StrategistStrategistStrategist
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
    Επιχειρήσεις
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με τις επιχειρήσεις στην Κύπρο με θέματα όπως τον Τουρισμό, Ακίνητα, Ενέργεια, Εμπόριο, Τεχνολογία.
    Show More
    Top News
    Νέος CEO της MHV ο Αχιλλέας Δωροθέου
    15/02/2024 στις 9:56 am
    PrivilEDGE Club: Η Τράπεζα Κύπρου επαναπροσδιορίζει την προσωπική Ιδιωτική Τραπεζική
    04/03/2024 στις 9:46 am
    Εισαγωγή 20 νέων εταιρειών στο ΧΑΚ
    14/03/2024 στις 10:32 am
    Latest News
    Το Ινστιτούτο Νευρολογίας & Γενετικής Κύπρου αποχαιρετά με σεβασμό τον James Watson – πρωτοπόρο στη δομή του DNA
    10/11/2025 στις 3:58 pm
    Η Πετρολίνα σε ανταμείβει ξανά: Απλά, ζεστά, τριπλά!
    10/11/2025 στις 1:45 pm
    Θρίαμβος για την TOYOTA GAZOO Racing με το απόλυτο 1-2-3 στην Ιαπωνία
    10/11/2025 στις 1:40 pm
    H PwC Κύπρου μέσα από το PwC Foundation ενδυναμώνει τις επιχειρηματικές και κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών
    10/11/2025 στις 11:22 am
  • Οικονομία
    Οικονομία
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με την Οικονομία στην Κύπρο, στην Ελλάδα αλλά και Διεθνη.
    Show More
    Top News
    Υπουργικό: Έγκριση στήριξης €1 εκ. προς 550 πατατοπαραγωγούς για ζημιές από χαμηλές θερμοκρασίες
    05/03/2025 στις 2:39 pm
    Οι Υπεραγορές Αλφαμέγα διοργανώνουν το 1ο Φεστιβάλ Κυπριακής Παράδοσης «Κυπριακά και Αυθεντικά»
    16/09/2025 στις 11:32 am
    Κινεζική Xpeng: Θα επενδύσει έως και $13,8 δισ. σε ανθρωποειδή ρομπότ
    11/03/2025 στις 9:33 am
    Latest News
    Αξιολογεί τα εργασιακά ζητήματα που εκκρεμούν το Γενικό Συμβούλιο ΣΕΚ την Τρίτη
    10/11/2025 στις 3:57 pm
    Το Ινστιτούτο Νευρολογίας & Γενετικής Κύπρου αποχαιρετά με σεβασμό τον James Watson – πρωτοπόρο στη δομή του DNA
    10/11/2025 στις 3:58 pm
    Άνοδο καταγράφει το Χρηματιστήριο τη Δευτέρα
    10/11/2025 στις 3:20 pm
    Τρόπους ενίσχυσης ενεργειακής συνεργασίας Κύπρου και Λιβάνου συζήτησαν Παπαναστασίου-Saadi
    10/11/2025 στις 2:04 pm
  • Podcast
    PodcastShow More
    Λ. Μιχαήλ: Ποιότητα, βιωσιμότητα και καινοτομία στην καρδιά της αναπτυξιακής στρατηγικής της Cyview Group (video)
    11/04/2025 στις 2:52 pm
    Φειδίας Παναγιώτου: Νέο Κόμμα στην Κύπρο και νέα Πολιτική Ομάδα στην Ευρώπη (video)
    17/03/2025 στις 9:31 am
    Γιώργος Γεωργίου: «Θα πτωχεύσετε τους ευρωπαϊκούς λαούς για τους εμπόρους του θανάτου» (video)
    14/03/2025 στις 10:56 am
    Φουρλάς: «Δεν έχει θέση η Τουρκία στα νέα αμυντικά σχέδια της ΕΕ» (video)
    12/03/2025 στις 11:00 am
    Στυλιάνα Χαραλάμπους: «Δεν με επηρεάζουν οι haters» (video)
    06/03/2025 στις 12:00 pm
  • Real Estate
    Real EstateShow More
    Μικτές αναπτύξεις: Η νέα τάση στο real estate
    10/11/2025 στις 9:22 am
