StrategistStrategistStrategist
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
    Επιχειρήσεις
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με τις επιχειρήσεις στην Κύπρο με θέματα όπως τον Τουρισμό, Ακίνητα, Ενέργεια, Εμπόριο, Τεχνολογία.
    Show More
    Top News
    Κατά 47% μειώθηκαν το α΄τρίμηνο τα καθαρά κέρδη της PDD Holdings, ιδιοκτήτη της Temu
    28/05/2025 στις 1:56 pm
    Ο καταλυτικός ρόλος της βιομηχανίας κρουαζιέρας στην οικονομική ανάπτυξη
    18/06/2025 στις 2:42 pm
    Coca-Cola HBC Κύπρου: Θετική επίδραση στην οικονομία και την απασχόληση της χώρας
    10/07/2025 στις 4:21 pm
    Latest News
    Μια πολυώροφη ανάπτυξη που ανεβάζει την απόδοσή σου
    11/07/2025 στις 12:31 am
    Coca-Cola HBC Κύπρου: Θετική επίδραση στην οικονομία και την απασχόληση της χώρας
    10/07/2025 στις 4:21 pm
    Με ενθουσιασμό υποδέχτηκε το νέο Bean Bar το Ζακάκι
    10/07/2025 στις 11:30 am
    Emirates: Eνισχύει τις υπηρεσίες προς τη Βαρκελώνη με τρίτη καθημερινή πτήση
    10/07/2025 στις 11:27 am
  • Οικονομία
    Οικονομία
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με την Οικονομία στην Κύπρο, στην Ελλάδα αλλά και Διεθνη.
    Show More
    Top News
    Θα επιδειχθεί ξανά η εκατέρωθεν υπευθυνότητα στα ξενοδοχεία, εκτιμά ο Υπ. Εργασίας
    22/10/2024 στις 4:22 pm
    Οι προκλήσεις στο εργασιακό περιβάλλον στην ετήσια έκθεση της Deloitte «2025 Global Human Capital Trends»
    08/05/2025 στις 1:07 pm
    Πρόθεση ψήφου 47% για Τραμπ και 45% για Χάρις λέει δημοσκόπηση της WSJ στις ΗΠΑ
    24/10/2024 στις 9:16 am
    Latest News
    Coca-Cola HBC Κύπρου: Θετική επίδραση στην οικονομία και την απασχόληση της χώρας
    10/07/2025 στις 4:21 pm
    Nέα μοντέλα Taycan και Cayenne Black Edition: Sport, Κομψή εμφάνιση και υψηλής ποιότητας εξοπλισμός σε ελκυστική τιμή
    10/07/2025 στις 4:17 pm
    Πτωτικά κινείται το ΧΑΚ την Πέμπτη
    10/07/2025 στις 4:12 pm
    Οι αντεργατικές πολιτικές Κυβέρνησης οδηγούν σε απορρύθμιση της εργασίας, λέει η ΠΑΣΥΕΚ-ΠΕΟ
    10/07/2025 στις 3:30 pm
  • Podcast
    PodcastShow More
    Λ. Μιχαήλ: Ποιότητα, βιωσιμότητα και καινοτομία στην καρδιά της αναπτυξιακής στρατηγικής της Cyview Group (video)
    11/04/2025 στις 2:52 pm
    Φειδίας Παναγιώτου: Νέο Κόμμα στην Κύπρο και νέα Πολιτική Ομάδα στην Ευρώπη (video)
    17/03/2025 στις 9:31 am
    Γιώργος Γεωργίου: «Θα πτωχεύσετε τους ευρωπαϊκούς λαούς για τους εμπόρους του θανάτου» (video)
    14/03/2025 στις 10:56 am
    Φουρλάς: «Δεν έχει θέση η Τουρκία στα νέα αμυντικά σχέδια της ΕΕ» (video)
    12/03/2025 στις 11:00 am
    Στυλιάνα Χαραλάμπους: «Δεν με επηρεάζουν οι haters» (video)
    06/03/2025 στις 12:00 pm
  • Real Estate
    Real EstateShow More
    Μια πολυώροφη ανάπτυξη που ανεβάζει την απόδοσή σου
    11/07/2025 στις 12:31 am
