StrategistStrategistStrategist
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
    Επιχειρήσεις
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με τις επιχειρήσεις στην Κύπρο με θέματα όπως τον Τουρισμό, Ακίνητα, Ενέργεια, Εμπόριο, Τεχνολογία.
    Show More
    Top News
    Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος:  “Nation Branding: Trends & Opportunities”
    22/05/2024 στις 3:53 pm
    Ετήσια μείωση 9,6% τον Μάιο στις συνολικές εγγραφές μηχανοκίνητων οχημάτων
    10/06/2024 στις 3:31 pm
    Cali Resort & Spa, η νέα πεντάστερη προσθήκη στη γκάμα της Louis Hotels.
    22/06/2024 στις 3:01 pm
    Latest News
    Capital.com: Πιστοποιείται ως Great Place to Work®
    20/08/2025 στις 11:13 am
    Σε 52 τουριστικές εκθέσεις διεθνώς συμμετέχει το Υφυπουργείο Τουρισμού το 2025
    19/08/2025 στις 4:26 pm
    Αύξηση αφίξεων τουριστών τον Ιούλιο και το πρώτο επτάμηνο φέτος
    19/08/2025 στις 1:28 pm
    Βούτηξε στην περιπέτεια! Πετάξτε με την Emirates και απολαύστε δωρεάν ημερήσια πρόσβαση στο Aquaventure World του Ντουμπάι
    19/08/2025 στις 12:08 pm
  • Οικονομία
    Οικονομία
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με την Οικονομία στην Κύπρο, στην Ελλάδα αλλά και Διεθνη.
    Show More
    Top News
    Στόχος η Κύπρος να καταστεί τεχνολογικός κόμβος, είπε ο Δ. Σκουρίδης
    19/11/2024 στις 11:33 am
    Λήξη παραλαβής αιτήσεων για το Σχέδιο «Ενοίκιο Έναντι Δόσης» στις 6 Σεπτεμβρίου
    05/07/2024 στις 11:09 am
    Η 2η Διακυβερνητική Σύνοδος σηματοδοτεί την ενίσχυση συνεργασίας με Κύπρο, λέει η Αθήνα
    27/11/2024 στις 9:16 am
    Latest News
    Στην Κύπρο για επίσημη επίσκεψη ο Καγκελάριος της Αυστρίας
    21/08/2025 στις 11:18 am
    «Περιφρόνηση» προσπαθειών μεσολαβητών το σχέδιο κατάληψης Γάζας, λέει η Χαμάς
    21/08/2025 στις 11:12 am
    Tα υποσιτισμένα παιδιά στη Γάζα τριπλασιάστηκαν από τον Μάρτιο, λέει η UNRWA
    21/08/2025 στις 9:21 am
    Ο Τραμπ διέταξε να αναπτυχθεί αρμάδα πολεμικών πλοίων στη νότια Καραϊβική
    21/08/2025 στις 9:19 am
  • Podcast
    PodcastShow More
    Λ. Μιχαήλ: Ποιότητα, βιωσιμότητα και καινοτομία στην καρδιά της αναπτυξιακής στρατηγικής της Cyview Group (video)
    11/04/2025 στις 2:52 pm
    Φειδίας Παναγιώτου: Νέο Κόμμα στην Κύπρο και νέα Πολιτική Ομάδα στην Ευρώπη (video)
    17/03/2025 στις 9:31 am
    Γιώργος Γεωργίου: «Θα πτωχεύσετε τους ευρωπαϊκούς λαούς για τους εμπόρους του θανάτου» (video)
    14/03/2025 στις 10:56 am
    Φουρλάς: «Δεν έχει θέση η Τουρκία στα νέα αμυντικά σχέδια της ΕΕ» (video)
    12/03/2025 στις 11:00 am
    Στυλιάνα Χαραλάμπους: «Δεν με επηρεάζουν οι haters» (video)
    06/03/2025 στις 12:00 pm
  • Real Estate
    Real EstateShow More