    Η Pafilia ξεχωρίζει διεθνώς με διπλή διάκριση στα International Property Awards 2025–2026
    03/11/2025 στις 1:55 pm
    Ενίσχυση διαφάνειας με το νέο πλαίσιο ελέγχου των ΑΞΕ – Ο Συνδ. Ακινήτων χαιρετίζει την απόφαση
    31/10/2025 στις 1:26 pm
    Landbank Analytics: Πωλήθηκαν οικόπεδα και χωράφια αξίας €360 εκατ. το 1ο Εξάμηνο 2025
    30/10/2025 στις 1:34 pm
    Ask Wire: Πως η καινοτομία διαμορφώνει το μέλλον της αγοράς ακινήτων
    29/10/2025 στις 2:35 pm
  • Behind The Scenes
    Behind The ScenesShow More
    Ανδρέας Αποστόλου: Πρώτος στη Λάρνακα – Οι πολίτες του δίνουν καθαρή εντολή για επανεκλογή
    10/11/2025 στις 7:45 am
    Κύπρος: Το Νέο «Bali» των Digital Nomads;
    07/11/2025 στις 9:48 am
    Amazon vs Perplexity: Η πρώτη μεγάλη σύγκρουση για το μέλλον της Τεχνητής Νοημοσύνης στο εμπόριο
    05/11/2025 στις 12:34 am
    Με έδρα την Κύπρο η Revolut για τη MiCA άδεια – Τι σημαίνει για τις crypto επιχειρήσεις
    04/11/2025 στις 8:37 pm
    Η συνάντηση John Christodoulou – Kimberly Guilfoyle που φέρνει άρωμα Ουάσινγκτον… στην Κύπρο!
    03/11/2025 στις 8:29 pm
  • Απόψεις
    ΑπόψειςShow More
    Μαρία Οδυσσέως: Από το χαρτί στην οθόνη – Πώς η ΚΕΑΝΙΤΑ έγινε το πρώτο avatar brand στην Κύπρο
    03/11/2025 στις 10:48 am
    Ο ρυθμός της αλλαγής μας καλεί να εξελιχθούμε
    23/10/2025 στις 2:45 pm
    Συγχωνεύσεις και Εξαγορές σε Ελλάδα, Κύπρο και στην ευρύτερη περιοχή. Του Πανίκου Τέκλου
    16/10/2025 στις 11:00 am
    Η τεχνητή νοημοσύνη ως σύμμαχος στη διάγνωση της κατάθλιψης
    10/10/2025 στις 12:59 pm
    Κατάργηση του αντιδημοκρατικού νόμου Χριστοδουλίδη για τις διαδηλώσεις τώρα
    07/10/2025 στις 1:41 pm
  • Καριέρα
    ΚαριέραShow More
    Ποια η σχέση της Ηγεσίας και της Eταιρικής Bιωσιμότητας και Yπευθυνότητας; Του Δρ. Μαρίνου Βουκή
    09/09/2025 στις 10:02 am
    Το Πανεπιστήμιο Λεμεσού γιορτάζει με 35+1 υποτροφίες!
    04/09/2025 στις 3:49 pm
    Επένδυση €39 εκατ. σε Τεχνική Σχολή Πράσινων Επαγγελμάτων στη Λάρνακα!
    01/09/2025 στις 11:05 am
    Οι συντεχνίες αποφασίζουν σε πανσυνδικαλιστική σύσκεψη σήμερα για τη στάση τους για ΑΤΑ
    01/09/2025 στις 8:33 am
    Θέσεις εργασίας στο University of Limassol (UoL)
    28/08/2025 στις 8:59 am
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ: Επιχειρήσεις και AI: Πώς διατηρούμε το ανθρώπινο στοιχείο στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
Share
Font ResizerAa
StrategistStrategist
Αναζήτηση
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Podcast
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Καριέρα
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
Follow US
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
© Strategist.cy All Rights Reserved. Designed by Red Wolf PR & Advertising
ΑπόψειςΕπιστήμη & Τεχνολογία

