StrategistStrategistStrategist
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
    Επιχειρήσεις
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με τις επιχειρήσεις στην Κύπρο με θέματα όπως τον Τουρισμό, Ακίνητα, Ενέργεια, Εμπόριο, Τεχνολογία.
    Show More
    Top News
    Eurobank Κύπρου: Πιο ισχυρή από ποτέ με καθαρά κέρδη €199,4 εκατ. το 2023
    08/03/2024 στις 9:42 am
    Νέος Managing Director για το Foody στην Κύπρο
    21/03/2024 στις 10:03 am
    Τα νέα projects της Thanos Hotels σε Ελλάδα και Κύπρο
    09/04/2024 στις 11:02 am
    Latest News
    Υπεραγορές Αλφαμέγα: Δίνουν δωροεπιταγές σε πυρόπληκτους
    31/07/2025 στις 1:21 pm
    Η Mettmann PLC στηρίζει έμπρακτα τους πληγέντες από τις καταστροφικές πυρκαγιές στη Λεμεσό
    31/07/2025 στις 11:36 am
    BYD: Παρουσίασε το νέο αμιγώς ηλεκτρικό DOLPHIN SURF
    31/07/2025 στις 11:06 am
    Μεγάλη αύξηση εσόδων από τον τουρισμό το πεντάμηνο με αύξηση 27,2%
    30/07/2025 στις 12:31 pm
  • Οικονομία
    Οικονομία
    Ενημερωθείτε για τα πάντα σχετικά με την Οικονομία στην Κύπρο, στην Ελλάδα αλλά και Διεθνη.
    Show More
    Top News
    Έτοιμη για διάλογο με ΗΠΑ η ΕΕ, αλλά και να απαντήσει αν στοχοποιηθεί λέει η Φον ντερ Λάιεν
    04/02/2025 στις 8:34 am
    Προβλέποντας το μέλλον: Πώς η Κύπρος γίνεται κομβικό σημείο για την καινοτομία στο fintech
    31/01/2025 στις 4:25 pm
    Σε περίπτωση δασμών ΗΠΑ η ΕΕ θα αντιδράσει «σθεναρά», λέει ο Σέφτσοβιτς
    20/02/2025 στις 9:10 am
    Latest News
    Στο 24% η υλοποίηση αναπτυξιακών δαπανών προϋπολογισμού το α΄εξάμηνο
    31/07/2025 στις 4:26 pm
    Αύξηση επιτοκίων δανείων για νοικοκυριά, πτώση για τις επιχειρήσεις τον Ιούνιο
    31/07/2025 στις 4:03 pm
    Απώλειες παρουσιάζει την Πέμπτη το Χρηματιστήριο Αξιών Κύπρου
    31/07/2025 στις 3:01 pm
    Σταθερές οι τιμές παραγωγού στη βιομηχανία τον Ιούνιο
    31/07/2025 στις 2:40 pm
  • Podcast
    PodcastShow More
    Λ. Μιχαήλ: Ποιότητα, βιωσιμότητα και καινοτομία στην καρδιά της αναπτυξιακής στρατηγικής της Cyview Group (video)
    11/04/2025 στις 2:52 pm
    Φειδίας Παναγιώτου: Νέο Κόμμα στην Κύπρο και νέα Πολιτική Ομάδα στην Ευρώπη (video)
    17/03/2025 στις 9:31 am
    Γιώργος Γεωργίου: «Θα πτωχεύσετε τους ευρωπαϊκούς λαούς για τους εμπόρους του θανάτου» (video)
    14/03/2025 στις 10:56 am
    Φουρλάς: «Δεν έχει θέση η Τουρκία στα νέα αμυντικά σχέδια της ΕΕ» (video)
    12/03/2025 στις 11:00 am
    Στυλιάνα Χαραλάμπους: «Δεν με επηρεάζουν οι haters» (video)
    06/03/2025 στις 12:00 pm
  • Real Estate
    Real EstateShow More
    Landbank Analytics: Ανάλυση αγοράς ενοικίων – Προσφορά και ζητούμενες τιμές οικιών
    23/07/2025 στις 1:41 pm
    Η Επιστροφή ενός Θρύλου: Το Pendeli Resort Ξανανοίγει τις Πόρτες του στις Πλάτρες