    My Home Rewards: Το στεγαστικό που στηρίζει το νέο σας ξεκίνημα με €2000 για επίπλωση και οικιακό εξοπλισμό
    18/08/2025 στις 7:45 am
    Ask Wire: Τα 10 μεγάλα deals στα ακίνητα το 1ο εξάμηνο του 2025
    06/08/2025 στις 11:31 am
    Γιατί οι νέες γενιές επιλέγουν βιώσιμες κατοικίες
    04/08/2025 στις 1:54 pm
    Θετική η εικόνα στην αγορά ακινήτων κόντρα στις προκλήσεις – Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές
    04/08/2025 στις 1:48 pm
    Οι νέες τάσεις στην αγορά διαμερισμάτων στην Κύπρο
    01/08/2025 στις 1:42 pm
  • Behind The Scenes
    Behind The ScenesShow More
    Στην Αλάσκα η πολυαναμενόμενη συνάντηση Τραμπ – Πούτιν: Συζήτηση για «εκχωρήσεις εδαφών» στην Ουκρανία
    09/08/2025 στις 10:25 am
    Συνάντηση Τραμπ – Πούτιν: Μεταξύ ιστορικής ευκαιρίας και γεωπολιτικής παγίδας
    07/08/2025 στις 1:55 pm
    Νέο τελεσίγραφο Τραμπ προς Ευρώπη: Ή επενδύσεις 600 δισ. δολαρίων ή δασμοί 35% (ΒΙΝΤΕΟ)
    05/08/2025 στις 9:02 pm
    Αυτός είναι ο νέος πληθυσμός της Κύπρου – Πόσο αυξήθηκε
    03/08/2025 στις 11:14 am
    Δεν θα γίνει άλλη μείωση επιτοκίων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα
    03/08/2025 στις 11:12 am
  • Απόψεις
    ΑπόψειςShow More
    Γιατί οι νέες γενιές επιλέγουν βιώσιμες κατοικίες
    04/08/2025 στις 1:54 pm
    Θετική η εικόνα στην αγορά ακινήτων κόντρα στις προκλήσεις – Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές
    04/08/2025 στις 1:48 pm
    Οι νέες τάσεις στην αγορά διαμερισμάτων στην Κύπρο
    01/08/2025 στις 1:42 pm
    €5 για καφέ, €6+ για ένα pint μπίρα, €10+ για ένα κοκτέιλ, €20–25 για μια μπριζόλα
    01/08/2025 στις 1:40 pm
    Πότε προστατεύονται οι whistleblowers. Του Παναγιώτη Τσαγγάρη
    28/07/2025 στις 8:00 am
  • Καριέρα
    ΚαριέραShow More
    Work with YONIK Group – Where Hospitality Meets Purpose
    12/08/2025 στις 6:29 am
    Η Columbia Shipmanagement LTD προσλαμβάνει
    08/08/2025 στις 3:00 pm
    Ο Papaellinas Group προσλαμβάνει
    07/08/2025 στις 8:30 am
    H Kanika Hotels & Resorts προσλαμβάνει
    06/08/2025 στις 4:29 pm
    Θέσεις εργασίας από το University of Limassol (UoL)
    31/07/2025 στις 4:59 pm
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ: Επιχειρήσεις και AI: Πώς διατηρούμε το ανθρώπινο στοιχείο στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
Share
Font ResizerAa
StrategistStrategist
Αναζήτηση
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Podcast
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Καριέρα
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
Follow US
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
© Strategist.cy All Rights Reserved. Designed by Red Wolf PR & Advertising
ΑπόψειςΕπιστήμη & Τεχνολογία

