Οι Έλληνες εφοπλιστές εγκαταλείπουν το εμπόριο ρωσικού αργού, μετά την αύξηση των αμερικανικών κυρώσεων που στοχεύουν τους traders και τις ναυτιλιακές εταιρείες που διακινούν το πετρέλαιο της χώρας.
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, ο αριθμός των ελληνόκτητων δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό αργό μειώθηκε σε μόλις οκτώ τον Ιανουάριο, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων που συγκέντρωσε το ειδησεογραφικό πρακτορείο. Ο αριθμός είναι πολύ λιγότερος από τα 40 του Μαΐου και τα περίπου 20 στο μεγαλύτερο μέρος του δεύτερου εξαμήνου του περασμένου έτους.
Η έξοδος έρχεται αφότου το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ φόβισε τους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων ζητώντας τους να εξηγήσουν τι έχουν κάνει για να συμμορφωθούν με το πλαφόν της Ομάδας των Επτά, των 60 δολαρίων ανά βαρέλι, για το ρωσικό πετρέλαιο. Αξιωματούχοι από δύο εταιρείες με έδρα την Αθήνα δήλωσαν αμέσως μετά ότι πορεύονται προσεκτικά ενώ αξιολογούσαν την κατάσταση.
Οι ειδοποιήσεις στάλθηκαν τον Νοέμβριο σε εταιρείες σε περίπου δώδεκα χώρες ενώ ακολούθησαν κυρώσεις που επιβλήθηκαν σε εταιρείες που εμπορεύονται ρωσικό πετρέλαιο και σε πλοιοκτήτες που βοηθούσαν στη μετακίνησή του.
Τα ελληνόκτητα πλοία έχουν εξαφανιστεί εντελώς από το εμπόριο ρωσικού αργού που φορτώνεται στους τερματικούς σταθμούς της χώρας στον Ειρηνικό και μεταφέρεται σε αγοραστές στην Κίνα και την Ινδία. Αυτές οι ποιότητες, κυρίως ESPO και Sokol, εμπορεύονται με premium σε σύγκριση με τη ναυαρχίδα της Μόσχας, Urals, και πολύ πάνω από το ανώτατο όριο της G-7.
Η απώλεια του ελληνικού στόλου θα ασκήσει ακόμη μεγαλύτερη πίεση στα τάνκερ της Ρωσίας και σε έναν σκιώδη στόλο πλοίων που έχει αυξηθεί από τότε που τα στρατεύματα της Μόσχας εισέβαλαν στην Ουκρανία πριν από σχεδόν δύο χρόνια.
Η παράδοση ρωσικού πετρελαίου έχει γίνει πιο περίπλοκη και από τις επιθέσεις στη νότια Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν από μαχητές Χούθι στην Υεμένη, σημειώνεται στο δημοσίευμα.