    11/07/2025 στις 1:32 pm
    Μια πολυώροφη ανάπτυξη που ανεβάζει την απόδοσή σου
    11/07/2025 στις 12:31 am
    Ask Wire: Δυναμική επιστροφή για την αγορά ακινήτων υψηλής αξίας τον Μάιο 2025
    03/07/2025 στις 1:40 pm
    3η καλοκαιρινή συλλογή: 26 διαμερίσματα και επαύλεις με θέα τη θάλασσα από την Altamira Real Estate
    03/07/2025 στις 1:35 pm
  • Behind The Scenes
    Behind The ScenesShow More
    Καιγόταν η Λεμεσός και αυτοί είχαν το νου τους… στις κάμερες τροχαίας
    24/07/2025 στις 8:31 am
    VIDEO: Κύπριος μεγιστάνας θύμα deepfake απάτης – Το μήνυμα που ανάρτησε
    22/07/2025 στις 11:50 am
    Η έξοδος της Ειρήνης – Σπάει οριστικά η σχέση με το ΑΚΕΛ…
    18/07/2025 στις 9:48 am
    Οι τρεις γυναίκες-κλειδιά στην επικοινωνιακή στρατηγική της Κυπριακής Προεδρίας του Συμβουλίου της ΕΕ
    14/07/2025 στις 8:50 am
    Αυτοί θα πληρώσουν τους δασμούς Τραμπ – Οι πιο ευάλωτες χώρες της Ευρώπης
    13/07/2025 στις 12:01 am
  • Απόψεις
    ΑπόψειςShow More
    Πότε προστατεύονται οι whistleblowers. Του Παναγιώτη Τσαγγάρη
    28/07/2025 στις 8:00 am
    Landbank Analytics: Ανάλυση αγοράς ενοικίων – Προσφορά και ζητούμενες τιμές οικιών
    23/07/2025 στις 1:41 pm
    Το δίλημμα της ΕΚΤ: Τι θα διαμορφώσει τις αποφάσεις για τα επιτόκια τους επόμενους μήνες
    17/07/2025 στις 1:27 pm
    Μνήμη και ευθύνη: 51 χρόνια από  το πραξικόπημα και την εισβολή
    16/07/2025 στις 1:20 pm
    Σημαντικός ο ρόλος της Κύπρου και της CYMEPA στο METAVASEA
    15/07/2025 στις 1:24 pm
  • Καριέρα
    ΚαριέραShow More
    Θέσεις εργασίας από το University of Limassol (UoL)
    31/07/2025 στις 4:59 pm
    Cap St Georges Hotel & Resort: Το πολυτελές ξενοδοχείο της Πάφου προσλαμβάνει
    27/07/2025 στις 11:59 am
    Medochemie και Remedica προσλαμβάνουν άμεσα!
    19/07/2025 στις 2:30 pm
    Προσαρμογή Βιογραφικού: Η στρατηγική που θα σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε
    18/07/2025 στις 11:59 pm
    Το Heritage Private School and Institute προσλαμβάνει
    24/06/2025 στις 8:30 pm
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ: Επιχειρήσεις και AI: Πώς διατηρούμε το ανθρώπινο στοιχείο στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
Share
Font ResizerAa
StrategistStrategist
Αναζήτηση
  • Αρχική
  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Podcast
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Καριέρα
  • Άλλα
    • Πολιτική
    • Επιστήμη & Τεχνολογία
    • Η Καλή Είδηση της Ημέρας
    • Εμπορικά Νέα
    • Brand News
Follow US
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
© Strategist.cy All Rights Reserved. Designed by Red Wolf PR & Advertising
ΑπόψειςΕπιστήμη & Τεχνολογία

