerAa
StrategistStrategist
Αναζήτηση
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Podcast
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Καριέρα
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
Follow US
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
© Strategist.cy All Rights Reserved. Designed by Red Wolf PR & Advertising
ΔιεθνήΕμπόριοΟικονομικά

Τριγμοί στη Volkswagen από πτώση πωλήσεων και ανταγωνισμό Κίνας

Δημοσιεύθηκε 09/09/2024 στις 11:22 am
Share
SHARE

Η διοίκηση της Volkswagen ανακοίνωσε την περασμένη βδομάδα ότι δεν επαρκούν τα ήπια μέτρα εξυγίανσης που εφαρμόζει και έβαλε στο τραπέζι δύο θέματα-ταμπού: το κλείσιμο εργοστασίου ή εργοστασίων και τις περικοπές θέσεων εργασίας, με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρείας να κάνει λόγο για «πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα».

Η Volkswagen αποτελεί τη σημαντικότερη επιχείρηση του σημαντικότερου βιομηχανικού κλάδου της Γερμανίας, τον μεγαλύτερο εργοδότη στη χώρα και για τον 8ο μεγαλύτερο στον κόσμο. Κατασκευάζει τα μισά από όλα τα αυτοκίνητα που παράγονται στη χώρα και κατέχει το ένα τέταρτο της ευρωπαϊκής αγοράς.

Ο Όμιλος Volkswagen, ο οποίος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την ομώνυμη εταιρία, την Audi, την SEAT, την Skoda, την Lamborghini, την Bentley, την Bugatti και την Scania, είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, με 136 εργοστάσια και 670.000 εργαζόμενους, εκ των οποίων οι 300.000 εντός Γερμανίας. Κατασκευάζει ημερησίως πάνω από 26.600 οχήματα.

Μέτοχος της εταιρείας είναι το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας. Το 2023 ο Όμιλος ανέφερε καθαρά κέρδη 17,9 δισεκατομμυρίων ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 2,1 δισεκατομμύρια από το 2022. Ωστόσο, ο όμιλος κινδυνεύει σοβαρά να χάσει το «τρένο» της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και μαζί τη θέση της στον διεθνή ανταγωνισμό, υπό την πίεση της Κίνας, του μεγαλύτερου αντιπάλου της.

Ο οικονομικός διευθυντής της VW Αρνό ‘Αντλιτς δοκίμασε να εξηγήσει την κατάσταση, αναφερόμενος σε «πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα» της εταιρείας. Στην Ευρώπη πωλούνται σήμερα ετησίως δύο εκατομμύρια λιγότερα αυτοκίνητα από ό,τι πριν από την πανδημία του κορωνοϊού. «Αυτό δύσκολα θα αλλάξει», τόνισε και πρόσθεσε ότι για την VW συνεπάγεται ότι «μας λείπουν οι πωλήσεις 500.000 αυτοκινήτων τον χρόνο που αντιστοιχούν σε δύο εργοστάσια»  – δηλαδή σε περίπου 15.000 με 20.000 εργαζόμενους. Όπως είπε, «αυτό δεν έχει να κάνει με τα προϊόντα μας ή με τις κακές επιδόσεις των πωλήσεων, απλώς η αγορά δεν υπάρχει πια».

Επιπλέον, το κόστος ενέργειας και μισθοδοσίας στη Γερμανία είναι ιδιαίτερα υψηλό. Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πολύ λιγότερες από ό,τι προβλεπόταν, την ίδια ώρα που η γερμανική Κυβέρνηση κατάργησε στο τέλος του προηγούμενου έτους τη σχετική επιδότηση για την αγορά καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ενδεικτικά, τον φετινό Αύγουστο ταξινομήθηκαν 69% λιγότερα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα από ό,τι τον Αύγουστο του 2023.

Παράλληλα, μπορεί τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν ακόμη μέτρια υποδοχή στην ευρωπαϊκή αγορά που δύσκολα θα τα εμπιστευθεί, η απήχησή τους ωστόσο στο εσωτερικό φτάνει και περισσεύει. Ακριβώς όπως έφταναν και περίσσευαν τα προηγούμενα χρόνια τα κέρδη της VW στην Κίνα προκειμένου να συντηρούν τις πανάκριβες γραμμές παραγωγής εντός Γερμανίας. Αυτή η εποχή φαίνεται πως φτάνει τώρα στο τέλος της.

Οι πωλήσεις γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Κίνα γκρεμίζονται. Κι αυτό εν μέρει επειδή οι Γερμανοί, άλλοτε πρωτοπόροι του κλάδου, αναπτύσσονται πλέον υπερβολικά αργά και τα μοντέλα τους είναι για τους Κινέζους ξεπερασμένα και πολύ ακριβά.