Επιχειρήσεις και AI: Πώς διατηρούμε το ανθρώπινο στοιχείο στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

Δημοσιεύθηκε 10/07/2025 στις 4:27 pm
Share
SHARE

Της Charmagne Garcia-Laconico*

Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι πια κάτι που ανήκει στο μέλλον. Είναι ήδη εδώ και αλλάζει τον τρόπο που δουλεύουμε και επικοινωνούμε. Από τη διαδικασία προσλήψεων, μέχρι την εξυπηρέτηση πελατών και την παρουσίαση του επαγγελματικού προφίλ μας, τα εργαλεία AI επαναπροσδιορίζουν τους κανόνες του «παιχνιδιού».

Βρισκόμαστε σ’ ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Παρόλο που η τεχνολογία μάς προσφέρει δυνατότητες που πριν δεν είχαμε, εντούτοις όσο πιο πολύ στηριζόμαστε στις μηχανές, τόσο πιο πολύ καθίσταται απαραίτητο να προστατεύσουμε τα στοιχεία που μας κάνουν ανθρώπους. Το ερώτημα δεν είναι αν θα υιοθετήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά πώς θα το κάνουμε χωρίς να χαθεί το ανθρώπινο στοιχείο.

Το νέο πρότυπο συμπεριφοράς στο επιχειρείν

Σταδιακά, διαμορφώνεται μια νέα «εθιμοτυπία» γύρω από τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις. Την ώρα που η χρήση τέτοιων εργαλείων για αυτοματοποίηση διαδικασιών, εξυπηρέτηση πελατών και δημιουργία αναφορών καθίσταται δεύτερη φύση για εμάς, ο τρόπος που τα χρησιμοποιούμε είναι ενδεικτικός του επαγγελματισμού μας.

Η εικόνα ενός brand δεν κρίνεται μόνο από το λογότυπο ή τα σλόγκαν του. Κρίνεται από το πώς επικοινωνεί με τον κόσμο του, είτε άμεσα, είτε μέσω της τεχνολογίας. Η εμπειρία που προσφέρει είναι «ζεστή» ή απρόσωπη; Σέβεται τον χρόνο του πελάτη; Διαφαίνεται, λοιπόν, ότι, όπως υπάρχει dress code για επαγγελματικές συναντήσεις, κατ’ ανάλογο τρόπο διαμορφώνεται κι ένας άτυπος κώδικας «συμπεριφοράς» για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.  

Σε μια αγορά όπως η κυπριακή, όπου η αντίληψη για την έννοια του επαγγελματισμού συχνά υπολείπεται των ευρωπαϊκών προτύπων, το να θέσουμε πρότυπα συμπεριφοράς κρίνεται απαραίτητο. Αν θέλουμε να αναβαθμίσουμε τον τρόπο που λειτουργούμε και να γίνουμε πραγματικά ανταγωνιστικοί στο διεθνές περιβάλλον, πρέπει πρώτα να επαναπροσεγγίσουμε τη σχέση μας με την τεχνητή νοημοσύνη.

Πρακτικά, αυτό μπορεί να γίνει μέσω εργαστηρίων ή σεμιναρίων που προσφέρουν καθοδήγηση σε ομάδες, ώστε να είναι σε θέση να εκφράζουν με συνέπεια και αυθεντικότητα την ταυτότητα του brand τους. Ακόμη, μπορεί να επιτευχθεί μέσω της υιοθέτησης ομοιόμορφης εταιρικής επικοινωνίας, εξυπηρέτησης πελατών και διαχείρισης χρόνου. Όλα αυτά, μπορούν να χτίσουν μια γερή βάση στην οποία θα στηρίζονται οι αρχές και αξίες ενός brand και οι οποίες, συνεπακόλουθα, θα ενσωματωθούν στις καθημερινές λειτουργίες μιας επιχείρησης.

Η υποτιμημένη σημασία των soft skills

Καθώς οι επιχειρήσεις προσπαθούν να ευθυγραμμίσουν την εικόνα τους με τις αξίες που πρεσβεύσουν, γίνεται όλο και πιο εμφανές ότι κανενός είδους branding δεν μπορεί να «σταθεί» από μόνο του, χωρίς τους κατάλληλους ανθρώπους πίσω από αυτό.

Στην προσπάθειά μας να μην «μείνουμε πίσω» και να υιοθετήσουμε κάθε νέα πλατφόρμα και εργαλείο, κινδυνεύουμε να εγκαταλείψουμε δεξιότητες που κάποτε θεωρούνταν αυτονόητες, όπως η ενσυναίσθηση, η προσαρμοστικότητα και η συναισθηματική νοημοσύνη. Παρόλο που αυτές οι δεξιότητες δεν καταγράφονται στα KPIs, είναι αυτές που διατηρούν τη λειτουργικότητα των ομάδων και το loyalty των πελατών.