Επιχειρήσεις και AI: Πώς διατηρούμε το ανθρώπινο στοιχείο στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

Δημοσιεύθηκε 10/07/2025 στις 4:27 pm
Share
SHARE

Της Charmagne Garcia-Laconico*

Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι πια κάτι που ανήκει στο μέλλον. Είναι ήδη εδώ και αλλάζει τον τρόπο που δουλεύουμε και επικοινωνούμε. Από τη διαδικασία προσλήψεων, μέχρι την εξυπηρέτηση πελατών και την παρουσίαση του επαγγελματικού προφίλ μας, τα εργαλεία AI επαναπροσδιορίζουν τους κανόνες του «παιχνιδιού».

Βρισκόμαστε σ’ ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Παρόλο που η τεχνολογία μάς προσφέρει δυνατότητες που πριν δεν είχαμε, εντούτοις όσο πιο πολύ στηριζόμαστε στις μηχανές, τόσο πιο πολύ καθίσταται απαραίτητο να προστατεύσουμε τα στοιχεία που μας κάνουν ανθρώπους. Το ερώτημα δεν είναι αν θα υιοθετήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά πώς θα το κάνουμε χωρίς να χαθεί το ανθρώπινο στοιχείο.

Το νέο πρότυπο συμπεριφοράς στο επιχειρείν

Σταδιακά, διαμορφώνεται μια νέα «εθιμοτυπία» γύρω από τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις. Την ώρα που η χρήση τέτοιων εργαλείων για αυτοματοποίηση διαδικασιών, εξυπηρέτηση πελατών και δημιουργία αναφορών καθίσταται δεύτερη φύση για εμάς, ο τρόπος που τα χρησιμοποιούμε είναι ενδεικτικός του επαγγελματισμού μας.

Η εικόνα ενός brand δεν κρίνεται μόνο από το λογότυπο ή τα σλόγκαν του. Κρίνεται από το πώς επικοινωνεί με τον κόσμο του, είτε άμεσα, είτε μέσω της τεχνολογίας. Η εμπειρία που προσφέρει είναι «ζεστή» ή απρόσωπη; Σέβεται τον χρόνο του πελάτη; Διαφαίνεται, λοιπόν, ότι, όπως υπάρχει dress code για επαγγελματικές συναντήσεις, κατ’ ανάλογο τρόπο διαμορφώνεται κι ένας άτυπος κώδικας «συμπεριφοράς» για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.  

Σε μια αγορά όπως η κυπριακή, όπου η αντίληψη για την έννοια του επαγγελματισμού συχνά υπολείπεται των ευρωπαϊκών προτύπων, το να θέσουμε πρότυπα συμπεριφοράς κρίνεται απαραίτητο. Αν θέλουμε να αναβαθμίσουμε τον τρόπο που λειτουργούμε και να γίνουμε πραγματικά ανταγωνιστικοί στο διεθνές περιβάλλον, πρέπει πρώτα να επαναπροσεγγίσουμε τη σχέση μας με την τεχνητή νοημοσύνη.

Πρακτικά, αυτό μπορεί να γίνει μέσω εργαστηρίων ή σεμιναρίων που προσφέρουν καθοδήγηση σε ομάδες, ώστε να είναι σε θέση να εκφράζουν με συνέπεια και αυθεντικότητα την ταυτότητα του brand τους. Ακόμη, μπορεί να επιτευχθεί μέσω της υιοθέτησης ομοιόμορφης εταιρικής επικοινωνίας, εξυπηρέτησης πελατών και διαχείρισης χρόνου. Όλα αυτά, μπορούν να χτίσουν μια γερή βάση στην οποία θα στηρίζονται οι αρχές και αξίες ενός brand και οι οποίες, συνεπακόλουθα, θα ενσωματωθούν στις καθημερινές λειτουργίες μιας επιχείρησης.

Η υποτιμημένη σημασία των soft skills

Καθώς οι επιχειρήσεις προσπαθούν να ευθυγραμμίσουν την εικόνα τους με τις αξίες που πρεσβεύσουν, γίνεται όλο και πιο εμφανές ότι κανενός είδους branding δεν μπορεί να «σταθεί» από μόνο του, χωρίς τους κατάλληλους ανθρώπους πίσω από αυτό.

Στην προσπάθειά μας να μην «μείνουμε πίσω» και να υιοθετήσουμε κάθε νέα πλατφόρμα και εργαλείο, κινδυνεύουμε να εγκαταλείψουμε δεξιότητες που κάποτε θεωρούνταν αυτονόητες, όπως η ενσυναίσθηση, η προσαρμοστικότητα και η συναισθηματική νοημοσύνη. Παρόλο που αυτές οι δεξιότητες δεν καταγράφονται στα KPIs, είναι αυτές που διατηρούν τη λειτουργικότητα των ομάδων και το loyalty των πελατών.