Επιχειρήσεις και AI: Πώς διατηρούμε το ανθρώπινο στοιχείο στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

Δημοσιεύθηκε 10/07/2025 στις 4:27 pm
Share
SHARE

Της Charmagne Garcia-Laconico*

Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι πια κάτι που ανήκει στο μέλλον. Είναι ήδη εδώ και αλλάζει τον τρόπο που δουλεύουμε και επικοινωνούμε. Από τη διαδικασία προσλήψεων, μέχρι την εξυπηρέτηση πελατών και την παρουσίαση του επαγγελματικού προφίλ μας, τα εργαλεία AI επαναπροσδιορίζουν τους κανόνες του «παιχνιδιού».

Βρισκόμαστε σ’ ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Παρόλο που η τεχνολογία μάς προσφέρει δυνατότητες που πριν δεν είχαμε, εντούτοις όσο πιο πολύ στηριζόμαστε στις μηχανές, τόσο πιο πολύ καθίσταται απαραίτητο να προστατεύσουμε τα στοιχεία που μας κάνουν ανθρώπους. Το ερώτημα δεν είναι αν θα υιοθετήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά πώς θα το κάνουμε χωρίς να χαθεί το ανθρώπινο στοιχείο.

Το νέο πρότυπο συμπεριφοράς στο επιχειρείν

Σταδιακά, διαμορφώνεται μια νέα «εθιμοτυπία» γύρω από τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις. Την ώρα που η χρήση τέτοιων εργαλείων για αυτοματοποίηση διαδικασιών, εξυπηρέτηση πελατών και δημιουργία αναφορών καθίσταται δεύτερη φύση για εμάς, ο τρόπος που τα χρησιμοποιούμε είναι ενδεικτικός του επαγγελματισμού μας.

Η εικόνα ενός brand δεν κρίνεται μόνο από το λογότυπο ή τα σλόγκαν του. Κρίνεται από το πώς επικοινωνεί με τον κόσμο του, είτε άμεσα, είτε μέσω της τεχνολογίας. Η εμπειρία που προσφέρει είναι «ζεστή» ή απρόσωπη; Σέβεται τον χρόνο του πελάτη; Διαφαίνεται, λοιπόν, ότι, όπως υπάρχει dress code για επαγγελματικές συναντήσεις, κατ’ ανάλογο τρόπο διαμορφώνεται κι ένας άτυπος κώδικας «συμπεριφοράς» για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.  

Σε μια αγορά όπως η κυπριακή, όπου η αντίληψη για την έννοια του επαγγελματισμού συχνά υπολείπεται των ευρωπαϊκών προτύπων, το να θέσουμε πρότυπα συμπεριφοράς κρίνεται απαραίτητο. Αν θέλουμε να αναβαθμίσουμε τον τρόπο που λειτουργούμε και να γίνουμε πραγματικά ανταγωνιστικοί στο διεθνές περιβάλλον, πρέπει πρώτα να επαναπροσεγγίσουμε τη σχέση μας με την τεχνητή νοημοσύνη.

Πρακτικά, αυτό μπορεί να γίνει μέσω εργαστηρίων ή σεμιναρίων που προσφέρουν καθοδήγηση σε ομάδες, ώστε να είναι σε θέση να εκφράζουν με συνέπεια και αυθεντικότητα την ταυτότητα του brand τους. Ακόμη, μπορεί να επιτευχθεί μέσω της υιοθέτησης ομοιόμορφης εταιρικής επικοινωνίας, εξυπηρέτησης πελατών και διαχείρισης χρόνου. Όλα αυτά, μπορούν να χτίσουν μια γερή βάση στην οποία θα στηρίζονται οι αρχές και αξίες ενός brand και οι οποίες, συνεπακόλουθα, θα ενσωματωθούν στις καθημερινές λειτουργίες μιας επιχείρησης.

Η υποτιμημένη σημασία των soft skills

Καθώς οι επιχειρήσεις προσπαθούν να ευθυγραμμίσουν την εικόνα τους με τις αξίες που πρεσβεύσουν, γίνεται όλο και πιο εμφανές ότι κανενός είδους branding δεν μπορεί να «σταθεί» από μόνο του, χωρίς τους κατάλληλους ανθρώπους πίσω από αυτό.

Στην προσπάθειά μας να μην «μείνουμε πίσω» και να υιοθετήσουμε κάθε νέα πλατφόρμα και εργαλείο, κινδυνεύουμε να εγκαταλείψουμε δεξιότητες που κάποτε θεωρούνταν αυτονόητες, όπως η ενσυναίσθηση, η προσαρμοστικότητα και η συναισθηματική νοημοσύνη. Παρόλο που αυτές οι δεξιότητες δεν καταγράφονται στα KPIs, είναι αυτές που διατηρούν τη λειτουργικότητα των ομάδων και το loyalty των πελατών.