    Ask Wire: Δυναμική επιστροφή για την αγορά ακινήτων υψηλής αξίας τον Μάιο 2025
    03/07/2025 στις 1:40 pm
    3η καλοκαιρινή συλλογή: 26 διαμερίσματα και επαύλεις με θέα τη θάλασσα από την Altamira Real Estate
    03/07/2025 στις 1:35 pm
    Προς πώληση Καταστήματα σε όλη την Κύπρο από την Gordian
    02/07/2025 στις 10:25 am
    Palm Beach Resort: Μια νέα εποχή παραθαλάσσιας ζωής με επενδυτικό χαρακτήρα
    01/07/2025 στις 5:07 pm
  • Behind The Scenes
    Behind The ScenesShow More
    ΗΠΑ – Δασμοί: Η 9η Ιουλίου πλησιάζει και οι αγορές κρατούν την ανάσα τους
    02/07/2025 στις 4:18 pm
    ΣΕΜΗΟ: Εκφράζει απογοήτευση για το νέο σχέδιο χορηγιών για ηλεκτροκίνηση
    01/07/2025 στις 4:52 pm
    Σε διαθεσιμότητα τρεις δεσμοφύλακες για το κύκλωμα της 37χρονης επιχειρηματία – Σκιά διαφθοράς πάνω από το σωφρονιστικό σύστημα
    30/06/2025 στις 12:30 pm
    Τραμπ: «Βρέθηκε αγοραστής για το TikTok» – Ξανά στο προσκήνιο ο τεχνολογικός εθνικισμός των ΗΠΑ
    29/06/2025 στις 9:19 pm
    Συναγερμός για εσωτερική ασφάλεια: Σύλληψη δύο Σουδανών που αναζητούσαν αλεξίσφαιρα γιλέκα στην Κύπρο
    25/06/2025 στις 2:25 pm
  • Απόψεις
    ΑπόψειςShow More
    Επιχειρήσεις και AI: Πώς διατηρούμε το ανθρώπινο στοιχείο στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
    10/07/2025 στις 4:27 pm
    ΙδΕΚ: Νέα προγράμματα και καίριες δράσεις για ενίσχυση της Ε&Κ
    10/07/2025 στις 3:02 pm
    Σημαντικός ο ρόλος της βιταμίνης D στον Σακχαρώδη Διαβήτη Τύπου 1
    07/07/2025 στις 1:44 pm
    Η ανάγκη για εξωστρέφεια και συμμετοχή στις διεθνείς εκθέσεις
    07/07/2025 στις 11:46 am
    Μέρκελ: Δεν θα ζητούσα συγγνώμη από τους Έλληνες – Δεν υπήρχε έτοιμο σχέδιο για Grexit
    03/07/2025 στις 11:40 pm
  • Καριέρα
    ΚαριέραShow More
    Το Heritage Private School and Institute προσλαμβάνει
    24/06/2025 στις 8:30 pm
    📣 Lidl UP: Learn & Work | Σπούδασε με μισθό, αποφοίτησε με καριέρα
    24/06/2025 στις 3:29 pm
    Η ναυτιλιακή MSC προσλαμβάνει
    21/06/2025 στις 11:29 pm
    Στρατηγική επέκταση της Bcentriqe.ai στην Κύπρο – Κόμβος για λύσεις τεχνητής νοημοσύνης σε Ευρώπη, Μ. Ανατολή και Αφρική
    21/06/2025 στις 10:07 pm
    H Kanika Hotels & Resorts προσλαμβάνει
    15/06/2025 στις 8:59 am
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ: Επιχειρήσεις και AI: Πώς διατηρούμε το ανθρώπινο στοιχείο στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
Share
Font ResizerAa
StrategistStrategist
Αναζήτηση
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Podcast
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Καριέρα
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
Follow US
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
© Strategist.cy All Rights Reserved. Designed by Red Wolf PR & Advertising
ΑπόψειςΕπιστήμη & Τεχνολογία