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να αξιολογήσει βιογραφικά ή να προτείνει προγράμματα εκπαίδευσης. Παρ’ όλα αυτά, δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διαισθητικότητα ενός έμπειρου ηγέτη ή την κατανόηση που επιδεικνύει ένας επαγγελματίας ανθρώπινου δυναμικού σε περιπτώσεις κρίσης. Αυτές οι δεξιότητες είναι που διαμορφώνουν την εσωτερική κουλτούρα μιας επιχείρησης, αλλά και τη φήμη που την «ακολουθεί» στο εξωτερικό περιβάλλον.

Στην Κύπρο, αρκετές επιχειρήσεις εφαρμόζουν ακόμη και σήμερα συντηρητικά μοντέλα, όπως αυστηρή ιεραρχία ή dress code, τα οποία αντανακλούν τις αξίες τους. Άλλες υιοθετούν ένα πιο χαλαρό, μοντέρνο στιλ. Και τα δύο μοντέλα είναι θεμιτά. Ωστόσο, αυτό που πάντα θυμούνται όλοι, είναι  πόσο «ανθρώπινη» ήταν η εμπειρία τους.

Πώς διατηρούμε την ανθρωπιά μας στον ψηφιακό κόσμο

Η μεγαλύτερη, ίσως, πρόκληση για τα επόμενα χρόνια είναι πώς θα εκπαιδεύσουμε τους νέους επαγγελματίες να αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη, χωρίς να εξαρτώνται απόλυτα απ’ αυτήν. Να εμπεδώσουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να υποστηρίξει μια απόφαση, αλλά δεν μπορεί να τη λάβει για λογαριασμό τους. Μπορεί να προτείνει λέξεις, αλλά δεν μπορεί να επικοινωνήσει ένα συναίσθημα. Αυτές οι διαφορές είναι ουσιαστικές, ειδικά όταν έχεις να κάνεις με πελάτες ή με ομάδες που πρέπει να συνεργαστούν.

Στην Κύπρο, έχουμε ένα πλεονέκτημα. Είμαστε αρκετά μικροί για να κινηθούμε γρήγορα και αρκετά «δεμένοι» για να μπορέσουμε να υιοθετήσουμε νέες νοοτροπίες πιο εύκολα. Το μόνο που χρειάζεται είναι να ξεκινήσουμε.

Νέες ισορροπίες στο επιχειρείν

Η τεχνητή νοημοσύνη, ορθώς, ήρθε για να μείνει. Συμβάλλει στη μείωση της σπατάλης χρόνου, αποτελεί πολύτιμη πηγή πληροφόρησης, δίνει ώθηση στην καινοτομία. Όμως, δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ανθρώπινη ευφυία, πόσω δε μάλλον τον ανθρώπινο χαρακτήρα.

Οι εταιρείες που θα ξεχωρίσουν τα επόμενα χρόνια δεν θα είναι αυτές που στηρίζονται αποκλειστικά στην τεχνολογία και την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά εκείνες που χρησιμοποιούν τα εργαλεία αυτά με μέτρο, δίνοντας χώρο και φωνή στους ανθρώπους τους.

Πολύ περισσότερο από το τι πουλάει, ένα brand είναι ό,τι πρεσβεύει. Κάθε εργαζόμενος, από τον υπάλληλο στην υποδοχή, μέχρι τον CEO, είναι το πρόσωπο της επιχείρησης. Στην Κύπρο, το στοιχείο αυτό είναι ακόμη εντονότερο, καθώς η ατομική φήμη, έχει συχνά μεγαλύτερη σημασία από οποιοδήποτε επαγγελματικό τίτλο ή θέση.

Πρέπει να χτίσουμε την εικόνα αυτή συνειδητά, όχι να την αφήσουμε στην τύχη. Αν επιθυμούμε η Κύπρος να θεωρείται ικανή, σύγχρονη και ανταγωνιστική, πρέπει να δημιουργήσουμε επιχειρήσεις που είναι ταυτόχρονα τεχνολογικά προηγμένες και ανθρωποκεντρικές.