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να αξιολογήσει βιογραφικά ή να προτείνει προγράμματα εκπαίδευσης. Παρ’ όλα αυτά, δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διαισθητικότητα ενός έμπειρου ηγέτη ή την κατανόηση που επιδεικνύει ένας επαγγελματίας ανθρώπινου δυναμικού σε περιπτώσεις κρίσης. Αυτές οι δεξιότητες είναι που διαμορφώνουν την εσωτερική κουλτούρα μιας επιχείρησης, αλλά και τη φήμη που την «ακολουθεί» στο εξωτερικό περιβάλλον.

Στην Κύπρο, αρκετές επιχειρήσεις εφαρμόζουν ακόμη και σήμερα συντηρητικά μοντέλα, όπως αυστηρή ιεραρχία ή dress code, τα οποία αντανακλούν τις αξίες τους. Άλλες υιοθετούν ένα πιο χαλαρό, μοντέρνο στιλ. Και τα δύο μοντέλα είναι θεμιτά. Ωστόσο, αυτό που πάντα θυμούνται όλοι, είναι  πόσο «ανθρώπινη» ήταν η εμπειρία τους.

Πώς διατηρούμε την ανθρωπιά μας στον ψηφιακό κόσμο

Η μεγαλύτερη, ίσως, πρόκληση για τα επόμενα χρόνια είναι πώς θα εκπαιδεύσουμε τους νέους επαγγελματίες να αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη, χωρίς να εξαρτώνται απόλυτα απ’ αυτήν. Να εμπεδώσουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να υποστηρίξει μια απόφαση, αλλά δεν μπορεί να τη λάβει για λογαριασμό τους. Μπορεί να προτείνει λέξεις, αλλά δεν μπορεί να επικοινωνήσει ένα συναίσθημα. Αυτές οι διαφορές είναι ουσιαστικές, ειδικά όταν έχεις να κάνεις με πελάτες ή με ομάδες που πρέπει να συνεργαστούν.

Στην Κύπρο, έχουμε ένα πλεονέκτημα. Είμαστε αρκετά μικροί για να κινηθούμε γρήγορα και αρκετά «δεμένοι» για να μπορέσουμε να υιοθετήσουμε νέες νοοτροπίες πιο εύκολα. Το μόνο που χρειάζεται είναι να ξεκινήσουμε.

Νέες ισορροπίες στο επιχειρείν

Η τεχνητή νοημοσύνη, ορθώς, ήρθε για να μείνει. Συμβάλλει στη μείωση της σπατάλης χρόνου, αποτελεί πολύτιμη πηγή πληροφόρησης, δίνει ώθηση στην καινοτομία. Όμως, δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ανθρώπινη ευφυία, πόσω δε μάλλον τον ανθρώπινο χαρακτήρα.

Οι εταιρείες που θα ξεχωρίσουν τα επόμενα χρόνια δεν θα είναι αυτές που στηρίζονται αποκλειστικά στην τεχνολογία και την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά εκείνες που χρησιμοποιούν τα εργαλεία αυτά με μέτρο, δίνοντας χώρο και φωνή στους ανθρώπους τους.

Πολύ περισσότερο από το τι πουλάει, ένα brand είναι ό,τι πρεσβεύει. Κάθε εργαζόμενος, από τον υπάλληλο στην υποδοχή, μέχρι τον CEO, είναι το πρόσωπο της επιχείρησης. Στην Κύπρο, το στοιχείο αυτό είναι ακόμη εντονότερο, καθώς η ατομική φήμη, έχει συχνά μεγαλύτερη σημασία από οποιοδήποτε επαγγελματικό τίτλο ή θέση.

Πρέπει να χτίσουμε την εικόνα αυτή συνειδητά, όχι να την αφήσουμε στην τύχη. Αν επιθυμούμε η Κύπρος να θεωρείται ικανή, σύγχρονη και ανταγωνιστική, πρέπει να δημιουργήσουμε επιχειρήσεις που είναι ταυτόχρονα τεχνολογικά προηγμένες και ανθρωποκεντρικές.