Επιχειρήσεις και AI: Πώς διατηρούμε το ανθρώπινο στοιχείο στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

Δημοσιεύθηκε 10/07/2025 στις 4:27 pm
Share
SHARE

Της Charmagne Garcia-Laconico*

Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι πια κάτι που ανήκει στο μέλλον. Είναι ήδη εδώ και αλλάζει τον τρόπο που δουλεύουμε και επικοινωνούμε. Από τη διαδικασία προσλήψεων, μέχρι την εξυπηρέτηση πελατών και την παρουσίαση του επαγγελματικού προφίλ μας, τα εργαλεία AI επαναπροσδιορίζουν τους κανόνες του «παιχνιδιού».

Βρισκόμαστε σ’ ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Παρόλο που η τεχνολογία μάς προσφέρει δυνατότητες που πριν δεν είχαμε, εντούτοις όσο πιο πολύ στηριζόμαστε στις μηχανές, τόσο πιο πολύ καθίσταται απαραίτητο να προστατεύσουμε τα στοιχεία που μας κάνουν ανθρώπους. Το ερώτημα δεν είναι αν θα υιοθετήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά πώς θα το κάνουμε χωρίς να χαθεί το ανθρώπινο στοιχείο.

Το νέο πρότυπο συμπεριφοράς στο επιχειρείν

Σταδιακά, διαμορφώνεται μια νέα «εθιμοτυπία» γύρω από τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις. Την ώρα που η χρήση τέτοιων εργαλείων για αυτοματοποίηση διαδικασιών, εξυπηρέτηση πελατών και δημιουργία αναφορών καθίσταται δεύτερη φύση για εμάς, ο τρόπος που τα χρησιμοποιούμε είναι ενδεικτικός του επαγγελματισμού μας.

Η εικόνα ενός brand δεν κρίνεται μόνο από το λογότυπο ή τα σλόγκαν του. Κρίνεται από το πώς επικοινωνεί με τον κόσμο του, είτε άμεσα, είτε μέσω της τεχνολογίας. Η εμπειρία που προσφέρει είναι «ζεστή» ή απρόσωπη; Σέβεται τον χρόνο του πελάτη; Διαφαίνεται, λοιπόν, ότι, όπως υπάρχει dress code για επαγγελματικές συναντήσεις, κατ’ ανάλογο τρόπο διαμορφώνεται κι ένας άτυπος κώδικας «συμπεριφοράς» για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.  

Σε μια αγορά όπως η κυπριακή, όπου η αντίληψη για την έννοια του επαγγελματισμού συχνά υπολείπεται των ευρωπαϊκών προτύπων, το να θέσουμε πρότυπα συμπεριφοράς κρίνεται απαραίτητο. Αν θέλουμε να αναβαθμίσουμε τον τρόπο που λειτουργούμε και να γίνουμε πραγματικά ανταγωνιστικοί στο διεθνές περιβάλλον, πρέπει πρώτα να επαναπροσεγγίσουμε τη σχέση μας με την τεχνητή νοημοσύνη.

Πρακτικά, αυτό μπορεί να γίνει μέσω εργαστηρίων ή σεμιναρίων που προσφέρουν καθοδήγηση σε ομάδες, ώστε να είναι σε θέση να εκφράζουν με συνέπεια και αυθεντικότητα την ταυτότητα του brand τους. Ακόμη, μπορεί να επιτευχθεί μέσω της υιοθέτησης ομοιόμορφης εταιρικής επικοινωνίας, εξυπηρέτησης πελατών και διαχείρισης χρόνου. Όλα αυτά, μπορούν να χτίσουν μια γερή βάση στην οποία θα στηρίζονται οι αρχές και αξίες ενός brand και οι οποίες, συνεπακόλουθα, θα ενσωματωθούν στις καθημερινές λειτουργίες μιας επιχείρησης.

Η υποτιμημένη σημασία των soft skills

Καθώς οι επιχειρήσεις προσπαθούν να ευθυγραμμίσουν την εικόνα τους με τις αξίες που πρεσβεύσουν, γίνεται όλο και πιο εμφανές ότι κανενός είδους branding δεν μπορεί να «σταθεί» από μόνο του, χωρίς τους κατάλληλους ανθρώπους πίσω από αυτό.

Στην προσπάθειά μας να μην «μείνουμε πίσω» και να υιοθετήσουμε κάθε νέα πλατφόρμα και εργαλείο, κινδυνεύουμε να εγκαταλείψουμε δεξιότητες που κάποτε θεωρούνταν αυτονόητες, όπως η ενσυναίσθηση, η προσαρμοστικότητα και η συναισθηματική νοημοσύνη. Παρόλο που αυτές οι δεξιότητες δεν καταγράφονται στα KPIs, είναι αυτές που διατηρούν τη λειτουργικότητα των ομάδων και το loyalty των πελατών.