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να αξιολογήσει βιογραφικά ή να προτείνει προγράμματα εκπαίδευσης. Παρ’ όλα αυτά, δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διαισθητικότητα ενός έμπειρου ηγέτη ή την κατανόηση που επιδεικνύει ένας επαγγελματίας ανθρώπινου δυναμικού σε περιπτώσεις κρίσης. Αυτές οι δεξιότητες είναι που διαμορφώνουν την εσωτερική κουλτούρα μιας επιχείρησης, αλλά και τη φήμη που την «ακολουθεί» στο εξωτερικό περιβάλλον.

Στην Κύπρο, αρκετές επιχειρήσεις εφαρμόζουν ακόμη και σήμερα συντηρητικά μοντέλα, όπως αυστηρή ιεραρχία ή dress code, τα οποία αντανακλούν τις αξίες τους. Άλλες υιοθετούν ένα πιο χαλαρό, μοντέρνο στιλ. Και τα δύο μοντέλα είναι θεμιτά. Ωστόσο, αυτό που πάντα θυμούνται όλοι, είναι  πόσο «ανθρώπινη» ήταν η εμπειρία τους.

Πώς διατηρούμε την ανθρωπιά μας στον ψηφιακό κόσμο

Η μεγαλύτερη, ίσως, πρόκληση για τα επόμενα χρόνια είναι πώς θα εκπαιδεύσουμε τους νέους επαγγελματίες να αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη, χωρίς να εξαρτώνται απόλυτα απ’ αυτήν. Να εμπεδώσουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να υποστηρίξει μια απόφαση, αλλά δεν μπορεί να τη λάβει για λογαριασμό τους. Μπορεί να προτείνει λέξεις, αλλά δεν μπορεί να επικοινωνήσει ένα συναίσθημα. Αυτές οι διαφορές είναι ουσιαστικές, ειδικά όταν έχεις να κάνεις με πελάτες ή με ομάδες που πρέπει να συνεργαστούν.

Στην Κύπρο, έχουμε ένα πλεονέκτημα. Είμαστε αρκετά μικροί για να κινηθούμε γρήγορα και αρκετά «δεμένοι» για να μπορέσουμε να υιοθετήσουμε νέες νοοτροπίες πιο εύκολα. Το μόνο που χρειάζεται είναι να ξεκινήσουμε.

Νέες ισορροπίες στο επιχειρείν

Η τεχνητή νοημοσύνη, ορθώς, ήρθε για να μείνει. Συμβάλλει στη μείωση της σπατάλης χρόνου, αποτελεί πολύτιμη πηγή πληροφόρησης, δίνει ώθηση στην καινοτομία. Όμως, δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ανθρώπινη ευφυία, πόσω δε μάλλον τον ανθρώπινο χαρακτήρα.

Οι εταιρείες που θα ξεχωρίσουν τα επόμενα χρόνια δεν θα είναι αυτές που στηρίζονται αποκλειστικά στην τεχνολογία και την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά εκείνες που χρησιμοποιούν τα εργαλεία αυτά με μέτρο, δίνοντας χώρο και φωνή στους ανθρώπους τους.

Πολύ περισσότερο από το τι πουλάει, ένα brand είναι ό,τι πρεσβεύει. Κάθε εργαζόμενος, από τον υπάλληλο στην υποδοχή, μέχρι τον CEO, είναι το πρόσωπο της επιχείρησης. Στην Κύπρο, το στοιχείο αυτό είναι ακόμη εντονότερο, καθώς η ατομική φήμη, έχει συχνά μεγαλύτερη σημασία από οποιοδήποτε επαγγελματικό τίτλο ή θέση.

Πρέπει να χτίσουμε την εικόνα αυτή συνειδητά, όχι να την αφήσουμε στην τύχη. Αν επιθυμούμε η Κύπρος να θεωρείται ικανή, σύγχρονη και ανταγωνιστική, πρέπει να δημιουργήσουμε επιχειρήσεις που είναι ταυτόχρονα τεχνολογικά προηγμένες και ανθρωποκεντρικές.