Στόχος της VW, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο επικεφαλής του κλάδου επιβατικών αυτοκινήτων Τόμας Σέφερ, είναι να εξοικονομήσει πόρους, τους οποίους θα διοχετεύσει στην παραγωγή ενός υπερ-μοντέλου «που όμοιό του δεν θα έχουν ξαναδεί πελάτες και ανταγωνιστές». Ενός μοντέλου που θα διασφαλίσει την βιωσιμότητα της εταιρείας και για τα επόμενα πολλά χρόνια. Αυτό το μοντέλο υποτίθεται όμως ότι θα ήταν το ID.3, το οποίο οι δημιουργοί του φιλοδοξούσαν να αντικαταστήσει ακόμη και το best seller τους, το Golf.

Κοιτάζοντας πίσω, εκείνη η γενιά ηλεκτροκίνητων θεωρείται πλέον ότι κυκλοφόρησε πρόωρα, χωρίς να είναι έτοιμη, υπό την πίεση του σκανδάλου «ντίζελγκεϊτ», της αποκάλυψης δηλαδή ότι η εταιρεία εξαπατούσε τους πελάτες της για τις πραγματικές εκπομπές καυσαερίων των αυτοκινήτων της. Τα προβλήματα είναι λοιπόν καταγεγραμμένα και οι εργαζόμενοι ήταν ίσως οι μόνοι που δεν αιφνιδιάστηκαν από τις εξελίξεις.

Στην εταιρεία βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη σχέδιο εξυγίανσης με ορίζοντα το 2026, το οποίο μάλιστα εφαρμοζόταν μέχρι τώρα με την σύμφωνη γνώμη και των εργαζομένων. Αυτό που άλλαξε είναι η διαπίστωση ότι αφενός τα ήπια μέτρα δεν επαρκούν για να κλείσουν μια τρύπα 5 δισεκατομμυρίων ευρώ και αφετέρου ότι η κινεζική παραγωγή, με τη στήριξη του κράτους, δεν μπορεί πλέον να αντιμετωπιστεί με τα παλιά μέσα. Είναι επίσης ζωτικής σημασίας η επιτυχία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της VW στην αγορά της Κίνας, όπου λειτουργούν 39 εργοστάσια της γερμανικής επιχείρησης, υπό το σύνθημα «In China for China».

«Αν η VW βρίσκεται σε κρίση, βρίσκεται σε κρίση και η χώρα», δήλωσε η Ντανιέλα Καβάλο, επικεφαλής της Επιτροπής των εργαζομένων στον Όμιλο. Εκτός από τους άμεσα εξαρτημένους εργαζόμενους, είναι χιλιάδες οι επιχειρήσεις που συνδέονται με τον έναν ή τον άλλον τρόπο με την VW, π.χ. ως προμηθευτές. «Για την γερμανική οικονομία, η VW είναι πιο σημαντική από το σύνολο του εξωτερικού εμπορίου με την Ελλάδα», δήλωσε χαρακτηριστικά στην BILD ο επικεφαλής οικονομολόγος της ING Bank Κάρστεν Μπρζέσκι.

Η VW διασφαλίζει την ευημερία ολόκληρων περιοχών. Ενδεικτικά, το εργοστάσιο στο Τσβικάου της Σαξονίας, το οποίο είναι το πρώτο υποψήφιο να κλείσει, απασχολεί 10.000 εργαζόμενους, σε μια πόλη με 90.000 κατοίκους. Στο Κάσελ, με 200.000 κατοίκους, στο εργοστάσιο της VW εργάζονται 15.000 άτομα. Επιπλέον, επειδή η εταιρία αμείβει καλά τους υπαλλήλους της, ανεβαίνει γενικότερα το βιοτικό επίπεδο στις περιοχές των εγκαταστάσεών της.

Ο ανταγωνισμός όμως είναι αμείλικτος: η Toyota ξεπερνά σε πωλήσεις την VW, απασχολώντας όμως μόνο περίπου τους μισούς εργαζόμενους. Το επιχειρηματικό μοντέλο του γερμανικού Ομίλου, με τη συμμετοχή του δημοσίου και των εργαζομένων στη διοίκησή του, από πρότυπο διαχείρισης εξελίσσεται σε βαρίδι για την κερδοφορία. Η πλεονάζουσα παραγωγή θα έπρεπε, σχολιάζουν αναλυτές του κλάδου, να θεωρείται αναμενόμενη, όταν λειτουργούν τόσες γραμμές παραγωγής. «Η VW έχει προετοιμαστεί για αύξηση των πωλήσεων και έχει επεκτείνει τις παραγωγικές της ικανότητες για αυτό, αλλά η αγορά είναι πλέον απρόθυμη», εξηγεί η επικεφαλής της επιτροπής των «σοφών» της γερμανικής οικονομίας Μόνικα Σνίτσερ.  