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να αξιολογήσει βιογραφικά ή να προτείνει προγράμματα εκπαίδευσης. Παρ’ όλα αυτά, δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διαισθητικότητα ενός έμπειρου ηγέτη ή την κατανόηση που επιδεικνύει ένας επαγγελματίας ανθρώπινου δυναμικού σε περιπτώσεις κρίσης. Αυτές οι δεξιότητες είναι που διαμορφώνουν την εσωτερική κουλτούρα μιας επιχείρησης, αλλά και τη φήμη που την «ακολουθεί» στο εξωτερικό περιβάλλον.

Στην Κύπρο, αρκετές επιχειρήσεις εφαρμόζουν ακόμη και σήμερα συντηρητικά μοντέλα, όπως αυστηρή ιεραρχία ή dress code, τα οποία αντανακλούν τις αξίες τους. Άλλες υιοθετούν ένα πιο χαλαρό, μοντέρνο στιλ. Και τα δύο μοντέλα είναι θεμιτά. Ωστόσο, αυτό που πάντα θυμούνται όλοι, είναι  πόσο «ανθρώπινη» ήταν η εμπειρία τους.

Πώς διατηρούμε την ανθρωπιά μας στον ψηφιακό κόσμο

Η μεγαλύτερη, ίσως, πρόκληση για τα επόμενα χρόνια είναι πώς θα εκπαιδεύσουμε τους νέους επαγγελματίες να αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη, χωρίς να εξαρτώνται απόλυτα απ’ αυτήν. Να εμπεδώσουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να υποστηρίξει μια απόφαση, αλλά δεν μπορεί να τη λάβει για λογαριασμό τους. Μπορεί να προτείνει λέξεις, αλλά δεν μπορεί να επικοινωνήσει ένα συναίσθημα. Αυτές οι διαφορές είναι ουσιαστικές, ειδικά όταν έχεις να κάνεις με πελάτες ή με ομάδες που πρέπει να συνεργαστούν.

Στην Κύπρο, έχουμε ένα πλεονέκτημα. Είμαστε αρκετά μικροί για να κινηθούμε γρήγορα και αρκετά «δεμένοι» για να μπορέσουμε να υιοθετήσουμε νέες νοοτροπίες πιο εύκολα. Το μόνο που χρειάζεται είναι να ξεκινήσουμε.

Νέες ισορροπίες στο επιχειρείν

Η τεχνητή νοημοσύνη, ορθώς, ήρθε για να μείνει. Συμβάλλει στη μείωση της σπατάλης χρόνου, αποτελεί πολύτιμη πηγή πληροφόρησης, δίνει ώθηση στην καινοτομία. Όμως, δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ανθρώπινη ευφυία, πόσω δε μάλλον τον ανθρώπινο χαρακτήρα.

Οι εταιρείες που θα ξεχωρίσουν τα επόμενα χρόνια δεν θα είναι αυτές που στηρίζονται αποκλειστικά στην τεχνολογία και την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά εκείνες που χρησιμοποιούν τα εργαλεία αυτά με μέτρο, δίνοντας χώρο και φωνή στους ανθρώπους τους.

Πολύ περισσότερο από το τι πουλάει, ένα brand είναι ό,τι πρεσβεύει. Κάθε εργαζόμενος, από τον υπάλληλο στην υποδοχή, μέχρι τον CEO, είναι το πρόσωπο της επιχείρησης. Στην Κύπρο, το στοιχείο αυτό είναι ακόμη εντονότερο, καθώς η ατομική φήμη, έχει συχνά μεγαλύτερη σημασία από οποιοδήποτε επαγγελματικό τίτλο ή θέση.

Πρέπει να χτίσουμε την εικόνα αυτή συνειδητά, όχι να την αφήσουμε στην τύχη. Αν επιθυμούμε η Κύπρος να θεωρείται ικανή, σύγχρονη και ανταγωνιστική, πρέπει να δημιουργήσουμε επιχειρήσεις που είναι ταυτόχρονα τεχνολογικά προηγμένες και ανθρωποκεντρικές.