Τι χρειάζεται η Κύπρος

Η Κύπρος βρίσκεται σ’ ένα σταυροδρόμι. Η ευκαιρία να μετατραπούμε σ’ έναν επιχειρηματικό κόμβο, που είναι ταυτόχρονα τεχνολογικά προηγμένος και βαθιά ανθρωποκεντρικός, είναι εδώ. Αυτό που χρειάζεται είναι σωστή καθοδήγηση που θα σέβεται και τις δύο πτυχές και θα λαμβάνει υπ’ όψιν κι άλλους παράγοντες ως απαραίτητα στοιχεία για την επιτυχία.

Για να το πετύχουμε, χρειαζόμαστε καθοδήγηση, η οποία θα υποστηρίζει την ηγεσία μιας επιχείρησης, θα ενισχύει την εσωτερική κουλτούρα της και θα εναρμονίζει τη δημόσια εικόνα της με τον πραγματικό σκοπό που υπηρετεί.

Με τα σωστά εργαλεία και μια προσέγγιση που θέτει ως προτεραιότητα τον άνθρωπο, οι επιχειρήσεις στην Κύπρο μπορούν να ηγηθούν διά του παραδείγματός τους. Η προοπτική υπάρχει. Το ίδιο και το ταλέντο. Αυτό που μένει, είναι να υπάρξει η κατάλληλη υποστήριξη, ώστε όλα αυτά να εφαρμοστούν στην πράξη.

Μάθετε περισσότερα στο proadvantage.org/#about

Δείτε και αυτά

Μνήμη: Ποιοι τη χάνουν ταχύτερα και οδηγούνται στην άνοια – Τι δείχνει έρευνα
Επιστημονική αποκάλυψη: Έτσι γεννιούνται οι πλανήτες – Απόκοσμες εικόνες 1.600 έτη φωτός από τη Γη
Ο θαλασσαετός επιστρέφει στη Βρετανία μετά από 240 χρόνια
Η Remedica στηρίζει την έρευνα
Είστε διαρκώς θυμωμένοι; Γιατί σας συμβαίνει αυτό και πώς να το διορθώσετε
TAGGED:Charmagne Garcia-LaconicoΑΙΑνθρώπινο στοιχείοΕπιχειρήσειςΤεχνητή Νοημοσύνη
Μοιραστείτε το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Προηγούμενο Coca-Cola HBC Κύπρου: Θετική επίδραση στην οικονομία και την απασχόληση της χώρας
Επόμενο Μια πολυώροφη ανάπτυξη που ανεβάζει την απόδοσή σου

Τελευταία Νέα

Αξιολογεί τα εργασιακά ζητήματα που εκκρεμούν το Γενικό Συμβούλιο ΣΕΚ την Τρίτη
Κύπρος Οικονομικά
Το Ινστιτούτο Νευρολογίας & Γενετικής Κύπρου αποχαιρετά με σεβασμό τον James Watson – πρωτοπόρο στη δομή του DNA
Κύπρος Πρόσωπα
Άνοδο καταγράφει το Χρηματιστήριο τη Δευτέρα
Κύπρος Οικονομικά

Δείτε και αυτά

Καταγράφηκε για πρώτη φορά η γέννηση μιας όρκας στη φύση

10/11/2025 στις 9:24 am

Γιγάντια μπαταρία θα ηλεκτροδοτεί 680.000 σπίτια

15/04/2024 στις 6:24 am

Τα βακτήρια του εντέρου ίσως προβλέπουν τον πρόωρο τοκετό, δείχνει νέα μελέτη

17/09/2025 στις 10:59 am

Πυρηνική ενέργεια: Σημαντικός ο ρόλος της κατά την ενεργειακή μετάβαση στην ΕΕ

23/04/2025 στις 1:48 pm
Strategist.cy Logo

Η πύλη για τα επιχειρηματικά και οικονομικά νέα της Κύπρου, της Ελλάδας και στο εξωτερικό! Αναλύσεις, συνεντεύξεις, άρθρα γνώμης και όχι μόνο για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, τον Τουρισμό και την Καριέρα.

Πληροφορίες

  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy

Διαβάστε

  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομικά
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Εμπορικά Νέα
  • Καριέρα & Εργασία
StrategistStrategist
Follow US
© Strategist.cy All Rights Reserved.
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
Welcome Back!

Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Lost your password?