Η γερμανική Κυβέρνηση από την πλευρά της ανησυχεί, αλλά δεν είναι βέβαιο ότι μπορεί να κάνει και πολλά. Ο «πράσινος» Υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ κάλεσε αυστηρά τη διοίκηση της εταιρείας «να αναλάβει τις ευθύνες της». Ήταν εκείνος όμως που δέχτηκε την άρση του μέτρου των επιδοτήσεων για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, υπό την πίεση του φιλελεύθερου Υπουργού Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ. Πάντως, ήδη στα ανατολικά κρατίδια η σταδιακή αποβιομηχάνιση έχει και συνέπειες που καταγράφονται στην κάλπη. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι δεν είναι τυχαίο που οι ανακοινώσεις της Volkswagen έγιναν μία ημέρα μετά τις εκλογές στην Σαξονία, όπου η ακροδεξιά με 30,6% έμεινε οριακά στην δεύτερη θέση. Στην γειτονική Θουριγγία η AfD θριάμβευσε με 32,8%.

Ενόψει των ανακοινώσεων για άρση του καθεστώτος «εγγυημένης απασχόλησης», που η εταιρεία ανανέωνε συνεχώς από το 1994, και του κινδύνου απολύσεων, οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους έχουν προαναγγείλει «σκληρή αντίσταση». Η βασικότερη κριτική αφορά την αδυναμία της VW να παρουσιάσει εγκαίρως ένα αξιόπιστο και οικονομικό ηλεκτρικό μοντέλο.

Δείτε και αυτά

Στο 1,25% η αύξηση της ΑΤΑ για το 2025 αναφέρει εγκύκλιος του ΥΠΟΙΚ
H Ομάδα NUP κερδίζει τον διαγωνισμό IWLS Programming Contest Series!
Σπάνιο και «αλλόκοτο» απολίθωμα αποκαλύπτει πώς ήταν τα δέντρα 350 εκατ. χρόνια πριν
Stoiximan: Yποδέχεται τα νέα μέλη της με Bonus έως €300 και έως €50 Free Bet
ΚΕΒΕ για δασμούς ΗΠΑ: Μπαίνουμε σε περίοδο αβεβαιότητας, έμμεσες πιέσεις σε Κύπρο
TAGGED:topΣημαντικά
Μοιραστείτε το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Προηγούμενο Ενώπιον της Επιτροπής Υπουργών ΣτΕ υποθέσεις ε/κ περιουσιών στα κατεχόμενα
Επόμενο Φαίδωνας για Πρόεδρος;

Τελευταία Νέα

Μιχάλης Κούλλουρος: Προστατεύοντας το εθνικό μας προϊόν με διαφάνεια και υπευθυνότητα
Απόψεις Κύπρος
METRO: Ανακοίνωσαν την συνεργασία τους με το WaterWorld Waterpark
Επιχειρήσεις Κύπρος
Με επενδυτικές ευκαιρίες σε ακίνητα η AstroBank
Real Estate Κύπρος

Δείτε και αυτά

Επέδωσε τα διαπιστευτήριά του ο πρώτος Πρέσβης της Κύπρου στο Καζακστάν

29/01/2025 στις 1:26 pm

Υπέρ της ενίσχυσης των διμερών σχέσεων με Κύπρο ο Πρόεδρος των Φιλιππίνων

26/11/2024 στις 1:26 pm

Ζημιές σε υποδομές €18,5 δισ. στη Γάζα

03/04/2024 στις 9:40 am

Gordian: Κοντά σε deal για γνωστό κτήριο στη Λευκωσία

29/12/2024 στις 11:40 am
Strategist.cy Logo

Η πύλη για τα επιχειρηματικά και οικονομικά νέα της Κύπρου, της Ελλάδας και στο εξωτερικό! Αναλύσεις, συνεντεύξεις, άρθρα γνώμης και όχι μόνο για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, τον Τουρισμό και την Καριέρα.

Πληροφορίες

  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy

Διαβάστε

  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομικά
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Εμπορικά Νέα
  • Καριέρα & Εργασία
StrategistStrategist
Follow US
© Strategist.cy All Rights Reserved.
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
Welcome Back!

Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Lost your password?