Τι χρειάζεται η Κύπρος

Η Κύπρος βρίσκεται σ’ ένα σταυροδρόμι. Η ευκαιρία να μετατραπούμε σ’ έναν επιχειρηματικό κόμβο, που είναι ταυτόχρονα τεχνολογικά προηγμένος και βαθιά ανθρωποκεντρικός, είναι εδώ. Αυτό που χρειάζεται είναι σωστή καθοδήγηση που θα σέβεται και τις δύο πτυχές και θα λαμβάνει υπ’ όψιν κι άλλους παράγοντες ως απαραίτητα στοιχεία για την επιτυχία.

Για να το πετύχουμε, χρειαζόμαστε καθοδήγηση, η οποία θα υποστηρίζει την ηγεσία μιας επιχείρησης, θα ενισχύει την εσωτερική κουλτούρα της και θα εναρμονίζει τη δημόσια εικόνα της με τον πραγματικό σκοπό που υπηρετεί.

Με τα σωστά εργαλεία και μια προσέγγιση που θέτει ως προτεραιότητα τον άνθρωπο, οι επιχειρήσεις στην Κύπρο μπορούν να ηγηθούν διά του παραδείγματός τους. Η προοπτική υπάρχει. Το ίδιο και το ταλέντο. Αυτό που μένει, είναι να υπάρξει η κατάλληλη υποστήριξη, ώστε όλα αυτά να εφαρμοστούν στην πράξη.

Μάθετε περισσότερα στο proadvantage.org/#about

Δείτε και αυτά

Τεράστιο υποθαλάσσιο φαράγγι εντοπίστηκε κοντά στην Κύπρο
NanoCluster: Πώς μοιάζει ένας υπερυπολογιστής σε μέγεθος… κουτιού αναψυκτικού
Νέα μελέτη: Τα παλιά smartphones μπορούν να χρησιμεύσουν ως… μίνι data centers
Το πρώτο «υπερηχογράφημα» ενός εξωπλανήτη-βρέφους
Πώς η Ψηφιακή Τραπεζική Μεταμορφώνει τον Χρηματοοικονομικό Τομέα της Κύπρου
TAGGED:Charmagne Garcia-LaconicoΑΙΑνθρώπινο στοιχείοΕπιχειρήσειςΤεχνητή Νοημοσύνη
Μοιραστείτε το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Προηγούμενο Coca-Cola HBC Κύπρου: Θετική επίδραση στην οικονομία και την απασχόληση της χώρας
Επόμενο Γονιδιακή θεραπεία αποκαθιστά την ακοή σε ανηλίκους με συγγενή κώφωση

Τελευταία Νέα

Μια πολυώροφη ανάπτυξη που ανεβάζει την απόδοσή σου
Brand News Real Estate Επιχειρήσεις
Γονιδιακή θεραπεία αποκαθιστά την ακοή σε ανηλίκους με συγγενή κώφωση
Επιστήμη & Τεχνολογία
Coca-Cola HBC Κύπρου: Θετική επίδραση στην οικονομία και την απασχόληση της χώρας
Επιχειρήσεις Κύπρος

Δείτε και αυτά

Κουνούπια: Ενόχληση ή σοβαρός κίνδυνος

16/06/2025 στις 2:36 pm

Παράξενος εξωπλανήτης είναι ελαφρύς «σαν μαλλί της γριάς»

15/05/2024 στις 6:34 am

To Samsung Wallet διαθέσιμο σε Ελλάδα και Κύπρο

15/02/2025 στις 1:52 pm

Γιγάντια μπαταρία θα ηλεκτροδοτεί 680.000 σπίτια

15/04/2024 στις 6:24 am
Strategist.cy Logo

Η πύλη για τα επιχειρηματικά και οικονομικά νέα της Κύπρου, της Ελλάδας και στο εξωτερικό! Αναλύσεις, συνεντεύξεις, άρθρα γνώμης και όχι μόνο για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, τον Τουρισμό και την Καριέρα.

Πληροφορίες

  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy

Διαβάστε

  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομικά
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Εμπορικά Νέα
  • Καριέρα & Εργασία
StrategistStrategist
Follow US
© Strategist.cy All Rights Reserved.
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
Welcome Back!

Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Lost your password?