Τι χρειάζεται η Κύπρος

Η Κύπρος βρίσκεται σ’ ένα σταυροδρόμι. Η ευκαιρία να μετατραπούμε σ’ έναν επιχειρηματικό κόμβο, που είναι ταυτόχρονα τεχνολογικά προηγμένος και βαθιά ανθρωποκεντρικός, είναι εδώ. Αυτό που χρειάζεται είναι σωστή καθοδήγηση που θα σέβεται και τις δύο πτυχές και θα λαμβάνει υπ’ όψιν κι άλλους παράγοντες ως απαραίτητα στοιχεία για την επιτυχία.

Για να το πετύχουμε, χρειαζόμαστε καθοδήγηση, η οποία θα υποστηρίζει την ηγεσία μιας επιχείρησης, θα ενισχύει την εσωτερική κουλτούρα της και θα εναρμονίζει τη δημόσια εικόνα της με τον πραγματικό σκοπό που υπηρετεί.

Με τα σωστά εργαλεία και μια προσέγγιση που θέτει ως προτεραιότητα τον άνθρωπο, οι επιχειρήσεις στην Κύπρο μπορούν να ηγηθούν διά του παραδείγματός τους. Η προοπτική υπάρχει. Το ίδιο και το ταλέντο. Αυτό που μένει, είναι να υπάρξει η κατάλληλη υποστήριξη, ώστε όλα αυτά να εφαρμοστούν στην πράξη.

Μάθετε περισσότερα στο proadvantage.org/#about

Δείτε και αυτά

Σημαντικός ο ρόλος της Κύπρου και της CYMEPA στο METAVASEA
Πιο κοντά στην καθολική μνήμη υπολογιστών
Μειώνεται ο πληθυσμός των αυτοκρατορικών πιγκουίνων
Ενεργή συμμετοχή καταναλωτών στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού στην ΕΕ
Λειψυδρία, αλάτι και ρεύμα: Είναι η πιο ακριβή λύση για το νερό μονόδρομος;
TAGGED:Charmagne Garcia-LaconicoΑΙΑνθρώπινο στοιχείοΕπιχειρήσειςΤεχνητή Νοημοσύνη
Μοιραστείτε το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Προηγούμενο Coca-Cola HBC Κύπρου: Θετική επίδραση στην οικονομία και την απασχόληση της χώρας
Επόμενο Γονιδιακή θεραπεία αποκαθιστά την ακοή σε ανηλίκους με συγγενή κώφωση

Τελευταία Νέα

Στην Κύπρο για επίσημη επίσκεψη ο Καγκελάριος της Αυστρίας
Κύπρος Πολιτική
Το μαλλί των προβάτων μπορεί να διορθώσει τις βλάβες στα δόντια μας
Επιστήμη & Τεχνολογία
«Περιφρόνηση» προσπαθειών μεσολαβητών το σχέδιο κατάληψης Γάζας, λέει η Χαμάς
Διεθνή

Δείτε και αυτά

Η «κατάρα του Φαραώ» υπάρχει, είναι ραδιενέργεια που σκόπιμα έβαλαν στο τάφο του Τουταγχαμών οι κατασκευαστές του

14/05/2024 στις 6:43 am

Ένας πυρηνικός αντιδραστήρας στη Σελήνη

13/02/2024 στις 3:39 pm

Τι συμβαίνει με την «ψηφιακή κληρονομιά» μας όταν πεθαίνουμε – Τι πρέπει να φροντίσουμε

10/06/2025 στις 7:40 am

Πέρα από τα όρια η οξίνιση των ωκεανών – Ο «κακός δίδυμος» της κλιματικής κρίσης

10/06/2025 στις 2:32 pm
Strategist.cy Logo

Η πύλη για τα επιχειρηματικά και οικονομικά νέα της Κύπρου, της Ελλάδας και στο εξωτερικό! Αναλύσεις, συνεντεύξεις, άρθρα γνώμης και όχι μόνο για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, τον Τουρισμό και την Καριέρα.

Πληροφορίες

  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy

Διαβάστε

  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομικά
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Εμπορικά Νέα
  • Καριέρα & Εργασία
StrategistStrategist
Follow US
© Strategist.cy All Rights Reserved.
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
Welcome Back!

Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Lost your password?