Τι χρειάζεται η Κύπρος

Η Κύπρος βρίσκεται σ’ ένα σταυροδρόμι. Η ευκαιρία να μετατραπούμε σ’ έναν επιχειρηματικό κόμβο, που είναι ταυτόχρονα τεχνολογικά προηγμένος και βαθιά ανθρωποκεντρικός, είναι εδώ. Αυτό που χρειάζεται είναι σωστή καθοδήγηση που θα σέβεται και τις δύο πτυχές και θα λαμβάνει υπ’ όψιν κι άλλους παράγοντες ως απαραίτητα στοιχεία για την επιτυχία.

Για να το πετύχουμε, χρειαζόμαστε καθοδήγηση, η οποία θα υποστηρίζει την ηγεσία μιας επιχείρησης, θα ενισχύει την εσωτερική κουλτούρα της και θα εναρμονίζει τη δημόσια εικόνα της με τον πραγματικό σκοπό που υπηρετεί.

Με τα σωστά εργαλεία και μια προσέγγιση που θέτει ως προτεραιότητα τον άνθρωπο, οι επιχειρήσεις στην Κύπρο μπορούν να ηγηθούν διά του παραδείγματός τους. Η προοπτική υπάρχει. Το ίδιο και το ταλέντο. Αυτό που μένει, είναι να υπάρξει η κατάλληλη υποστήριξη, ώστε όλα αυτά να εφαρμοστούν στην πράξη.

Μάθετε περισσότερα στο proadvantage.org/#about

Δείτε και αυτά

Τεχνητή νοημοσύνη: Το AI είναι η ταχύτερη τεχνολογική αλλαγή στην ιστορία της ανθρωπότητας
Διαστημικό παρατηρητήριο καταγράφει για πρώτη φορά εικόνες του Νότιου Πόλου του Ήλιου (βίντεο)
To βασίλειο των αμόλλοφων του Αρη (βίντεο)
Ο Μασκ αναδημιουργεί το chatbot της εταιρείας του «κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση» του ιδίου
AI & επιχειρηματικότητα: Μετατρέποντας την πρόκληση σε πλεονέκτημα
TAGGED:Charmagne Garcia-LaconicoΑΙΑνθρώπινο στοιχείοΕπιχειρήσειςΤεχνητή Νοημοσύνη
Μοιραστείτε το άρθρο
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Προηγούμενο Coca-Cola HBC Κύπρου: Θετική επίδραση στην οικονομία και την απασχόληση της χώρας
Επόμενο Γονιδιακή θεραπεία αποκαθιστά την ακοή σε ανηλίκους με συγγενή κώφωση

Τελευταία Νέα

Θέσεις εργασίας από το University of Limassol (UoL)
Καριέρα & Εργασία
Δεν αρκεί η Μεγάλη Έκρηξη για τη δημιουργία του Σύμπαντος: Νέα θεωρία αλλάζει τα δεδομένα
Επιστήμη & Τεχνολογία
Στο 24% η υλοποίηση αναπτυξιακών δαπανών προϋπολογισμού το α΄εξάμηνο
Κύπρος Οικονομικά

Δείτε και αυτά

Πορτογαλία: Νέα στελέχη της παραλλαγής Ομικρον οδηγούν σε αύξηση των κρουσμάτων Covid-19

19/07/2025 στις 9:00 am

Σημαντικός ο ρόλος της βιταμίνης D στον Σακχαρώδη Διαβήτη Τύπου 1

07/07/2025 στις 1:44 pm

H τεχνητή νοημοσύνη αναδιαμορφώνει το λιανικό εμπόριο

30/06/2025 στις 11:15 am

Δράσεις στις 10-12 Ιουνίου για Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος από Γραφείο Επ. Περιβάλλοντος

04/06/2025 στις 4:47 pm
Strategist.cy Logo

Η πύλη για τα επιχειρηματικά και οικονομικά νέα της Κύπρου, της Ελλάδας και στο εξωτερικό! Αναλύσεις, συνεντεύξεις, άρθρα γνώμης και όχι μόνο για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, τον Τουρισμό και την Καριέρα.

Πληροφορίες

  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy

Διαβάστε

  • Επιχειρήσεις
  • Οικονομικά
  • Real Estate
  • Behind The Scenes
  • Απόψεις
  • Εμπορικά Νέα
  • Καριέρα & Εργασία
StrategistStrategist
Follow US
© Strategist.cy All Rights Reserved.
  • Επικοινωνία
  • Διαφήμιση
  • Cookies Policy
Welcome Back!

Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας

Username or Email Address
Password

Lost your password?